Namık GÖZ

Namık GÖZ

namikgoz@bursahakimiyet.com.tr
Yazara Ait Diğer Köşe Yazılarını Listele
İDO ve BUDO'nun 'Sıtkı'nı sıyıran adam...
14 Şubat 2018 Çarşamba, 08:39

O, 65 yaş üstünün kahramanı. O, açtığı davalarla İDO ve BUDO'ya tüketici hakları için adeta diz çöktüren adam.
Onun adı Sıtkı Yılmaz. O tüketici haklarının 'Yılmaz' savunucusu...
29 yıl yaptığı öğretmenlik görevi süresince 29 kez tayini çıkınca mahkeme kapılarında hakların nasıl savunulacağını öğrenmiş.
Elde ettiği bu deneyimlerini kullanarak 20 yıldan beri tüketiciler için mücadele ediyor. Kimi zaman bir bankanın bonus ödemeleri, kimi zaman bir tur şirketi veya dayanıklı tüketim malları üreticisinden hukuk yollarını kullanarak, gözünü budaktan ayırmadan tüketiciler adına hesap soruyor.
Yılmaz'ın son aylardaki mücadele zemini 65 yaş ve üzeri kişilere kanunla verilen haklarının kullanımı...
4736 Sayılı Kanun'un 1'inci maddesinin sekizinci fıkrasına dayanak yapılarak hazırlanan ve 4 Mart 2014 tarihinde yürürlüğe giren; Ücretsiz veya İndirimli Seyahat Kartları Yönetmeliği'ne göre; 65 yaş üzeri Türk vatandaşı olanlara toplu taşıma araçlarından ücretsiz, denizyolu ve demiryollarının şehirlerarası hatlarından da yüzde 50 indirimle yararlanmaları hakkı verilmiş.
Üstelik bunun için ayrı bir kart almak gerekmiyor. Nüfus cüzdanını ibraz etmek yeterli.
Kanun ve yönetmelik bunu hükmederken uygulamada maalesef sorunlar yaşandığını sürekli görüyoruz.
Yılmaz, önce BUDO'nun bu yasal hükümleri yerine getirmesi için başvuruda bulunmuş. Hakem heyeti, Yılmaz'ı haklı bulunca BUDO tüketici mahkemesine itiraz etmiş. Mahkeme itirazı reddedince Yılmaz, hem bilet ücretinin yarısını geri almış, ayrıca 65 yaş üstü kartını da ücret ödemeden vize yaptırmış.
İDO'da da aynı indirimlerin yapılmadığını gören Yılmaz'ın yaptığı itirazı Nilüfer Kaymakamlığı 1.Tüketici Hakem Heyeti şikayetini haklı bulmuş. İDO yetkilileri, karara itiraz etmeyerek bilet için ödediği fazla ücreti iade etmiş.
Yılmaz, İDO'ya bu davranışı için teşekkür ederken, hem BUDO hem İDO ile seyahat edecek Bursalılara seslenerek, '65 yaş ve üstü vatandaşların fazla paranın iadesi için talepte bulunabileceklerini söyledi.
Sıtkı Hoca, tıpkı soyadı gibi tüketiciler için yılmadan mücadelesini sürdürmeye kararlı.
Sıtkı Yılmaz olduğu sürece Bursa tüketicisi yalnız değil....

Limak, kalite çıtasını yükseltiyor

Günümüzde şirketler, hizmet verirken klasik anlayıştan sıyrılarak, müşteri memnuniyetini ön plana çıkarmayı hedefliyorlar.
Sönmez Medya olarak ziyaret ettiğimiz Limak Uludağ Elektrik Genel Müdürü Ali Erman Aytac, şirketin faaliyetlerini anlattı.
Aytac, konuşmasının büyük bölümünü ise kalite ve müşteri memnuniyetine ayırdı.
Türkiye ve Bursa'nın nüfusu büyüdükçe elbette ki elektrik tüketim rakamları da artacak. Bu noktada önemli olan kalite ve müşteri memnuniyeti.
Limak, enerjisinin büyük bölümünü işte bu iki alana yoğunlaştırıyor. Bu çabaların sonucu Türkiye'de yeni nesil ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi Standardı belgesini alan ilk elektrik şirketi olmayı başarmış.
Limak, bu başarısını daha yüksek noktalara çıkarmaya kararlı. Aytac, bunun sinyalini de verdi. Yeni hedef EFQM Mükemmellik Modeli ile yeni başarılar.
Limak, geçen yıl ayrıca, Bursa Ticaret ve Sanayi Odası'nın "Ekonomiye Değer Katanlar" organizasyonunda "Kurumlar Vergisi" ve "Sektör Liderleri-Enerji" kategorileri olmak üzere iki ödüle birden layık görüldü. Bir diğeri de "Kente Değer Katanlar" araştırmasında Enerji Kategorisi Liderliği ödülü oldu.

Hedef, online servis ve müşteri memnuniyetini artırmak

Çağın olmazsa olmazlarından biri dijitalleşme.
Limak bu konuda da öncülüğünü sürdürüyor. Artık herkes, ister web sitesindeki online işlem bölümünden isterlerse de cep telefonlarına indirecekleri mobil uygulamadan abonelik işlemini 5 dakikada tamamlayabiliyor. Sadece abonelik de değil; fatura ödeme, borç sorgulama gibi pek çok işlemi bu kanallarla yapabiliyor. 2017'de 10 binin üzerinde kişi abonelik başlatma işlemini online olarak gerçekleştirmiş. 2018'deki hedef bu sayıyı daha yukarılara taşımak.
Enerji sektöründeki ilk çağrı merkezi uygulaması, online işlem merkezi servisleri ve esnek fatura uygulamaları ile sektöre öncülük eden Limak, esnek fatura uygulaması sayesinde kesme sayısını geçen seneye göre, yüzde 21 oranında düşürmüş.