Namık GÖZ

Namık GÖZ

namikgoz@bursahakimiyet.com.tr
Yazara Ait Diğer Köşe Yazılarını Listele
MHP'nin Bursa'daki yerel seçim şifresi
06 Aralık 2018 Perşembe, 08:24

Son yıllarda Türk siyaseti, önemli dönemeçlerde MHP'nin, daha doğrusu parti lideri Devlet Bahçeli'nin aldığı kritik kararlara göre şekilleniyor. Bu realitenin örneklerini 2002'deki Kocayayla'da yapılan açıklamaya kadar götürebiliriz.
Anayasa Referandumu, ardından 24 Haziran seçimlerine yine MHP'nin aldığı kararlar damgasını vururken, Devlet Bahçeli'nin yerel seçimlerle ilgili 'Cumhur İttifakı'nın devam edeceği açıklaması siyaseti şekillendirmeye devam ediyor.
Peki, siyasi etkisi sadece sandıktaki oy oranıyla değerlendirilemeyecek kadar büyük olan MHP Bursa'daki yerel seçimlere nasıl hazırlanıyor ve ittifak Bursa'da da gerçekleşecek mi?
Merak edilen bu soruları, Bursa Hakimiyet yazarlarıyla bir araya gelen MHP'nin İl Başkanı Cihangir Kalkancı'ya yönelttik. 3 ay önce göreve başlayan 37 yaşındaki Kalkancı, Bursa'da bugüne kadar görev yapan en genç il başkanı. Genç yaşına rağmen 27 yıldan beri Ülkücü camianın içinde olan Kalkancı, genel başkanı Devlet Bahçeli'nin aldığı tüm kararlarda kimi zaman kısa sürede kimi zamanda uzun zaman geçmesine rağmen haklı çıktığını vurguladı.
Kalkancı, Bahçeli'nin il başkanlarıyla Antalya toplantısında verdiği 'adaylarınızı belirleyin' talimatının Bursa için halen geçerliliğini koruduğunu özellikle belirtiyor. İttifakın 30 ile yaygınlaştırılacağı açıklamalarının henüz resmiyet kazanmadığının altını çizen Kalkancı, Bursa'daki büyükşehir ve 17 ilçede aday belirleme çalışmalarının devam ettiğini söyledi.
'17 ilçenin 17'sinde de adaylar az çok belli. Büyükşehir için de 4 aday adayımız var' diyen Kalkancı, yüksek profilli ve ses getirecek adaylar konusunda kendisinin bile seçimde zorlandığını ifade etti.
Resmi olarak Bursa'da ittifak açıklaması gündeme gelmese de Kalkancı'nın 'Ben bu süreci ne kadar esnetebilirsem o kadar esnetmeyi planlıyorum' sözleri bu konudaki beklentinin işareti gibi yorumlanabilir.
Kalkancı'nın, 15 Aralık'a kadar olan esnetme gerekçesi ise şu sözlerle daha anlamlı hale geliyor:
' Yarın genel başkanımızla cumhurbaşkanımız otururlar görüşürler. Çünkü genel başkanımız Bahçeli'nin Antalya'da açıklamasının arasında bir cümle var. Onun deyimiyle zillet ittifakının birleştiği her yerde cumhur ittifakına uygun hareket edeceğiz'
Kalkancı, Bursa'da ittifak olursa bekletiniz olur mu sorusu üzerine de, 'MHP bu tür konularda pazarlık yapmaz' yanıtını verdi.

Dijital üyelik Bursa'dan başlayacak

Siyasi partilerin hem örgütlenme hem de temayül gibi uygulamalar için dijital sistemi kullanma alışkanlığı yaygınlaşıyor. AK Parti, yerel seçimler için geçtiğimiz günlerde temayül yoklamasında dijital oylama yapmıştı.
MHP Bursa İl Başkanı Cihangir Kalkancı bilişim konusunda firmalara hizmet veren bir şirketin sahibi. Dijital uygulamaları MHP'de kullanmak için ciddi hazırlıklar yapıyor. Hatta 2016 yılında hazırladığı dosya ile Genel Başkan Devlet Bahçeli'ye sunum da yapmış. Ancak, partideki gelişmeler ve 15 Temmuz hain darbe girişimi nedeniyle konu beklemeye alınmış.
Kalkancı, Bursa il başkanlığı görevine başladıktan sonra şirketlerin kullandığı programın benzerini MHP'nin kullanması için çalışmaları hızlandırmış. Proje üye altyapısından başlayarak, seçim süreçlerinin tamamında kullanılabilecek bir özelliğe sahip. Kalkancı, programın tamamının 31 Mart seçimlerine yetişmese de mahalle ve sandık görevlileri konusunda kullanılabileceğini söyledi.
Uygulama Bursa'da başarılı olursa MHP'nin tüm teşkilatlarında kullanılabilir hale getirilecek.

Yeni logo için fırsat doğdu

Rotasını turizme çeviren Bursa'da son yılların en çok tartışılan konularından biri kentin simgesi olan logo ve slogan. Bursa için belirlenen lale figürlü logo ve ulu şehir sloganı tüm zorlamalara rağmen tutmadı. İşin ilginç yanı valilik genelgesi ile zorunlu hale getirilmesine rağmen Bursa Büyükşehir Belediyesi de tanıtım çalışmalarında lale figürüne yer vermedi.
Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş, iki gün önce Bursa 2016 Şehir Tasavvuru'nu açıkladı. Kent manifestosu olarak nitelendirilen çalışmayla Bursa'nın yeni vizyonu da çizilmiş oldu. Toplantıda, bu çalışmayla logonun değişip değişmeyeceğini de sordum.
Aktaş, konuşmasına 'şehrin ve insanların kabul etmediği konuyla ilgili sabahtan akşama konuşsak ne olur ki' sözleriyle başlayarak mesajını verdi aslında. Sonrasında da valilik, BTSO ve BEBKA işbirliğiyle Bursa markası ile ilgili çalışmaları anlattı.
Bu çalışma aslında logo ve slogan için bulunmaz bir fırsat. Bursa markasıyla ilgili çalışmayla kentle ilgisi olmayan ve her görende İstanbul veya İznik'i çağrıştıran logodan Bursa umarım kurtulur.