Namık GÖZ

Namık GÖZ

namikgoz@bursahakimiyet.com.tr
Yazara Ait Diğer Köşe Yazılarını Listele
Proje bitmeden parası bitti
19 Ekim 2017 Perşembe, 07:24

Çok tartışılan konularından biri de, Bursa'nın ülke ekonomisine yaptığı katkının karşılığını alamadığı yönünde.
Vergi tahsilatından ihracata, Gayri Safi Milli Hasıla'ya katkıdan, büyümenin lokomotifi olmaya kadar, hangi alana bakarsanız ilk sıralarda olan Bursa, maalesef genel bütçedeki yatırım payları konusunda hep ikinci planda.
Alınan birkaç önemli yatırım ise adeta kaplumbağa hızı ile ilerliyor.
Bunlardan en önemlisi ise hızlı tren projesi.
Çalışma ve Sosyal Güvenlik eski Bakanı Mehmet Müezzinoğlu, geçen ay AS TV'de katıldığı programda, Bursa'nın tek gecikmiş yatırımının hızlı tren olduğunu açık yüreklilikle dile getirmişti. Üstelik gecikmede siyasi olarak kendi payları varsa bunu kabul edeceğini de vurgulamıştı.
Gecikme aslında hem hukuksal durum hem de zeminin heyelan bölgesi olmasından kaynaklanmıştı. Müezzinoğlu, tüm bu gerekçelere rağmen kamuoyunun, 'Bursa'ya hızlı tren bugüne kadar gelmedi' diyeceğini belirtmiş ve şöyle devam etmişti:
'Kamuoyu adına da benim vicdanım diyor ki 'Bursa için bugüne kadar başaramadık. O anlamda vicdani bir eksiklik hissediliyor mu? Evet.'

Çünkü Başbakan Binali Yıldırım, Ulaştırma Bakanı olarak temeli atarken 23 Aralık 2011'de Bursalılara 2016'da hızlı trenle yolculuk sözü vermişti.
Önceki gün Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan hakkında CHP Grubu'nun verdiği soru önergesinde, Bursa-Ankara hızlı tren projesi de gündeme geldi. CHP adına konuşan Genel Başkan Yardımcısı Aykut Erdoğdu, Sayıştay raporlarına göre ayrılan ödeneğin işin yüzde 15'i bitmeden yüzde 96'sının kullanıldığını bildirerek, paranın nereye gittiğini sordu.
CHP Bursa Milletvekili Nurhayat Altaca Kayışoğlu da, Bursa'dan Antalya'ya tayin edilen Vali Münir Karaloğlu'nun daha önceki açıklamalarına atıfta bulunarak, valinin 'Yüksek Hızlı Tren Projesi'nin 350 milyonluk diliminin boşa gittiği, ortada duran tünellerin bu haliyle bir işe yaramayacağı' sözlerini hatırlattı.
Kayışoğlu, konunun Meclis'teki en yakın takipçisi. Birkaç kez verdiği soru önergelerine yanıt alamadığını bildirerek, hızlı trenle ilgili gelişmeleri Bursalıların bilmeye hakkı olduğunu söyledi.
Gerçekten Sayıştay raporları doğruysa, ödeneğin yüzde 96'sı nerede kullanıldı?
Ve Bursa ne zaman tren hayaline kavuşacak?

Yeni logo için meclis yazısım bekleniyor

Bursa'yı anlatmaktan uzak ve dayatmayla kabul ettirilen lale logosu değişinceye kadar konunun en yakın takipçisi olacağımı birkaç kez söylemiştim.
Takibimi sürdürüyorum.
Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe'nin değişmesiyle ilgili irade beyanının ardından konu Meclis'e gelmiş ve muhalefet de Altepe'ye destek vermişti.
Bunun üzerine Altepe, kılıç-kalkan ve Hacivat-Karagöz figürleriyle ilgili önerisini de ekleyerek konunun Kent Konseyi'nde görüşülerek somutlaştırılmasını istemişti.
Çalışmanın akıbetini Kent Konseyi Başkanı Hasan Çepni'ye sordum. Çepni'nin de konuyla ilgili hassasiyeti var. Meclisten yazının gelmesini bekliyor. Gelir gelmez önce komisyonda ardından da genel bir toplantıda ele alınarak somut hale dönüştürüleceğini söylüyor.
Kent Konseyi'nin davetini reklamcılar, halkla ilişkiler uzmanları merakla bekliyor.