Hava Durumu

Ulaşım Master Planı'nın şifreleri

Yazının Giriş Tarihi: 10.01.2019 09:00
Yazının Güncellenme Tarihi: 10.01.2019 09:00

Yapılan her anket veya kamuoyu yoklamasında Bursa ile ilgili tespitlerde vatandaşların dile getirdiği sorunların başında ulaşım geliyor.
Bunun temel nedeni ise hızlı ve plansız büyüme. Gerçi planlar yapılıyor ama hızlı büyüme nedeniyle öngörülen sürelere ulaşılmadan planları işe yaramaz hale getiriyor.
Bursa Büyükşehir Belediye Başkanlığı koltuğuna oturan Alinur Aktaş, sorun tespitlerinin ardından Ulaşım Master Planı ve 1/100 bin ölçekli imar planı için kolları sıvadı. İki önemli plan tamamlandı ve onayın ardından uygulama dönemine başlanıyor.
Onay öncesi Büyükşehir Belediyesi Boğaziçi Mühendislik tarafından hazırlanan Ulaşım Master Planı'nı kent dinamiklerinin görüşlerine sunmaya başladı. Dün Merinos Atatürk Kongre ve Kültür Merkezi'nde yapılan toplantıya aralarında Makina Mühendisleri Odası Bursa Şube Başkanı Fikri Düşünceli, İnşaat Mühendisleri Odası Başkanı Mehmet Albayrak, Peyzaj Mimarları Odası Şube Başkanı Necla Özkaplan Yörüklü, Mimarlar Odası Bursa Şube Başkanı Ömer Faruk Şahin'in de bulunduğu akademik oda temsilcilerine sunum yapıldı. Sunumun ardından Prof. Dr. Gökmen Ergün de soruların bazılarına yanıt verdi.
Plan çok geniş kapsamlı ve kentin nüfus ve istihdam kriteri göz önüne alınarak 2035 yılına kadar uzayacak bir projeksiyonla hazırlandı. Ulaştırma Bakanlığı Altyapı Genel Müdürlüğü ile görüşmeler yapılarak hazırlanan master plan raylı sistem üzerine kurulu, heyet de bu eksende sunum gerçekleştirdi. Yeni yollar ve trafikle ilgili düzenlemeler konusunun ise önümüzdeki günlerde Başkan Aktaş tarafından açıklanacağı vurgulandı.
Kısa vadede gerçekleştirilecek iki önemli raylı sistem yatırımından biri Emek'ten Şehir Hastanesi'ne bir diğeri ise Uludağ Üniversitesi'nden Görükle'ye hattın uzatılması. Çünkü Emek hattındaki yolcu kapasitesinin Şehir Hastanesi ve daha sonra Yüksek Hızlı Tren istasyonuyla 260 bine çıkması bekleniyor.
Görükle hattından sonraki planlama ise Kızılcıklı ve Başköy sanayiye kadar uzanıyor. Bu bölgede TEKNOSAB'ın kurulmasıyla istihdamın 150 bine çıkması öngörülüyor.

RAYLI SİSTEME 2 YENİ HAT EKLENİYOR

Ulaşım Master Planı'nın ana omurgası raylı sistem olduğu için iki yeni hat planlanıyor. HAT3 diye adlandırılan bölüm, Küçük Sanayi-Beşevler-Otosansit-Gürsu yönüne doğru uzanıyor. 23 istasyonlu bu güzergahtaki yolcu beklentisi 268 bin. Acemler'le entegrasyon sağlandığı için Ali Osman Sönmez Devlet Hastanesi ve stadyum ulaşımını da kapsıyor.
HAT4 adı verilen raylı sistem ise dairesel bir ulaşım sağlamayı amaçlıyor. Çalı'dan başlayıp, Beşevler üzerinden karşıya geçecek ve FSM'den Esentepe-Yunuseli, Hürriyet- Şehirlerarası Otobüs Terminali ve Demirtaş OSB'ye ulaşacak. 20.7 kilometrelik bu hat için öngörülen yolcu sayısı ise 288 bin.
Yeni projelerle T2 hattı dahil 54 kilometre olan raylı sistem 114 kilometreye çıkacak. T2 hattı da Kent Meydanı'ndaki hafif raylı sistemle entegrasyonu da planlamada yer alıyor. Bir bölümü yeraltından yapılacak, birleşmede ortak istasyon da planlanıyor.

Özel taksi modeli ve transfer merkezleri

Master plandaki transfer merkezleri ile ulaşımın entegrasyonu amaçlanıyor. Bu uygulama ile akıllı bisiklet ve 'park and ride' adı verilen özel araçların otoparklara bırakılmasından sonra toplu taşıma araçlarından yararlanılması. Tek ücret modeli de bunun olmazsa olmazı. Yani park yerine ya da bisiklet kullanımına tek kartla ödeme yapılacak. 300 kilometrelik yeni bisiklet yolu planlaması yapılırken, batı ülkelerindeki uygulanan kent merkezinde yüksek park ücreti, 'park and ride'lerde ise düşük ücret modeli planlanıyor. Toplu taşım araçlarını besleyen en önemli unsurlardan olan taksilere de yeni düzenleme getiriliyor. Bursa'ya özel taksi modelleri bile çizildi.

BODRUM VE ANTALYA'YA UÇAK, GEMLİK-AMBARLI GEMİ SEFERİ

Toplantının soru-cevap bölümünde deniz ve havayolu ile ilgili soruyu Burulaş Genel Müdürü Mehmet Kürşat Çapar yanıtladı. Havayolu ile ilgili özel şirketlerle planlama yapıldığını belirten Çapar, nisan-mayıs ayında Bursa'dan Bodrum ve Antalya'ya uçak seferlerinin başlayacağını söyledi. Denizyolu ulaşımı için de İstanbul Ambarlı ile Gemlik arasında araç taşımacılığı için çalışmaların tamamlandığını ve seferlerin yakında başlayacağını kaydeden Çapar, Ambarlı'dan Ketendere arasında da sefer düzenlen- mesi için planlama yapıldığını sözlerine ekledi.

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar
Yükleniyor..

YAZARIN DİĞER YAZILARI

    En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.