Okan TUNA

Okan TUNA

okantuna@bursahakimiyet.com.tr
Yazara Ait Diğer Köşe Yazılarını Listele
Adı Büyükşehir için geçen Bozbey'e, göre Bursa'nın son 15 yılı heba edildi
09 Nisan 2018 Pazartesi, 07:15

Kuşku yok ki;
Yerel manada düşünüldüğü zaman, CHP'nin Bursa'daki en güçlü argümanı, Nilüfer Belediye Başkanı Mustafa Bozbey.
Bu nedenle de;
Hemen her yerel seçim döneminde, adı, Büyükşehir adaylığı ile anılıyor.
Tıpkı;
Bugünlerde olduğu gibi.
Seçmenin sandığa gitmesine 11 ay kaldı..
Ama adayların belirmesine ise yaklaşık 7 ay.
Şimdiden kestirmek güç ama...
Nilüfer'i 19 yıldır yöneten Bozbey'in, merhum Süleyman Demirel'den alıntı yaparak söylediği gibi "24 saatte çok şey değişir."
O nedenle, O da beklemeyi tercih ediyor şimdilerde.
Bozbey'i;
Geçen hafta Bursa Baia Otel'de konuk ettik Sönmez Medya ekibi olarak.
Haliyle çok şey sorduk kendisine.
Kentin en büyük sorunu olan trafik de bunlardan biriydi.
Acaba;
Şehrin en düzenli ilçesinin belediye başkanı Bozbey nasıl bakıyordu Bursalıların bu çilesine?

Meğerse;
Çok dertli olduğu bir soruymuş bu.
Bizleri aldı, 1999 yılına, DSP'nin Bursa'daki belediyeleri aldığı zamana götürdü.
Hani o;
Erdoğan Bilenser'in Büyükşehir Belediye Başkanı olduğu döneme.

Trafik sorununu kastederek "bakın" dedi, "Bursa'da ne yazık ki, her şey yanlış başladı, yanlış da devam ediyor."
Sonra da;
19 yıl öncesinden bir hatırlatma yaptı.
"Bursa'ya metronun geleceği toplantılarda, ihaleyi alan Siemens firmasına şunu söyledim.
Bakın dedim, 17 kilometrelik bir ihaleyi aldınız, bunu neden metroya döndürmüyorsunuz dedim.
Diğer başkanlar da şahittir.
Şu öneri de bulundum.
Santral Garaj'ın merkez olmasını, onun üzerinden kat kat olarak her yöne dağıtım olması gerektiğini söyledim.
Ve, dünyada 100 yıl önce yapılanı söyledim, yani Amerika'yı yeniden keşfetmeden söyledim bunları."
Başkan Bozbey;
19 yıl önceki o toplantıda, şok bir cevapla karşılaşmış Siemens yetkililerinden.
Onu da şöyle anlattı Bozbey:
"Bana dediler ki, ihale böyle oldu, değiştiremeyiz, baştan söyleseydiniz.
Sonra da metro yerine, hafif raylı sistem diye bir sistem koydular önümüze.
Ne metro, ne de tramvay.
İkisinin arası garip bir sistem"

Nilüfer'in;
Deneyimli başkanı Bozbey, Bursa'ya metro yerine kazandırılan bu hafif raylı sistemin, dezavantajını da anlattı.
"Bu sistem" dedi "kenti tam ortadan ikiye böldü.
Mudanya Yolu, İzmir Yolu, Ankara Yolu, İstanbul Yolu tam ortadan bölündü ki, bunun dünyada örnekleri yok."
Bozbey;
DYP döneminde planlanan, ANAP zamanında ilerleyen, DSP döneminde de hayata geçirilen hafif raylı sistemin, AK Parti döneminde de yanlışlarla devam ettiğini da anlattı.
Şunu dedi.
"Recep Altepe döneminde, Batı Garajı'ndan üniversiteye yeraltından yapılacaktı sistem. Doğrusu da buydu.
Bir gün bir baktık, bu da kaldırılmış, yine yer üstüne çıkarılmış hat.
Ve İzmir Yolu da ortadan bölündü.
Oysa önceki planda, hat yeraltından üniversiteye kadar gidecek ve hastane yolcuları da avantaj sağlayacaktı. Ama ne oldu bilemiyorum, doğru işi bu hatta da baltaladılar."
Aynı zamanda;
Mühendis olan Bozbey'in şaşırdığı noktalardan biri de Bursa'nın ulaşım master planı'nın yap-boz tahtasına döndürülmesiydi.
"Gerçekten şaşırıyorum" dedi.
Sonra da;
"19 yıllık belediye başkanlığı süremde tam 3 tane ulaşım master planı iptal edildi bu şehrin. Olacak şey mi bu. Sürekli değiştirilen bir plan olamaz.
Neden değiştiriliyor söyleyeyim size.
Mesela AK Parti tarafından son iptal edilen planda, Yalova Yolu'nda yapılan o çirkin hat yoktu. Onu yapabilmek için bu planı değiştirdiler.
Bu mantıkla Bursa'da ulaşım sistemi çözülemez, doğru değil çünkü" dedi.

Sohbetimizde;
"Biz bilime inanan insanlarız" diyen Bozbey, bir sabah evde pencereden bakarak 'buradan ne güzel tramvay geçer' denemeyeceğini söyledi.
Sonra da;
"Ama bu durum, Bursa'da oldu. Şimdi herkes pişman ve öfkeli değil mi Yalova Yolu'ndaki tramvay hattına. Stadyum da öyle olmadı mı, şimdi herkes karşı değil mi yerine?"
Bozbey'e göre Bursa'da "15 yıl heba edildi."
Nedeni de, kentin ortak akılla yönetilmemesi, bilim dışı projelere yer verilmesi.