Hava Durumu

Başkan Aktaş'ın talimatıyla akıllı hale getirilen adasız kavşaklar çözüm olmaya başladı

Yazının Giriş Tarihi: 09.03.2018 08:07
Yazının Güncellenme Tarihi: 09.03.2018 08:07

Doğrusu;
Bursa trafiğinde her gün "boğuşan" bir sürücü olarak bizler de, giderek artan rahatlamayı hissediyoruz.
Nitekim;
Bursa'nın adeta kâbusu olan trafik konusu, Büyükşehir Belediyesi'nin "Acil Eylem Planı" çalışmaları kapsamında süratle gideriliyor.
Malum;
Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş, göreve gelir gelmez öncelik olarak trafik konusunu ele almış ve "küçük dokunuşlarla" şehir içi trafik sorununun kademe kademe azalacağını söylemişti.
İşte;
Bu yol haritası kapsamında, Bursalılar daha önce görmediği ama çok tutulan bir trafik uygulaması ile tanışmaya başladı.
O da;
Adasız kavşaklar.

Hatırlanacaktır;
Bu uygulama ilk kez Recep Altepe döneminde Orhaneli Kavşağı'nda denenmiş ve ortadaki ada kaldırılarak geniş ve bütün bir kavşak elde edilmişti.
Aslında;
Bu uygulama, Bursa trafiğinin önünü açacak uygulamalardan biriydi.
Ne var ki;
Kırmızı ışıkta geçen sürücülerin, diğer taraftan gelen sürücülerle kavşağın tam ortasında kalması nedeniyle, bu uygulama, Bursa kamuoyuna yanlış tanıtıldı.
Hatta;
Bu kavşağı, Hindistan'daki kavşaklara benzetenler de oldu.
Oysa;
Uygulama çok doğru, hatalı olanlar ise kural tanımayan bazı sürücülerdi.

Büyükşehir'in;
Yeni "patronu" Alinur Aktaş, kentin kronik çözümü için öncelikle yol genişletme ve ilave şerit açma çalışmaları başlattı.
Ardından;
Yollarda motosikletli trafik polisleri denetime başladı.
Sonrasında da;
Bursalılar, adasız kavşaklarla tanışmaya başladı.
Nitekim;
İlk uygulama, trafiğin düğüm olduğu Esentepe Kavşağı'nda yapıldı ve ortadaki ada kaldırılarak, tıpkı Orhaneli Kavşağı'ndaki hale getirildi.
Böylece;
Ada etrafında dönmek, birkaç kez trafik lambalarına yakalanma derdi ortadan kaldırıldı, seri geçişler başladı.



Yanı sıra;
Ankara Yolu'ndaki Otosansit Kavşağı'nda da benzer uygulama başlatıldı.
Ortadaki adanın kaldırılması başlatıldı.
Böylece;
Doğu Yakın Çevre Yolu'ndan Ankara Yolu'na çıkış 2 şeritten 5 şeride, Otosansit içinden Ankara Yolu'na çıkış 2 şeritten 3 şeride çıkarılması planlandı.
Yine hatırlanacaktır;
Bir süre önce de Nilüfer'de FSM Bulvarı'nda hastane alanı önündeki kavşakta, ada kaldırılıp genişçe bir alan çıkarıldı ortaya.
Artı;
FSM Bulvarı'ndaki refüjler tıraşlanarak, FSM'de 2'şer yeni şerit kazandırıldı ve trafiğin akışkanlığı sağlandı.
Başkan Aktaş;
Bu sistemin Bursa trafiğinde rahatlamalar sağladığının görülmesi üzerine bir talimat da Korupark Kavşağı için verdi ki, dünden itibaren de bu kavşaktaki adanın kaldırılma çalışmaları başlatıldı.
Özellikle;
Trafiğin düğüm olduğu kavşaklarda yürütülen bu yeni sistem akıllı kavşaklar, Bursa'nın kurtarıcısı olmaya namzet oldu.
Çok enteresan.
Yıllar önce Bursa'ya, bat-çık uygulamasını tanıştıran merhum Başkan Hikmet Şahin, bu çok akılcı kararıyla Bursa trafiğinde önemli bir rahatlama sağlamıştı.
Şimdi de;
Yine bir başka İnegöl orijinli Başkan Alinur Aktaş, adasız olan akıllı kavşaklarla, Bursa'ya yeni bir uygulama getiriyor.
Ve görülüyor ki;
Bursalılar'ın hemen her gün memnuniyetinin arttığı bu çalışmalar hem yüzleri güldürüyor, hem de hayatı kolaylaştırıyor.
Galiba;
Aktaş'ın trafiğe olan bu "küçük dokunuşlar"ı, böyle devam ederse hepimizin ortak sorunu çözülmüş olacak.
Aman nazar değmesin!..

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar
Yükleniyor..

YAZARIN DİĞER YAZILARI

    En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.