Doğrusu;
Bursa trafiğinde her gün "boğuşan" bir sürücü olarak bizler de, giderek artan rahatlamayı hissediyoruz.
Nitekim;
Bursa'nın adeta kâbusu olan trafik konusu, Büyükşehir Belediyesi'nin "Acil Eylem Planı" çalışmaları kapsamında süratle gideriliyor.
Malum;
Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş, göreve gelir gelmez öncelik olarak trafik konusunu ele almış ve "küçük dokunuşlarla" şehir içi trafik sorununun kademe kademe azalacağını söylemişti.
İşte;
Bu yol haritası kapsamında, Bursalılar daha önce görmediği ama çok tutulan bir trafik uygulaması ile tanışmaya başladı.
O da;
Adasız kavşaklar.
Hatırlanacaktır;
Bu uygulama ilk kez Recep Altepe döneminde Orhaneli Kavşağı'nda denenmiş ve ortadaki ada kaldırılarak geniş ve bütün bir kavşak elde edilmişti.
Aslında;
Bu uygulama, Bursa trafiğinin önünü açacak uygulamalardan biriydi.
Ne var ki;
Kırmızı ışıkta geçen sürücülerin, diğer taraftan gelen sürücülerle kavşağın tam ortasında kalması nedeniyle, bu uygulama, Bursa kamuoyuna yanlış tanıtıldı.
Hatta;
Bu kavşağı, Hindistan'daki kavşaklara benzetenler de oldu.
Oysa;
Uygulama çok doğru, hatalı olanlar ise kural tanımayan bazı sürücülerdi.
Büyükşehir'in;
Yeni "patronu" Alinur Aktaş, kentin kronik çözümü için öncelikle yol genişletme ve ilave şerit açma çalışmaları başlattı.
Ardından;
Yollarda motosikletli trafik polisleri denetime başladı.
Sonrasında da;
Bursalılar, adasız kavşaklarla tanışmaya başladı.
Nitekim;
İlk uygulama, trafiğin düğüm olduğu Esentepe Kavşağı'nda yapıldı ve ortadaki ada kaldırılarak, tıpkı Orhaneli Kavşağı'ndaki hale getirildi.
Böylece;
Ada etrafında dönmek, birkaç kez trafik lambalarına yakalanma derdi ortadan kaldırıldı, seri geçişler başladı.
Yanı sıra;
Ankara Yolu'ndaki Otosansit Kavşağı'nda da benzer uygulama başlatıldı.
Ortadaki adanın kaldırılması başlatıldı.
Böylece;
Doğu Yakın Çevre Yolu'ndan Ankara Yolu'na çıkış 2 şeritten 5 şeride, Otosansit içinden Ankara Yolu'na çıkış 2 şeritten 3 şeride çıkarılması planlandı.
Yine hatırlanacaktır;
Bir süre önce de Nilüfer'de FSM Bulvarı'nda hastane alanı önündeki kavşakta, ada kaldırılıp genişçe bir alan çıkarıldı ortaya.
Artı;
FSM Bulvarı'ndaki refüjler tıraşlanarak, FSM'de 2'şer yeni şerit kazandırıldı ve trafiğin akışkanlığı sağlandı.
Başkan Aktaş;
Bu sistemin Bursa trafiğinde rahatlamalar sağladığının görülmesi üzerine bir talimat da Korupark Kavşağı için verdi ki, dünden itibaren de bu kavşaktaki adanın kaldırılma çalışmaları başlatıldı.
Özellikle;
Trafiğin düğüm olduğu kavşaklarda yürütülen bu yeni sistem akıllı kavşaklar, Bursa'nın kurtarıcısı olmaya namzet oldu.
Çok enteresan.
Yıllar önce Bursa'ya, bat-çık uygulamasını tanıştıran merhum Başkan Hikmet Şahin, bu çok akılcı kararıyla Bursa trafiğinde önemli bir rahatlama sağlamıştı.
Şimdi de;
Yine bir başka İnegöl orijinli Başkan Alinur Aktaş, adasız olan akıllı kavşaklarla, Bursa'ya yeni bir uygulama getiriyor.
Ve görülüyor ki;
Bursalılar'ın hemen her gün memnuniyetinin arttığı bu çalışmalar hem yüzleri güldürüyor, hem de hayatı kolaylaştırıyor.
Galiba;
Aktaş'ın trafiğe olan bu "küçük dokunuşlar"ı, böyle devam ederse hepimizin ortak sorunu çözülmüş olacak.
Aman nazar değmesin!..