Okan TUNA

Okan TUNA

okantuna@bursahakimiyet.com.tr
Yazara Ait Diğer Köşe Yazılarını Listele
Bursa'nın en itibarlı kurumlarının açıklanması için geri sayım başladı
29 Ocak 2018 Pazartesi, 07:40

Günümüzde;
Hemen hemen tüm sektörlerde rekabet anlayışı, geçmişe oranla hem farklılaştı hem de zorlaştı.
Sektör mensupları artık iç ve dış pazarda rekabet ederken günümüzün teknolojik imkanlarından da yararlanmak durumunda/zorunda.
Daha açık deyimle;
Kendi piar çalışmalarını yapmak durumundalar.
Geçmişte;
Önemli markaların bu tür piar çalışmaları, sadece ilan ve reklam vererek yapılırdı.
Şimdi ise başka bir güçlü tanıtım enstrümanı çıktı ki o da algı yaratma becerisi.
Başka bir deyimle;
Tüketicilerin kafasında oluşacak fikir.
Ancak;
Tüketicilerde iyi ürün veya iyi hizmet algısını yerleştirmek de o kadar kolay bir iş değil.
Çünkü bu iş başlı başına uzmanlık gerektiren bir iş, hatta meslek.
Bu yönde;
Türkiye'de 5 yıldır çok özel bir çalışma yürütülüyor.
Bu çalışmanın adı "Türkiye İtibar Endeksi Araştırması"
Bu organizasyon;
"Türkiye İtibar Akademisi" adına Yıldız Teknik Üniversitesi'nin İstatistik Bölümü'nce bilim insanlarınca gerçekleştiriliyor.
Böylece;
Holdingler, enerji, beyaz eşya, GSM, inşaat, otomobil, hazır giyim, gıda, ilaç, ulaşım, bankacılık, elektronik eşya, turizm, sigorta, eğitim, makine, mobilya, perakende, alkolsüz içecek ve akaryakıt sektörlerindeki şirketlerin toplum ve tüketici nezdindeki itibarları ölçülüyor.
Tamamıyla;
Bilimsel ve seçkin bilim insanları tarafından Türkiye çapında 5 yıldır hazırlanan "Türkiye İtibar Endeksi Raporu", 3 önemli fayda sağlıyor.
Birincisi;
Ülke ekonomisinin lokomotif sektörlerindeki firmaların gelişimini ve kurumsallaşmasına ek fayda sağlıyor, yani firmalar kendilerini "çek" ediyorlar.
İkincisi;
Bu endekse giren firmaların, tüketici nezdinde aldığı değerin toplumda da karşılığı oluyor, yani tam bir teyit alınmış oluyor.
Üçüncüsü de;
Bu endekse giremeyen firma veya şirketler, üretim ve hizmet yönünden tüketici tarafından bir nevi uyarılmış oluyor.
İşte;
25 dolayında ana sektöre dair yurt çapında on binlerce şirkete yönelik gerçekleştirilen bu tarama şimdi de Bursa'da yapılacak.
Ve;
Bu çalışma ilk kez olacak.
Böylesine büyük bir çalışmanın ana sponsorluğunu ise toplumsal fayda sağlamak adına Sönmez Medya olarak bizler üstlendik.
Ve;
Bu ana sektörlerde yer alan Bursalı şirketlerin, Bursalılar nezdindeki itibarının belirlenmesi için yapılacak çalışmanın da startını vermiş olduk.
Bizlerin;
BİE adını verdiğimiz "Bursa İtibar Endeksi" çalışması, ilçeler dahil olmak üzere Bursa'nın tamamında yaklaşık 5 bin kişinin rastgele aranarak, 60 dolayındaki farklı soruya verecekleri cevaplar üzerinden değerlendirilecek.
Böylece;
Bursa'nın kendi sektörlerindeki "en itibarlı kurumları" ilk kez belirlenmiş ve ardından da Merinos'ta Atatürk ve Kongre Merkezi'nde düzenleyeceğimiz geniş katılımlı bir törenle kamuoyuna da açıklanmış olacak.
Bu nedenle;
Bizler de Bursa'da ilk kez gerçekleştirilen bu çalışmanın bir ayağında olduğumuz için fazlasıyla heyecanlıyız.
Kısa bir süre önce;
Medya Grubumuzun Genel Müdürü Burak Özgün ile Türkiye İtibar Akademisi Başkanı Ertan Acar tarafından imza altına alınan protokolün sonuçları, Bursalı firmalar için bir pusula niteliği taşıyacak.
Öngörümüze göre;
Bu sonuçları Bursa kamuoyuna önümüzdeki ay sonuna doğru açıklamayı planlıyoruz.
Eminiz ki;
Sönmez Medya olarak bugüne değin gerçekleştirdiğimiz pek çok toplumsal faydanın yanında, Bursa'da bir ilk olacak bu çalışma da Bursa'ya yeni bir katma değer sağlayacak.