Hava Durumu

DLH’den T2 hattına onay. Tramvay Yalova Yolu’nda

Yazının Giriş Tarihi: 22.01.2013 08:50
Yazının Güncellenme Tarihi: 22.01.2013 08:50

Bu amaçla;
T1 hattı olarak adlandırılan ve halen inşaatı süren ve Heykel-Kent Meydanı arasında çalışacak tramvay hattının T2 hattına da DLH’den onay çıktı.
Büyükşehir Belediyesi tarafından Alman Dr. Brenner firmasına yaptırılan Ulaşım Master Planı çerçevesinde, şehir içindeki trafik sorununun çözülebilmesi için tramvay hattının mutlaka farklı bölgelere de uzatılması kararı çıkmıştı.
Bu yoldan hareketle de yapımı halen süren T1 hattını rahatlatmak amacıyla Kent Meydanı-Terminal arasında çalışması gereken T2 adlı ikinci tramvay hattının projesi hazırlanmış ve onay için DLH’ye (Demiryolları, Limanlar ve Hava Meydanları İnşaatı Genel Müdürlüğü) gönderilmişti.
Bu onay DLH’den çıktı.
Dün görüştüğümüzde Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe de heyecanlıydı.
T2 hattının;
İlk bölümünün Kent Meydanı ile Terminal arasındaki 8 duraklı 8 kilometreden oluşacağını anlatan Altepe, ikinci bölümün de Terminal ile 360 fabrikanın bulunduğu DOSAB arasındaki -köprü bağlantılı- 2 duraklı 5 kilometrelik hat olacağını anlattı.
Yine;
Altepe’nin aktardığına göre toplam 13 kilometreden oluşacak Kent Meydanı-Terminal-DOSAB arasındaki T2 hattı, yapımı süren T1 hattının aksine yol kenarından değil Yalova Yolu’nun tam ortasından geçecek.
Dolayısıyla raylar refüje döşenecek.
Bu noktada;
Refüjdeki ağaçlara dokunulmayacak ve gidiş ve dönüş olmak üzere raylar ağaçların hemen yanlarına döşenecek.
T2 hattı için şimdi inşaat ihalesine çıkmanın hazırlığını yaptıklarını da anlatan Başkan Altepe,    en geç bu yaz başında rayların döşenmeye başlayacağını söyledi.
T2 hattının devreye girmesiyle bu hatta çalışan otobüs ve minibüslerin de seferlerine son verilmesi beklenirken, bu hatta Beşyol, BUTTİM, Özdilek, Asmerkez ağırlıklı toplamda 10 durak planlandı.
Yanı sıra;
Tramvay için Yalova Yolu’ndaki iki büyük köprünün ortasına demiryolu geçişi planlanırken, tramvayın Terminal’e bat-çık’la girmesine, DOSAB’a geçişi için de DOSAB önündeki geçitin kullanılmasına karar verildi.
Büyükşehir Belediyesi ve BURULAŞ kurlmayları bu yönde Dr. Brenner firmasıyla koordineli çalışırken DLH’den alınan onay sonrasında, projelendirilen T2 hattına, inşaat ihalesi öncesinde şimdi rötuşlar yapmaya başladılar.

 

 

Kriz geçiren Yüksel Özkan bugün geliyor

Bal-Göç Genel Başkanı Doç. Dr. Yüksel Özkan, Bulgaristan’da bizim de izlediğimiz ve suikast görüntüleriyle hafızalarda kalacak olan Hak ve Özgürlükler Hareketi’nin kongresi sonrasında kalp krizi geçirdi.
Sofya’da;
Kaldırıldığı özel bir hastanede anjiyo olan ve sonrasında da yüzde 90’ı kapalı olduğu belirlenen bir damara stent takılan Özkan’ın sağlık durumu gayet iyi. Bugün için özel bir ambulans uçakla Türkiye’ye getirilecek olan Özkan’ın, Bursa’da da bir süre müşahede altında tutulacağı ve tedavisine burada devam edileceğini paylaşmış olalım.

 

 

24 Ocak Perşembe bir milat olacak

Nihayetinde;
Kısa adı BUDO olan Bursa Deniz Otobüsü seferleri bu hafta, 24 Ocak pPerşembe günü resmen başlıyor.
Mudanya’dan 07.00 ile 15.30
Kabataş’tan da 10.00 ile 18.00 saatlerinde yapılacak bu seferler, aynı zamanda çeşitli şikayetleri de bünyesinde barındıran İDO’ya yönelik bir alternatif olacak.
Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin çabalarıyla hayata geçirilecek olan BUDO’nun Mudanya-Kabataş arasındaki sefer süresi 1 saat 50 dakika olacak.
Bilet fiyatlarının 18 ve 14 lira olacağı seferlerin ilkini ise Başkan Recep Altepe yarın sabah biz gazetecilerle birlikte yapacak.
Bu amaçla yarın sabah BUDO’nun deneme amaçlı ilk seferine şahitlik yapacağız ki, asıl görev perşembe gününden BUDO’ya sahip çıkmaları için Bursalılar’a düşecek

 

 

16 yılın mücadelesini bu sergiyle anlatacak

Bursa’da tren;
60 yıl öncesine değin Mudanya-Bursa arasındaki 42 kilometrelik bir güzergahta çalışıyordu.
Ta ki 1953 yılında TBMM’de alınan “kaldırılması kararı”na değin.
Karar uyarınca tren kaldırılıyor, raylar sökülüyor ve Bursa bir daha tren yüzü görmüyor.
1997’de;
Konya Karapınar’da meydana gelen ve 48 kişinin öldüğü trafik kazasının ardından dönemin CHP milletvekili Kemal Demirel, trenin Türkiye için en iyi ulaşım aracı olduğunü düşünüp harekete geçiyor.
Bunun için Bursa’ya tren gelmesi için kampanyayı Ocak 1997’de Harmancık tren istasyonunda başlatıyor.
Ardından,
Bilecik-Bursa arasında yürüyüşe başlıyor.
Sonrasında tren kampanyası büyüyor ve 39 şehirde tren kampanyaları yürütüyor.
Ne var ki, TBMM’deki 2 dönem görevi sırasında, Bursa’ya tren gelmiyor.
Hatırlanacaktır;
Bursa’yı Yenişehir ve Bilecik üzerinden Ankara’ya bağlayacak Yüksek Hızlı Tren’in temeli kısa bir süre önce Geçit’te atıldı.
AK Parti hükümetinin Bursa’nın en büyük projelerinden biri olan bu temel, Demirel’de bir ışık uyandırdı ve tam 16 yıl sürdürdüğü tren mücadelesini, fotoğraf sergisine dönüştürmeye karar verdi.
Dün sabah da ailesi ve CHP İl Başkanı Metin Çelik’le medyanın önüne çıkıp, cumartesi TKM’de açacağı serginin tanıtımını yaptı.
AK Parti’nin “hayaldi gerçek oldu” sloganına benzer şekilde davetiyesine “hayalden gerçeğe” notu yazan Demirel, bu şekilde siyasette kıskançlık olmadığını da göstermek istiyor.

 

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar
Yükleniyor..

YAZARIN DİĞER YAZILARI

    En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.