Hava Durumu

İSTANBUL'UN DENEDİĞİ METROBÜSLER BURSA PLAKALI ÇIKTI. PEKİ BURSA BU ARAÇLARI NEDEN DÜŞÜNMÜYOR?

Yazının Giriş Tarihi: 25.11.2019 07:59
Yazının Güncellenme Tarihi: 25.11.2019 07:59

Bundan;
4 yıl kadar önce duymuştuk bu firmanın adını.
Duymamızın sebebi de;
Dönemin Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe'ydi.
Hatırladığımız kadarıyla;
İran'ın toplu taşıma aracı üreticisi olan Akia, Bursa'da Kestel OSB'de bir fabrika açmış ve toplu taşıma araçları imal eden bu firmaya Altepe'nin bir ziyareti olmuştu.
Hatta...
Sanki;
Biraz da gizemli bir şekilde burada metrobüs üretimine geçildiği de söylenmişti o zaman.
Birkaç gün önce;
İstanbul'un yeni metrobüslerinin Bursa İnegöl'den alınacağı haberini duyduk.

Araştırdık;
Söz konusu firma İnegöl Ağaç İşleme OSB'de de görünüyor.
İşin ilginci;
Bu firmadan kamuoyunun bilgisi olmaması.
Araştırmamıza göre;
Bu firma, 2 körükten oluşan 25 metre uzunluğundaki metrobüsle toplam 290 yolcuyu taşıyabiliyor.
Ve;
Türkiye'nin de ilki görünüyor.
Bu firmanın;
Ürettiği ürünleri hangi şehirlerin ya da ülkelerin aldığı konusunda ise bir bilgi yok.
Bu da işin bir başka gizemli yanı.
Oysa;
Durmazlar'ın ürettiği ve ihraç da ettiği tramvay gibi, herkesin bilmesi gerekiyordu bu Türkiye'nin ilk metrobüsünü.
Malum.
Metrobüsler, kent içi demiryollarına alternatif bir ulaşım aracı.
Lastik tekerlekli olması ve bağımsız olması nedeniyle büyük avantaj sağlıyor.
Ray sistemine ihtiyaç duymadığı için de, hafif raylı sistemlerden daha ucuza kullanılıyor.
Nitekim;
İstanbul'da metrobüslerin çok yaygın olduğu biliniyor.
Bildiğimiz kadarıyla;
Bu araçlar halen 16 plakalı olarak İstanbul'da test sürüşlerinde kullanılıyor.
Açıkçası;
Mercedes motorlu ve çift taraflı kapıları ile bu toplu taşıma aracı göz doldurmuyor değil.
Ne var ki;
Böylesine bir firmanın Bursa'da böyle bir araç ürettiğinin bilinmemesini anlayamamakla birlikte aklımıza şu sorular da geldi.
1- Bu araçlarla İstanbul Büyükşehir Belediyesi bile ilgileniyorsa, trafik sorunu bulunan Bursa Büyükşehir Belediyesi neden ilgilenmiyor?
2- Yapımı duran Yalova Yolu'ndaki T2 hattı, 'zararın neresinden dönülürse kârdır' anlayışından hareketle düzenlenip, cadde daha da genişletilerek ortadan bu metrobüsler çalıştırılamaz mı?
3- Yıllardır konuşulan ancak yapılamayan Bursa-Mudanya arasındaki raylı sistem yerine bu metrobüsler kullanılamaz mı?
4- Daha çivisi bile çakılmayan Şehir Hastanesi'nin ulaşım projesi, yüksek maliyetli raylı sistem yerine metrobüs hatlarıyla hemen devreye sokulamaz mı?
5- Kentin doğusuna yapılması düşünülen ancak kaynak olmadığı için tozlu raflarda bekleyen metro yerine yine metrobüsler kullanılamaz mı?
Eminiz ki;
Bu konu, Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş'ın dikkatini çekecektir.
Çünkü;
Bazen, yapmak için yıkmak gerekiyor.

"KANSER YAPAR" DEDİ AMA KABUL OYU VERDİ

Konu;
CHP tarafından "zehir yasası" olarak nitelendiriliyordu.
Nitekim;
Aralarında Bursa Orhaneli Termik Santralı'nın da bulunduğu 15 santralın bacasına 2.5 yıl daha filtre sistemi takılmamasını öngören AK Parti'nin teklifi yasalaştı.
CHP, İYİ Parti ve HDP'nin ret oyu verdiği oylamada MHP de AK Parti'ye destek verip, yasanın çıkmasını sağladı.
TBMM'deki oylamada;
En dikkat çeken oyu MHP Kahramanmaraş Milletvekili Prof. Dr. Sefer Aycan kullandı.

Aycan;
"Ben halk sağlığı uzmanıyım. Termik santrallar 1 dakika bile filtresiz çalışmamalı. Bu, akciğer hastalıklarının ve kanserin direkt sebebi çünkü" diyordu.
Ama...
MHP'li Aycan, bu sözlerine rağmen oylamada, santralların filtresiz çalışması için hazırlanan yasaya kabul oyu verdi.
İlginç mi ilginç.
Bu durum;
Milletvekillerinin ne kadar bağımsız olup olmadığına dair de en yeni örnek oldu.
Hatırlanacaktır.
Aycan;
24 Haziran seçimi sonrasında "Bundan sonra Meclis'te siyaseti MHP yapacaktır. Biz ne dersek ol olacaktır" demişti.
Ardından da;
MHP Genel Başkan Yardımcılığı görevinden alınmıştı.

TABELALARDAKİ MESAFE BİLGİLERİ DOĞRU MU?

Doğrusu...
Sistem nasıl çalışıyor bilmiyoruz ama...
Şehir içindeki güzergahlarda bulunan dijital tabelalardaki mesafe bilgisinin, tam bilgiyi vermediğini düşünüyoruz.

Keza;
Özellikle mesai saati sonrasında Bursa'da şehir içi trafik kilitlenme noktasına gelirken, bir yerden bir yere mesafe dakikasını gösteren bu cihazların doğru bilgi vermediği görülüyor.
Öyle ki;
Bazen 4-5 kilometrelik yol 20-25 dakikada aşılabilirken, bu cihazlarda sanki yolda kimse yokmuş da kısa sürede gidilebiliyormuş gibi bilgi aktarılıyor.
Kanımızca;
Bu cihazların araç ölçümlemesinde bir sorun var.

BU SÖZLER REKTÖRE YAKIŞMADI

Uludağ Üniversitesi'nin;
Yusuf Ulcay'dan sonra gelen Rektörü Saim Kılavuz, acemiliğinden olsa gerek, söylemek istediği şeyleri bazen söyleyemiyor.
Belki de;
İyi niyetinin kurbanı oluyor.
Kılavuz'un bir söyleşisini okurken üzüldük doğrusu.
Koskoca Görükle'yi bir nevi 'batakhane' olarak tanımlamış.
"Yurt eksikliğinden dolayı öğrencilerin Görükle batağında olduğunu" söyleyen Rektör, öyle görünüyor ki sınırı aşmış.
Onbinlerce kişinin yaşadığı, ailelerin de yaşam sürdüğü koskoca bir kenti bataklık olarak görmek, bir ilim insanına hiç yakışmamış.

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar
Yükleniyor..

YAZARIN DİĞER YAZILARI

    En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.