Okan TUNA

Okan TUNA

okantuna@bursahakimiyet.com.tr
Yazara Ait Diğer Köşe Yazılarını Listele
İstanbul Yolu tramvay çalışmalarında hedef tutturuluyor, az sabır
07 Ağustos 2017 Pazartesi, 08:44

Büyük kentlerde;
Büyük projelerin çalışmaları her zaman için eziyetli olmuştur.
Bursa ne yazık ki bir İstanbul, Ankara veya İzmir gibi değil.
Bu 3 büyük kent;
Özellikle yüzölçümleri nedeniyle alternatif güzergahlar tarafından trafik yönünden beslenebiliyor.
Yanı sıra;
Şehir içi ulaşıma yönelik sorunlar, özellikle bu 3 büyük kentte, yerel değil, devlet bütçesi tarafından karşılanıyor.
Bursa ise;
Türkiye'nin lokomotif kentlerinin başında gelmesine karşın yıllar yılı Ankara'dan gerekli desteği göremiyor.
Bir de;
Bursa zaman zaman, Kayseri gibi, Eskişehir gibi, Adana gibi kendisinden küçük kentlerle kıyaslanıyor.
Oysa bu da yanlış.
Çünkü;
O kentler, Bursa kadar göç almıyor.

***
Bu durumu sorduğumuzda;
Rakamları, Bursa Büyükşehir Belediyesi'nin etkin isimlerinden Taha Aydın verdi.
Aktardığına göre;
Bursa'da 1 yıl içinde 76 bin küsur Bursa plakalı araç, trafiğe katılıyormuş ki büyük bir rakam.
Üstelik;
Bursa'da artık çokça görülmeye başlanan 34 yani İstanbul plakalı araçlar hariç.
Sohbetimizde;
Taha Aydın'ın paylaştığı diğer rakam da ürkütücüydü.
Bursa'da;
Her yıl nüfus artışının yüzde 16.5 olmasına karşın, trafiğe katılan araç artışının ise yüzde 73 oranında olduğunun altını çizdi.
Bu oranlar;
Birbirleriyle kıyaslandığında, Bursa adeta Türkiye birincisi konumunda ki hiç de iyi bir durum değil aslında.
İşte;
Bu nedenle Bursa'da yollar artık yetmiyor, taşıyamıyor.
Çünkü;
Bu kadar araç artışı hiçbir şehirde yok.
Haliyle;
Yerel yöneticiler raylı sisteme ağırlık vermek durumunda kalıyorlar.
Bu nedenle;
Taha Aydın'a da Yalova Yolu'nda yapılan ve zaman zaman sürücüleri bezdiren çalışmaları sorduk.
Raylı sistemin çok teknolojik ve modern bir taşımacılık sistemi olduğunu söyleyen Aydın'a göre, Bursa'nın kurtuluşu raylı sistemlerde.
Ama bu çalışmalar zaman alıyor.
Haliyle de insanlar rahatsız oluyorlar

***
Aydın'a göre;
Yeni adıyla İstanbul Caddesi'nde yürütülen çalışmalarda hedef tutturuluyor.
Yani inşaat zamanında bitecek.
Gözlerinin İstanbul Caddesi'nde olduğunu söyleyen Aydın'ın şu uyarısı da oldu.
"Böyle bir caddede çalışmak kolay değil.
İnsanların konforlarını bozmadan çalışmak gerçekten mümkün değil. Çünkü Bursa'nın en işlek büyük caddesinde çalışılıyor.
Ama ihale kapsamında işi zamanında bitireceğiz.
Bu bölge çok hızlı kalkınacak, biz bunu öngörüyoruz.
Haliyle İstanbul Caddesi de çok değişecek.
Tramvayın yanı sıra 3 şerit solda, 3 şerit sağda ve Beşyol'da da yanlarında servis yolu olacak şekilde planlanan yollar tamamlandığında trafik nefes alacak"
İstanbul Caddesi'nde;
Sürdürülen raylı sistem çalışmalarının doğal olarak rahatsızlık verdiğini ama projenin hayata geçmesiyle birlikte İstanbul Caddesi'nde uzun bir süre ulaşım sorunu yaşanmayacağını söyleyen Taha Aydın'ın bu nedenle bu yolu kullanan Bursalılar'dan bir isteği vardı ki o da "Çok az sabredin, her şey çok güzel olacak" sözüydü.

***
Bu arada;
İstanbul Caddesi'nde kısa zaman sonra gözle görülür bir başka değişiklik de Beşyol'da olacak.
Bu yılın başında;
Büyükşehir Belediyesi tarafından yaptırılan kamulaştırma ve yol imalatları ile 210 milyon lirayı bulan Çelebi Mehmet Bulvarı ile Hüdavendigar Bulvarı'nı birbirine bağlayacak olan yonca Beşyol Kavşağı'nın inşaatı da sürüyor.
2018 yılı ortasında hizmete girecek olan Beşyol Kavşağı'nın tamamlanmasıyla, Çelebi Mehmet Bulvarı'nın devamındaki Paşa Çiftliği'nden yapılacak viyadükle Yunuseli'ye, oradan da Recep Tayyip Erdoğan Bulvarı'na bağlantı sağlanmış olacak.
Bir başka anlamda;
Kentin doğusundan Mudanya bölgesine gitmek isteyen vatandaşlar bile şehir içine girmeden bu alternatif yolu kullanabilecekler.