Bursa Hakimiyet

Bursa trafiği için bir proje de MMO’dan

Yaz tatilinin sona ermesi,
Okulların açılması,
Nüfusun artıyor, göçün sürüyor olması,
Alternatif yolların açılamaması,
Kurumlar arası koordinasyonsuzluk,
Ve daha pek çok sebep, Bursa’nın kent içi trafiğinin zaman zaman çekilmez noktaya gelmesinin nedenleri.
Bu yönde;
Kent içi trafiğinin rahatlatılması için BURULAŞ Genel Müdürü Levent Fidansoy’un, mesai saatlerinde yapılabilecek düzenleme fikrini paylaşmıştık.
Bu fikir tartışmasına;
Makina Mühendisleri Odası Bursa Şube Başkanı İbrahim Mart da katıldı.
***
Hatırlanacaktır;
Büyükşehir Belediyesi’nin İpekböceği olarak adlandırdığı tramvayın rayları döşenirken, bu projeye açıkça destek veren tek akademik oda Makine Mühendisleri Odası’ydı.
Kent içi trafiğin;
Sağlıklı yürütülmesi için raylı sisteme koşulsuz destek veren MMO Başkanı Mart, sohbetimiz sırasında “Bursa Trafik Güvenliği Projesi”nden bahsetti.
Proje bilimsel ve kapsamlı.
Bir planı ve bütçesi olan proje.
Örneğin;
Anlık sinyalizasyon kontrolleri,
Güzergahtaki araç çeşidinin azaltılması,
Anlık trafik işaret ve işaretlemeleri,
Otobüs duraklarının yerleri,
Trafikte seyreden araçların şerit ihlallerini,
Sanayi servislerinin düzenlenmesini,
Mesai saatleri ayarlanmasını,
Dolmuşların yeniden düzenlenmesini kapsıyor.
***
Mart’ın;
Bahsettiği bu proje, Bursa trafiğinin saniye bazında takibini, düzenlenmesini ve anlık müdahalesini öngörüyor.
İlgili akademik odalar ve üniversitelerin desteğiyle hayata geçirilebilecek proje, Ulaşım Master Planı’nın gözden geçirilmesini ve revize edilmesini de öngörüyor.
Aslında;
Kant içi trafiğinin konunun uzmanlarıyla rahatlatılabileceği aşikar.
Tek sorun;
Devlet kurumları arasındaki koordinasyonsuzluk.
Bu yönde de;
Görev Valilik’e düşüyor.
Vali Karaloğlu başkanlığında hayata geçirilebilecek bu proje, geçici çözümler aramak yerine orta vadede kalıcı tedbirlerin de alınmasını sağlayacak nitelikte.
***
Gerçi;
Bilenen bir nokta ama, sohbetimiz sırasında MMO Başkanı İbrahim Mart, asıl sorunun kaynağını sorduğu şu soruyla da cevaplamış oldu:
“Acaba” dedi “hangi şehirde raylı sistem araçlarından sarı otobüslere, yeşil otobüslere, dolmuşlara, taksilere, özel araçlara, servis minibüslerine pek çok araç aynı anda yan yana seyrediyor?”
Bursa’nın;
Topografik yapısı ve tarihi özelliği, yeni arterlerin açılmasına çok izin vermiyor.
Bu nedenle;
Görebildiğimiz kadarıyla çözüm tamamen bilimsellikte.
Dahası;
Çözüm insanlarını bir araya getirmekte ve kararlı olmakta.
Hele hele;
Sorunun çözümü için atılacak kararlı adımda, siyasi kaygıların düşünülmemesi en önemli etken olacaktır.