Bursa Hakimiyet

Geçit kavşağı kapandı iyi oldu da, sonrası düşünülmedi ki!..

Bursa eski Bursa değil.
Her ne kadar;
Gerek yasal düzenlemeler, sonrasında da yerel yönetimlerin kaçak yapılaşmaya göz açtırmamaya çalışmasına rağmen, Bursa’nın özellikle 90’lı yılların başından itibaren oy uğruna çarpık kentleşmenin odağı olması, işleri bugünlere kadar getirdi.
Ne yazık ki;
Bursa, geçmişin acılarını çekiyor.
Nüfusu;
3 milyona dayanan Türkiye’nin 4. büyük kentinde en büyük sorun kent içi ulaşım.
Bir de;
Bursa’nın tarihi bir kent olması, SİT engelli bir şehir olması, arzulanan yeni arterlerin de açılmasını engelliyor.

Bu nedenle de;
Bilinen ulaşım sistemlerinden yararlanılıyor.
Hafif raylı sistemler, tramvay, batçık veya köprülü kavşaklar gibi…
Görünürde;
Bursa kent merkezinin pek çok noktasına bu tür çözümler gerekiyor.
İşte;
Aylardır kangren konumda olan Geçit kavşağı, sadece bir örnek.
Büyükşehir Belediyesi;
Yakın bir zamanda bu bölgeye bir batçık yapacak ve o bölgede Bursa-Mudanya aksında bir rahatlama olacak.

Ne var ki;
Geçit kavşağının batı ve doğu yönlerinin trafiğe kapatılması ne kadar doğru bir karar ise, sonrası tam bir hayal kırıklığı.
Çünkü;
İlgili bürokratlar, bu kavşağı daha doğrusu “baba”yı kapatıp, ulaşımı akıcı hale getirdiler ama sonrasını düşünmediler.

Araçların dönüş için Korupark kavşağına yönlendirilmesi nedeniyle bu kavşak günlerdir kilitli.
Adeta felç.
Oysa bu tablonun bile geçici çözümü var.
Oyak Renault önünden Korupark kavşağına giden iki şeritli yol, ortadan plastik dubalarla ikiye ayrılsa, sorun anında çözülecek.
Ve;
Korupark kavşağı sürekli akar hale gelecek.
Fakat;
Bürokratlar bunu görmüyor.

Eskilerin deyimiyle;
Tam bir “Türk işi” bu yapılan uygulama.
Kavşağı kapat, gerisini düşünme!
Acaba;
İlgili bürokratlar, günlerdir bu bölgede yaşanan araç trafiğini, protesto kornalarını görüyor ya da duyuyorlar mı?
Görüp de, şu basit duba uygulaması yapmıyorlarsa durum bu bürokratlar için kötü.
Yok eğer;
Zaten hiç görmüyorlarsa yaşanan bu rezaleti, o da mesleki kariyerlerinin bittiği yer oluyor.