Bursa Hakimiyet

İstanbul-Bursa-İzmir otoyolunda son durum

Son yılların;
En büyük projelerinden biri olan İstanbul-Bursa-İzmir otoyolunun bir bölümünü kapsayan Osman Gazi Köprüsü’nün sağladığı avantajları dün sizlere aktarmıştık.
Bu yönde;
Bazı okurlarımızdan, projenin kalan bölümüyle ilgili bilgi talebi geldi.
Yani;
Projenin İzmir etabına dair.
Hemen aktaralım.
Bu dev projeyi;
Bir konsorsiyum şirketi olan Otoyol Yatırım ve İşletme AŞ yapıyor.
11 milyar liraya mal olacak yatırımın tüm işletmesini, 22 yıl 4 ay süresince bu firma yapacak.
Haklı olarak çoğu kişi bilmiyor Bursa-İzmir etabının nerelerden geçtiğini.
Yapımı;
Halen süren otoyol, mevcut Bursa çevre yolundan sonra başlıyor ve Susurluk’a yöneliyor.
Ama Susurluk’a girmiyor.
İlçenin kuzeyinden geçerek Balıkesir’in de içine girmeden yanından (batısından) geçiyor.
Otoyol;
Sonrasında ise güneye uzanıyor ve mevcut İzmir yoluyla hiç ilgisi olmadan, Savaştepe, Soma, Kırkağaç ilçelerinden geçiyor.
Ardından;
Turgutlu’ya yöneliyor ve İzmir-Uşak devlet yoluna paralel olarak ilerliyor.
Ardından da İzmir’in içine Anadolu Lisesi kavşağına bağlanıyor.

***

Tüm proje, 7 ayrı kesimden oluşuyor.
Daha doğrusu güzergah.
Gebze-Orhangazi
Orhangazi-Bursa
Bursa-Susurluk
Susurluk-Balıkesir
Balıkesir-Kırkağaç
Kırkağaç-Manisa
Ve;
Manisa-İzmir etabı.
377 kilometresi otoyol ve 44 kilometresi de bağlantı yolu olmak üzere toplam 421 kilometre uzunluğundaki İstanbul-Bursa-İzmir otoyolu, tamamlandığında büyük avantajlar sağlayacak.
Kağıt üzerinde;
Proje bitimi 2020 yılı görünüyor.
Ama;
Başbakan Binali Yıldırım’ın hesabına göre, 2018 yılında dev proje hizmete girmiş olacak.

***

Normalde;
8-10 saat tutan İstanbul-İzmir arasını 3-3.5 saate,
4.5-5 saatlik Bursa-İzmir arasını 2-2.5 saate,
2.5 saatlik İzmir-Balıkesir arasını 1 saate indirecek proje hayli hızlı gidiyor.
Bu yönde;
Aldığımız bilgiye göre, Osman Gazi Köprüsü’nün devreye girmesi ve Bursa’ya ulaşılmasıyla birlikte, asıl büyük işin yarısından fazlası bitti.
Bu nedenle;
Normal sürenin 2 yıl öncesinde biteceği vurgulanıyor ısrarla.

***

Tabii;
Söz konusu bu dev yatırımın, zamandan başka getirileri de olacak.
Mesela;
Bize söylenene göre, Türkiye nüfusunun 3’te 1’ini kapsayan İstanbul-Kocaeli-Yalova-Bursa-Balıkesir-Manisa ve İzmir birbirleriyle komşu olacaklar.
Türkiye’nin;
Toplam milli gelirinin yarısını bulan bu söz konusu 7 il, artık çok daha fazla yakınlaşacağı için ticari sinerji de artacak.
Çünkü iller arasındaki yolculuk süresi çok azalacak.
Bu nedenle;
Gerek ticaretle uğraşanlar, gerekse yatırımcılar için de büyük bir avantaj olacak Türkiye’nin bu en büyük otoyolu.
Bilgi isteyen okurlarımıza bu bilgilendirmeyi yaparken küçük de bir uyarı iletelim.
Otoyol;
Tost ve köpüklü ayran memleketi Susurluk’tan geçmiyor. Bu lezzeti tatmak için otoyoldan çıkıp, tekrar girmek gerekiyor.
Tıpkı;
İzmir-Muğla otoyolundan, “çöpşiş memleketi” olan Selçuk’a girip çıkmak gibi olacak yani.