Bursa Hakimiyet

‘Lale’ eleştirisine Karaloğlu ne dedi?

Doğal olarak;
Kentte tartışılıyor Bursa’nın yeni logosu.
Daha doğrusu ilk logosu.
Çünkü;
Bunca yıldır Bursa’nın ilk kez bir logosu ve mottosu (sloganı) oldu.
Slogan “Ulu Şehir”
Logo da, lale ve mavi renkli Bursa yazısından oluşuyor.
Başkanının;
Vali Münir Karaloğlu olduğu Bursa Kültür Turizm ve Tanıtma Birliği tarafından yaptırılan logoyu beğenenler kadar beğenmeyenler de oldu.
Bu yönde;
Özellikle 3 eleştiri öne çıktı.
İlkinde;
Bursa’nın pek çok değeri (Uludağ, Ulucami, Yeşil Cami, Karagöz Hacivat, kestane- şekeri, iskender kebabı) varken “neden lale kullanıldı” denildi.
İkincisinde;
Bursa, yeşil Bursa olmasına rağmen, logodaki kırmızı ve lavcivert renkleri de “nereden çıktı” dendi.
Üçüncüsünde de;
Bu logo neden bir yarışmayla seçilmedi de, Gebzeli bir firma tarafından yapıldı denildi.
***
Önceki akşam...
Gerçi büyük de tesadüf oldu.
Logo yeni açıklanmıştı ki, ertesi günün akşamında Vali Karaloğlu’nu konuk ettik AS TV’de.
Doğal olarak;
Bu konu da gündeme geldi Alican Tarakçıoğlu’nun programında.
Eleştirilere tek tek cevap verdi Karaloğlu.
Dikkatle dinledik, not aldık.
Mesela;
“Neden lale” eleştirisine şunu söyledi.
“Logoda Bursa’nın hangi değerini kullanırsak kullanalım, diğerleri mutlaka eksik kalacaktı. Bu nedenle Bursa’yı bir figürle tanıtalım dedik ve laleyi öne çıkardık.”
Karaloğlu;
Erguvan veya bir çınarın neden seçilmediğini de şöyle anlattı:
“Lale, Bursa’da çok yetiştirildiği için seçilmedi. Sanatsal anavatanı Bursa olduğu için seçildi. Bu nedenle, laleyi kullanma hakkı İstanbul’dan çok, Bursa’nın hakkıdır.”
***
Karaloğlu;
Yeşil değil de “neden kırmızı ve lacivert” sorusuna da cevap verdi.
“Bursa’da” dedi;
“Yeşili temsil eden markamız Bursaspor’dur. Bu renkler bizim gönlümüzde bir nehirdir. Yeşili ortadan kaldırmadık, yanına kırmızı ve laciverti de getirdik.”
Kentin;
Logosunun belirlenme şekli de tartışma konusuydu ki, Karaloğlu, onu da şu sözlerle cevaplandırdı.
“Bursa’ya ilk kez bir logo belirlemek amacıyla 2009’da açılan yarışmada, Bursa’yı temsil edecek bir logo bulunamamış. En yüksek oyu alan da Bursa Kültür Turizm ve Tanıtma Birliği’nin logosu olmuş.
Bazı şeyleri yarışma ile ortaya çıkaramazsınız. Bu nedenle de tanıdığım, güvendiğim bir firma ile çalıştık.”
***
Gördüğümüz kadarıyla;
Vali Karaloğlu, eleştiri alsa da logonun arkasında.
Ve hatta, kısa zamanda tüm kentin bu logolarla donatılması düşüncesinde ki, zaten işyerlerine logolu bayrağı bizzat dağıtmaya başladı bile.