Bursa Hakimiyet

Osman Gazi’nin sağladığı avantajları test ettik

Gerçi;
Açılışını televizyondan canlı izlemiş ve sonrasında sosyal medyadan yapılan paylaşımları da takip etmiştik ama Osman Gazi Köprüsü’nü çıplak gözle görmemiştik.
Bu amaçla;
Bayram tatilinde bir fırsat yarattık.
Ve;
Köprünün avantajını test ettik.
Bir kere;
Gemlik’ten başlayıp Altınova’ya kadar ulaşan 40 kilometrelik otoyol, Orhangazi ve Yalova’dan geçtiğimiz eski güzergaha oranla en az 40 dakika avantaj sağlıyor.
Keza;
Altınova’dan başlayan yaklaşık 3 kilometrelik asma köprüyü geçişimiz ise 3 dakika bile sürmedi.
Yani;
Sadece bu köprüyü kullanarak eskiye oranla (arabalı vapur) en az bir 40 dakikalık kârımız daha oldu.

***

Zaten;
Köprünün karşı taraftaki ayağı, direkt olarak İstanbul-Ankara otoyolu ile birleştirilmiş ki, hiçbir karışıklık olmadan kendimizi bir anda TEM’de ve sonrasında da FSM Köprüsü’nde bulduk.
Gerçi;
Aracı kullanan dostumuz biraz hızlı kullandı ama Yalova Yolu’ndan, Atatürk Havalimanı’na yönelik test turumuz, sadece 65 dakika sürdü.
Demek ki;
Normal bir süratle, aynı güzergah 1.5 saatte alınabilecek.
Doğrusu;
Süreden kaynaklanan böyle bir kolaylığa şapka çıkarmamak mümkün değil.
Öyle ki;
İstanbul ile Bursa şimdi birleşmiş işte.
Mesela;
Bursa’dan çıktıktan sonraki 45. dakikada, Maslak bölgesindeki Galatasaray’ın stadının önündeydik.
20 dakika sonra da Ataköy’de.

***

Köprü geçişi, otomobiller için 88 lira.
Malum;
Arabalı vapur ücreti ise 60 lira
Bu süre avantajından yararlanmak isteyenler ve araçlarından hiç inmeden İstanbul’a gitmek isteyenler bu 28 liralık farkı ödeyecekler.



Acelesi olmayanlar ise eski sistemle yani arabalı vapurla körfez geçişini yapmayı sürdürecek.
Bu da bir tercih elbette.
Çünkü;
Kimine göre 28 liralık fark hiç önemli değil.
Kimine göre de, göz ardı edilemeyecek bir rakam.

***

Tabii;
Köprüden bahsederken, köprü öncesindeki otoyolun ücretlerini de hesaba katmak lazım.
Mesela;
İstanbul’dan Bursa’ya gelirken, sadece Osmangazi Köprüsü’nü kullanıp Yalova’ya yönelmek isterseniz bunun bedeli 88 lira.
Yok eğer;
Köprüden sonra otoyola girip Orhangazi’den çıkmak isterseniz bu da 96 lira.
Yine;
Köprüden sonra otoyolun en sonundan yani Gemlik’ten çıkmak isterseniz de bunun bedeli 98 lira 50 kuruş.

***

Dün;
Başbakan Yardımcısı Numan Kurtulmuş’un yaptığı açıklamaya bakılırsa, 9 günlük tatil süresince Osmangazi Köprüsü’nden günde 100 bin araç geçmiş.
Bu büyük rakamın iki nedeni var..
Birincisi;
Köprünün ücretsiz oluşu.
İkincisi de, bizler gibi meraklılar ve güzergahı test edenler.
Projeyi yapan firmanın, Gebze-Orhangazi güzergahı için devletten aldığı trafik garantisi günde 40 bin otomobil.
Eğer ki;
Bayramda bu köprüyü kullanan günlük 100 bin aracın sürücüsünün, bundan sonra yarısı bile köprüyü kullanmak istese, köprü amacına ulaşmış ve hedefini tutturmuş olacak.
Doğrusu;
Köprünün getirdiği tüm avantajları bire bir test eden biri olarak, projeden büyük gurur duyduk.
Yapımında emeği geçenlere bir kez de biz teşekkür edelim.