Bursa Hakimiyet

Otomotivin başkentinde fuara katılmamanın nedeni nedir acaba?

Pek çok;
Sıfatı olan Bursa’nın bir adı da otomotiv kenti olması.
Hatta;
Otomotivin başkenti olması.
Bursa’yı;
Tanımaya çalışan Vali İzzettin Küçük’ün de dediği gibi, Türkiye’de üretilen otomobillerin yaklaşık yüzde 45’i Bursa’daki bantlardan çıkıyor.
Bu nedenle;
Yan sanayi firmalarının dışında, Tofaş, Renault, Karsan gibi firmalar da hem Bursa’nın, hem Türkiye’nin lokomotiflerinden.
Bursa’daki;
Sadece bu 3 büyük otomotiv firmasında binlerce kişi çalışıyor ki, dolaylı olarak en az 50 bin kişiyi ilgilendiriyor.
Yani;
Bu firmalar için Bursa nasıl önemliyse, Bursalı için de bu firmalar aynı oranda önemli.

***

Hatırlanacaktır;
Yaz aylarında, kendisine göre doğru ama Bursalılar’a göre skandal niteliğinde bir karara imza atmıştı Tofaş.
Tofaş’ın;
Bursaspor’a ve Timsah Arena’ya hiçbir katkısı yokken, Beşiktaş’ın yeni stadında loca satın aldığının ortaya çıkması Bursa’da infial yaratmıştı.
Üstelik;
Beşiktaş ile Bursaspor’un aralarındaki şiddetli geçimsizliği Türkiye’de bilmeyen yokken.
Ne olmuştu hatırlıyor musunuz?
Sosyal medyada hemen örgütlenmeler olmuş ve Tofaş’ın ürünlerinin satın alınmaması yönünde bir kampanya başlamıştı.
Sonunda da;
Tofaş yönetimi, Bursa’daki bu hassasiyet karşısında Bursaspor için adım atmak durumunda ve zorunda kalmıştı.

***

Bu hatırlatmayı şunun için yaptık.
Salı günü;
Uluslararası Fuar Merkezi’nin BUTTİM’deki yerleşkesinde
“Bursa Otoshow 2016” başladı.
Ne var ki;
Büyük bir ilgisizlikle başladı.
Öyle ki;
Fuar merkezinin hollerinden sadece ikisi dolabildi.
Çünkü;
Sadece 10 firma katıldı fuara da ondan.
Mesela;
BMW de yoktu, Mercedes de.
Audi de yoktu Volkswagen de.
Suzuki de yoktu Skoda da, Mazda da, Peugeot da, Seat da, Opel de...
Eğer ki;
Ford, Toyota, Honda, Fiat, Citroen, Hyundai, Kia, Lexus, Isuzu, Iveco olmasaymış, fuar bile olamayacakmış.

***

Fuara;
Katılmayan, Bursa’daki fuarı küçük gören bunca otomobil firması arasında özellikle ikisi dikkatimizi çekti.
Oyak Renault ve Karsan.
Bu iki büyük firma da üretimlerini Bursa’da yapıyor olmalarına rağmen Bursa’daki fuara katılmadılar, katılmak istemediler.
Konuşulanlar;
Oyak Renault ve Karsan’ın “yerel fuarlara katılmak istemediği” yönündeymiş.
Oysa Tofaş katılıyor.
Üretim yaptığı yeri “yerel” olarak görmüyor ve katılıyor.
Ama Oyak Renault ve Karsan nedense Bursa’yı küçük görüyor, hor görüyor.
Herhangi bir resmi açıklama da yapmadıkları için doğal olarak haklarında konuşulanlara inanıyor herkes.
Sahi;
Hasanağa Organize Sanayi Bölgesi’nde üretim yapan Karsan’ın ya da Mudanya Yolu’ndaki Oyak Renault’nun, örneğin Bursaspor’a bir faydası var mı?
Acaba;
Kısa bir süre önce Tofaş’ın günahı boşuna mı alındı?
Bu kadar mı yabancılar, bu kadar mı boşlar üretim yaptıkları Bursa’ya bu iki firma?
Gerçekten yazık.
Bu mudur Bursa’ya olan vefaları?