Bursa Hakimiyet

Altında neler oluyor?

Altın; kim ne derse desin en önemli yatırım araçlarından birisi.
Altın fiyatı düşse de çıksa da ciddi bir güvence kaynağı olarak görülür hep.
Bu yalnız bizde değil dünyada da böyle.
Bakın dünyadaki altın rezervi en büyük ülke 8 bin 133 tonla ABD. 
Bu ülkedeki altın rezervleri toplam rezervleri içindeki payı yüzde 74’lerle ifade ediliyor.
Peki, bizde durum ne?
Bizde de son yılarda altın rezervlerinde artış var. 
Dünya Altın Konseyi verilerine göre, 2012 yılı altın rezervimiz 359,6 ton.
Bu rezervle 2012 de dünya altın rezervi bakımından 16. ülkeyiz.
Son iki yılda ise153 tonluk bir artışla 513 tona ulaştı.
Bu rezerv de bizi 12. sıraya çıkarıyor.
Böylece altının toplam rezervlerimizin içindeki payı yüzde 16’ya ulaştı.
Ülkenin altın rezervinin yükselmesi bir anlamda devletin alım gücünün de arttığı şeklinde yorumlanabilir.
Fakat vatandaşın alım gücünün aynı oranda artmaması ufak bir ayrıntı olarak dikkat çekiyor.
Bu arada 2023’te dünyada en büyük 10 ekonomiden biri olma hedefimize uzak olsak da altın rezervi bakımından çok yakın duruyoruz.

Bizim için sürpriz oldu

Ülke ekonomilerinin baş tacı ettiği altının son yıllarda iyice kan kaybetmesi de dikkat çeken bir başka konu.
Altın son bir yılda 220 dolar değer yetirdi. 
Ons fiyatının1080 dolarlara kadar gerilemesi gerçekten dikkat çekici. 
Peki, daha da düşer mi?
Dikkat edilirse dünyada tüm emtia fiyatlarında ibre aşağı doğru gidişi gösteriyor.
Dolayısıyla altında düşüş beklenebilir.
Hatta bazı çevreler gram fiyatının 80-85 lira seviyesine ineceğini düşünüyor.
Ben de konuyu Bursa Kuyumcular Odası Başkanı İsa Altıkardeş’e sordum.
 Bu düşüşü bekliyor muydunuz?
“Açıkçası 100 liradan aşağı düşmesini beklemiyorduk. Bu bizim için de sürpriz oldu. Biz bir süre bu seviyelerde seyredip yeniden yönünü yukarı doğru çevireceğini düşünüyoruz. Eskiden altın iki puan yukarı, bir puan aşağı giderdi. Şimdi iki aşağı bir yukarı gidiyor. Bu tip durum 40 yılda bir yaşanıyor. Biz de bekleyip göreceğiz.”
Esnaf bekle gör diyor.

Denizden hava ulaşımı bugün yeniden başlıyor

Gemlik’le İstanbul arasını yarım saate indiren deniz uçağı seferleri bir süreden beri durmuştu.
Burulaş yönetimi bunu teknik nedenlere bağlamıştı.
Burulaş Genel Müdürü Levent Fidansoy teknik nedenlere bağlanan uçuş seferlerinin bugünden itibaren tekrar başladığını belirtiyor. 
Uçakların hem karaya hem de denize uçuş yapabilecek amfibik özelliğe sahip olduğuna dikkati çekiyor.
Deniz uçağı, hafta içi üç karşılıklı olmak üzere toplam 6 sefer, hafta sonu iki karşılıklı toplamda ise dört seferle gökyüzünde Gemlik-Haliç arası ulaşımı sağlamayacak.
Deniz uçağı, Gemlik-Haliç seferlerine ek olarak hafta sonu gerçekleşecek İstanbul-Çeşme karşılıklı seferleriyle Marmara’yı da Ege’yle buluşturacak. 
Ben de hayırlı uğurlu olsun diyorum.