Bursa Hakimiyet

Yoksa ekonomi dökülecek

7 Haziran seçimlerinin üzerinden iki aylık süre geçti. Hala bir hükümet yok.
Partiler bilek güreşinde ısrarlı.
Bakın artık bilek güreşinin zamanı değil. 
Herkes eteğindeki taşı dökmeli.
Uzlaşma şart. Sandık da öyle istedi.
Yoksa gerçekten can sıkıcı bir noktadayız.
Bakın terör aldı başını gidiyor her gün şehit haberleriyle içimiz yanıyor.
Ekonomide veriler adeta sos veriyor.
İster büyümeye ister ihracata, ister yabancı para girişine, ister enflasyona, ister karşılıksız çeklere bakın bütün veriler negatif.
Büyümede yıl sonu için yüzde 3’lerin altı konuşulmaya başlandı. Oysa başlangıçta yüzde 5 büyüme belirlenmişti. 
İhracata gelince de bu yıl sonu itibarıyla 173 milyar dolarlık hedef konmuştu. Geriye doğru 12 aylık veriler 148 milyar dolara inmiş durumda.
Tarım ürünlerindeki düşüş ise dikkat çekici
Türkiye genelinde durum iyi gitmiyor ama Bursa’da da durum farklı değil.
Örneğin; Bursa’nın temmuz ayı toplam ihracatı da bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 13,5 azalarak, 930 milyon 344 bin dolara geriledi. 
Maalesef düşüş tarım ürünleri ihracatında da sürüyor. 
Temmuz ayı tarım ürünleri ihracatı geçtiğimizin yılın aynı dönemine göre yüzde 4 azalarak, 22 milyon 570 bin dolara düştü.
Gidişat maalesef iç açıcı değil.
Yol yakınken hükümetin kurulması şart.
 Yoksa yeni seçim; yeni bir maliyet demek, yeni bir belirsizlik, yeni bir boşluk demek…
Buna hakkımız yok.

AVM’lerde şok düşüş

Alışveriş Merkezleri (AVM)’lerde cirolar artıyor ama AVM’lerin kuruluş hızında ciddi düşüş var.
AVM’ye doyduk mu ne?
Veri tabanı kaynağı, yazılım ve danışmanlık şirketi Maptriks’in Türkiye genelinde AVM sektörü ile ilgili yayınladığı araştırmaya göre, 2005-2010 arasında yüzde 200 olan AVM artış oranı 2010-2015 arasında yüzde 67’ye düşüyor.
Gelecek beş yıllık gelişim hızının da yarı yarıya azalması bekleniyor.
Dikkat çekici değil mi?
Araştırmaya göre 2000 yılında yalnızca 10 ilde toplam 36 adet AVM varken bu sayı 2015’te 58 farklı ilde yüzde 903 artışla 361’e çıktı.
 Ancak beş yıllık dönemler dikkate alındığında alışveriş merkezlerinin gelişim hızının yavaşlamakta olduğu görülüyor.