Bursa Hakimiyet

Zeytin savaşını kim kazanacak?

Marmarabirlik, Dahilde İşleme Rejimi (DİR) kapsamında zeytin ithalatına karşı bayrak açtı.
Milletvekili Hüseyin Şahin de destek veriyor.
Bu desteği önemsiyorum.
Marmarabirlik davasında haklı.
Hüseyin Şahin’in desteği de yerinde. 
Şimdi zeytinyağı fiyatları aldı başını gitti. Vatandaş evine zeytinyağını sokamaz hale geldi. Satışlar dip yaptı.
Şimdi kalkıyorlar ithalatın ipine sarılıyorlar.
Peki, durup dururken bu fiyatlar neden uçtu zannediyorsunuz?
Belki de bu işte ithalat lobilerinin parmağı var.
Bakın beyler ithalatla bu ülkenin tarımını hayvancılığını terbiye etmeye kalkarsanız ileride terbiye edecek üretici bulamazsınız.
Kim ne derse desin bir zamanlar kendi kendine yeten dünyada 7 ülkeden biri olan Türkiye artık kendine dahi yetemiyor.
Bütün ‘hiperler’, ‘süperler’ ağzına kadar ithal gıda ürünleriyle dolu.
Bırakın gıda ürününü bir dönem saman bile ithal ettik.
Bu utanç verici bir durumdur bana göre.
Bu durum ülkede tarım ve hayvancılığın iflas ettiği anlamına gelir. 
Tarım Bakanı’nın aslında istifa etmesi gerekirdi. Ama ne gezer.
Bizde koltuklar asla istifaya kurban edilemez.

Gelelim Şahin’e

Marmarabirlik Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa’yı ziyaret eden Şahin hazırlanan sektör sorunlarına ilişkin raporu Ekonomi Bakanlığı’na ileteceğini söylüyor.
Üreticiye zarar verecek ithalat      girişimine engel olmak için Ekonomi Bakanlığı’yla irtibata geçtiklerini belirten Şahin, Marmarabirlik Yönetim Kurulu’yla birlikte Bakanlığa bağlı İthalat Genel Müdürlüğü’ne konuyu aktaracaklarını belirtiyor.
Konu ciddi.
Umarım sonuç alınır.
Bir yanda Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği (EZZİB), öbür yanda Marmarabirlik… 
Bakalım ithalat savaşını kim kazanacak.
Bana öyle geliyor ki biz boşa nefes harcıyoruz.
İthalat lobisi ağır basacak 
Bizim tasamız da bize kalacak. 

Her şeye rağmen otomotiv 

Malum ihracatımız tepetaklak olmuş vaziyette.
Otomotiv de dahil birçok sektörde ihracat geriliyor.
Ama otomotivin öyle bir özelliği var ki her şeye rağmen liderliğini kaptırmıyor.
Örneğin sektörün temmuz ayı ihracatı 644 milyon dolar. Geçen yılın aynı ayına göre yüzde 17 geride. 7 aylık ihracatsa 12 milyar 135 milyon dolar.7 aylık dönemde ise yılın aynı dönemine oranla yüzde 11,5 daralma var.
Ama bakıyorsun sektörel bazda hâlâ lider.
İşte bu katma değer demek, inovasyon demek, Ar-Ge demek. 
Kısaca bu Türk otomotiv sanayiinin gücü demek.