Bursa Hakimiyet

Başkan adayları, sanal rekabette!

Söylü-yoruz…
Çeşitli çevreleri ve mecraları, yandaşlık veya görmezlikten gelmekle suçlayan muhalefet, önce kendisini anlatabilmelidir.
Gündemdeki gelişmeleri öğrenebilmek, medyadaki haber ve yorumları okuyabilmek, cep telefonlarıyla da her an her yerde mümkün olabiliyor.
Bir süre önce…
CHP’yi değerlendirmiştik.
İktidarı eleştiren ve medyayı suçlayan bir CHP camiasından söz ederken, kendi siyasi partisi ve kentinden haber ve yorumlara paylaşım, yaygın ve yoğun yürümüyor.
Dolayısıyla…
Kendi yaptıkları ve kendi konuştuklarını anlatamayan, yaymayan bir CHP, böyle durumda, en başta medyayı suçlamamalıdır.
AK Parti camiası, sosyal medyaya çok ilgili ve çok iyi kullanıyorlar. Böyle bir durumu, şok gelişmelerin gündeminde bile görüyoruz.
Bursa’yı yönetmeye talip olanların, sosyal medyaya ilgileri ve performanslarına odaklandık.
Özellikle…
Twitter’ı önemsedik.
Sayfaların takip edilebilmesi açısından, onay verilme zorunluluğu bulunmuyor ve herkes tarafından bakılabiliyor.
Satırları kaleme alırken…
AK Parti’nin adayının, CHP ve MHP’ye açık fark attığını ve MHP’nin de, CHP’nin önünde yer aldığını gördük.
Yeniden aday gösterilen Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe’nin takipçisi, 10 bin 779’a ulaştı.
MHP’nin adayı Kadir Koçdemir, muhalif siyasi partiler arasında en fazla ilgiyi görüyor ve 2 bin 115 takipçisi var.
Siyaseten…
Ana muhalefet CHP, iktidara güçlü bir alternatif olabilmeyi sergilerken, adayı Necati Şahin de, 944 takipçisine kendisini anlatıyor.
Adayların, kendi durum ve düşüncelerinden söz etmelerinde ise, bir başka ilginç tablo söz konusu…
Altepe’nin 2 bin 778 paylaşımına karşılık, Koçdemir’in 2 bin 138 ve Şahin’in 764 paylaşımı, dikkati çekiyor.
Yani…
Muhalefet hızlı gidiyor!
Atılan adımlar ve açıklamalar, kimi zaman fotoğraflı olarak, düzenli paylaşılmak isteniyor.
Eskişehir’deki valilik görevinden Bursa’ya aday gösterilen Koçdemir, Twitter’da sosyal medyanın önemini vurguluyor.
Basın ve diğer kitle iletişim araçlarının rolünden söz edilerek, “İdeal iletişim ortamına en büyük katkı, sanal medya ve yüz yüze anlatımla mümkündür.” görüşünde bulunuyor.
MHP camiasına da seslenerek, “Sanal medya ve yüz yüze aktarımla tercihlerin doğru yapılmasına katkıda bulunabiliriz. Lütfen, elimizdeki etkin imkanı kullanalım.” çağrısı yapıyor.
Yeni yerel seçimler, artık siyasi partilerin sosyal medya gerçeğini gördükleri ve önemsemeye başladıkları milat oluyor.