Bursa Hakimiyet

Bursa ulaşımına “raysız” öneri!

Yıllar önce…
Pek çok ülke, tramvay kurmuştu.
Zaten…
Anadolu’da,  epeydir vardı.
Önce…
Konya.
Sonra…
Eskişehir.
Bursa’da, ilk Cumhuriyet Caddesi’nde ve turistik amaçla kuruldu. Kentsel toplu taşımacılıktaki son durumuna, rolüne dönüştü.
Şimdi…
Kentin en merkezini çevreleyen tramvay hattı, bu kentte ilk kez üretilen yerli araçlarla hizmete girmek üzere…
Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe, yüz yıl önce planlanan tramvay hatlarını duyurmuştu.
Bugün…
Tarihi ve kültürel, geleneksel ticaretin ve sosyal hayatın merkezi durumundaki bölgenin etrafı, tramvayla sarıldı.
İnşaat Mühendisleri Odası Bursa Şubesi Başkanı Necati Şahin, tramvay yöntemini, gerekli ve yararlı olarak niteliyor.
Böyle derken…
Tramvayın yanı sıra, pratik ve ekonomik yöntem olarak, İstanbul’daki gibi metrobüs seferleri de düzenlenebileceğini söylüyor.
Şahin, “Büyükşehir Belediyesi’nin T1 hattı olarak planladığı tramvay güzergâhın, metrobüs uygulanabilirdi.  Metrobüs, tramvay aracıyla aynı uzunlukta ve tramvaya göre, topoğrafik açıdan uygun. Tramvayda ise, yokuş zorluğu ve endişesi bulunuyor” diyor.
Kent merkezine yapılan T1 tanımlı tramvay ring hattının, fiziki düzenleme ve trafik sistemiyle henüz şimdiden, endişe ve sıkıntılara neden olduğunu savunuyor.
Aynı tramvay hattının yerine metrobüs seferleri düzenlenebileceğini ifade ederken, şöyle konuştu:
“Kent merkezini trafik lambalarıyla doldurmadan ve günlük hayatı alabora etmeden, metrobüsle ekonomik ve pratik çözüm getirilmiş olurdu.”
Haşim İşcan Caddesi’ni kapsayacak şekilde çifte hatlı yapılabileceği de anlatıyor.
Sözlerinin devamında, şu tespiti yapıyor:
“Bursa’da toplu ulaşıma çözüm için raylı sistem uygulamaları gereklidir, ancak kentin topoğraf yapısına göre, metrobüs de uygulanabilecek başka yöntemdir.”
Tramvayın, yokuşlarda iniş ve çıkış sorunlarıyla gündeme geldiğini ve Büyükşehir Belediyesi’ne, endişe oluşturduğunu iddia ediyor.
Toplu ulaşımda, raylı sistemin konuşulduğu ve örülmeye çalışıldığı Bursa’da, Şahin’den raysız öneri gelmiş oluyor.