Bursa Hakimiyet

Bursa’da şok gerçek!

Toplu ulaşım, 65 yaş ve üzerindekilere ücretsiz, ancak Bursa’da belediyenin şirketi de, özel halk otobüsçüleri de, parasal bedelin şokunu yaşıyorlar.
Büyükşehir Belediyesi’ne bağlı Bursa Ulaşım A.Ş.’nin  (BURULAŞ) 2.2 milyon TL ve özel halk otobüsçülerinin de 800 bin TL dolayında aylık zarar ettikleri öğrenildi.
Ücretsiz yararlananların artması ve gelir kaybının artarak da devamı, özel halk otobüslerinde yasal olmayan geçersizlik uygulaması ve davranışları gündeme getirdi.
Sosyal devlet ilkesi ve yaşlıları önemseyişle başlatılan ücretsiz ulaşımın kullanımında, gözlem ve tespitlerle ortaya çıkan ilginç sonuçlar oldu.
Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğü’ne yönelik olarak, BURULAŞ tarafından Bursa Valiliği’ne iletilen yazıda, değerlendirmelere yer veriliyor.
Ücretsiz seyahat haklarının kullanımında, 13 Mart-17 Nisan tarihleri arası için yapılan bir araştırma var. Henüz, yaşlılalarla ilgili uygulama da yeniydi.
Tespite göre…
Engelliler, çok dolaşıyor!
Günde 5’ten fazla biniş yapan 243 kişinin geneli, engelliydi. Özellikle 7 kişinin, günde 10 ve daha fazla biniş yapıyordu. Listedikilerin 25’i, yaşlıydı.
Anormal karşılandı.
En çok kullanım yapan ilk 3 engelli, aylık 515, 505 ve 427 biniş yapmıştı. Listedekilerin günlük ortalama biniş sayısı, 5 ile 14 arasında değişiyordu.
Bursa Valiliği’ne verilen brifingde, “65 yaş ve üzeri vatandaşlara da ücretsiz biniş hakkının verildiği mart ayını takip eden nisan ayında dahi, 65+ kart adedi 46 bin 503’tür. Haziran 2014 itibarıyla sayı 72 bin 290’a ulaşmış olup, 2 ay gibi kısa bir sürede % 55 artı kaydedilmiştir.” deniliyor.
İlerisi için…
“2 milyon 740 bin nüfusun yaşadığı ilimizin demografif yapısına göre, 65 yaş ve üzeri nüfusun 230 bin civarında olduğu bilinmekte ve ücretsiz kart sayısının buralara ulaşması beklenmektedir.”
Uyarı yapıldı!
“Suistimal edilen kişilere ait ücretsiz kartların iptal edilecek.”
Tespitlere göre…
Kurye şirketleri arasında, engellilerden, ücretsiz ulaşımdan yararlananlar vardı. Yaşlılarda da, böyle bir durum gündeme geliyordu.
Görüldüğü üzere, 65 yaş ve üzeri akıllara gelse de, engellilerle ilgili durumu da göz ardı etmemek gerekiyor.
Yaşananların ve maddi boyutun, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’a da iletildiği, saat ve binişlere kısıtlamaların getirilebileceği konuşuluşuyor.
Sektör, bekleyişte!

 

MUTLU İKTİDAR!

 

AK Parti Bursa İl Başkanı Cemalettin Torun, kuruluş yıldönümü nedeniyle kutlama mesajı yayınladı. Ve yeni sandık sınavının mutluluğu, gururu vardı.
Torun, başarılarla dolu 13 yıl geçirildiğini vurgularken, ötesi için de, “AK Parti, büyüyen Türkiye ile birlikte gücüne güç katarak yoluna devam edecektir.” diyor.
Daha özgür, daha güçlü ve daha mutlu bir Türkiye için hiçbir engel kalmadığını söyleyen Torun’un bu sözleri, muhalefetin kaybe-derek açtığı yolu da gösteriyor.
Durum ortada... Siyasi başarı var.
Muhalefetteki büyük siyasi partilerin çok kez seçim kaybetmeleri de, kendileri için de artık yeni bir dönemin başlaması gerektiğini gösteriyor.
Seçmene kızmaları, demokrasiyle bağdaşmıyor. Yazları seçmen kaybını öne sürüyorlar, ancak kış ile bahar arasında yapılan yerel seçimleri kaybetmiş olmaları, kendilerine sorumluluk yüklüyor.

 

MUHALEFETİN KRONİK YENİLGİ SORUNU!

 

Sonunda…
Muhalefet, bunu da yaptı.
Cumhurbaşkanlığı seçiminde oy vermeye gitmedikleri gerekçesiyle eleştirilen seçmen kitlesi, yenilgiden sorumlu tutulan duruma getirildi.
Bazı muhalif çevreler ve kişiler, medyayı da suçlayıcı olabiliyor ve AK Parti’nin ikidarda kalmasının nedeni gösterilebiliyor.
DSP’nin iktidara gelişi…
Yoklukla oldu.
Vaktiyle…
Lideri Bülent Ecevit’in, kendi evindeki eşyaları ve eşinin altınlarını satarak, DSP’yi ayakta tutmaya çalıştığı, medyada yer almıştı.
Ecevit, böyle iktidara geldi.
AK Parti, yoktan var oldu.
Bedava, pratik, ancak çok etkin iletişim ve paylaşım mecrası olan sosyal medyayı bile, çok iyi kullanamayan muhalefet, yenilgiden zafer paydası çıkarmaktan da çekinmiyor.