Bursa Hakimiyet

Bursa’dan İstanbul’a “feribot” rekabeti!

İstanbul’a deniz yoluyla ulaşımda, son tekel dönemi de kapandı.
Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin deniz otobüsü seferlerinin ardından, İstanbul Lines da, önceki gün feribot işletmeciliğine başladı.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nce özelleştirilen İstanbul Deniz Otobüsleri A.Ş. (İDO), yeni dönemde deniz otobüsü ve feribot işletmeciliklerindeki rakipsizliğini kaybetti.
Geçen yılı hedefleyen ve duyuran İstanbul Lines, İDO’yla gelişen ihtilaf, idari ve hukuki tartışmalarla süreçte duraklama yaşamıştı.
Önceki gün…
Seferler başladı!
Yalova’da İDO seferlerine ait Topçular iskelesinin yakınındaki Tavşanlı iskelesi ve Marmara Denizi’nin karşı yakasında, Eskihisar’daki bir başka iskele kullanılıyor.
Tanıtımın en başında ise, yüksek kapasite, genç ve modern vurgusuyla da,  “2 kat hızlı ve konforlu. Daha hızlısı yok…” deniliyor.
Bir yetkili, “İDO’nun filosu eski, ancak bizim feribotlar, 2000 sonrasına aittir. Araç kapasitemiz, 2 kat fazla. Sefer süresi, 20- 25 dakikaya daha kısa sürede sağlanabiliyor.” diye konuşuyor.
Merak edilen…
Fiyat politikası!
Şimdilik…
İDO tarifesiyle aynılık taşıyor, ancak “Sürprizimizi bekleyin…” mesajıyla cazip, rekabetçi fiyat mesajı veriliyor.
Modern ve yüksek kapasite ve 2 kat hızlı taşıma, rekabetin önemli kazanımı olarak ortaya konuluyor.
Gözler rakipte!
Edinilen bilgiye göre…
İDO, yılların deneyimi ve güvenilirliği, hizmet filosunun büyüklüğü, koşulları ve sefer sıklığını, kendi hizmeti için rekabette en önemli “hizmet farkı” bütünlüğü olarak yorumluyor.
Marmara Denizi’ndeki rekabeti ilk başlatan Bursa Büyükşehir Belediyesi, seferleriyle 100 bin yolcuya ulaştı. Deniz uçağıyla 20 dakikalık ulaşım da, ilgi görüyor.
İDO, rekabetten rahatsız olmuyor.
Daha iyisini yapabilmek için kendisine sonuçlar çıkarabilen, politikalar belirleyebilen ve farklı yeni adımları atabilen kuruluş…
Dolayısıyla…
İDO markası, Marmara Denizi’ndeki ulaşım hizmetlerinde, her açıdan kendi farkını, önemini ve katkısını, bugünden yarına ortaya koymaya yine devam edecektir.