Bursa Hakimiyet

Günde 4 milyon ABD Doları harcanan devasa projeye muhalefet!

AK Parti’nin iktidarıyla… Yapımına başlanan İstanbul-Bursa-İzmir Otoyolu, övgüyle vurgulanıyordu.
İzmit Körfez Köprüsü’nü de kapsayan, 10 milyar ABD Doları maliyetli proje, ulaşımı Bursa’yla 1.5 ve İzmir’le 3.5 saate indirecek.
Genel seçim sonuçları, dövizli projeleri de bağlıyor.
Tek başına iktidar çıkmayışı, ekonomiye etkileri açısından tartışmalara neden olurken,  siyasi partilerin uzlaşmayı düşünebilen tutumu, döviz kurlarında ciddi patinajı önlüyor.
Koalisyon veya dıştan destekli azınlık hükümetinin gündeme gelmesini de, önemsenen demokrasinin sonucu ve unsuru olarak niteliyoruz.
Kendisini AK Parti’nin önünü kesmekle başarılı gören 3 siyasi partiden, kamuoyunda hükümetin tesisini bekleyen düşünceler de taşınıyor.
Toplum ve iş dünyasında oluşan ve vurgulanan sağduyulu ve olumlu refleks, dövizde gündemi istikrar yapıyor.
İstanbul-Bursa-İzmir Otoyolu’nun yapımında, dövizdeki 1 Kuruş’luk artış 40 bin TL ve 10 Kuruş’luk artış 400 bin TL günlük maliyet artışı anlamına geliyor.
Böyle giderse…
Dövizli projeler, ciddi darbe almayacak.
Böyle derken…
Ana yüklenici firma ve konsorsiyumlar arasında dövizle sözleşme yapılanlar, alt taşeron firmalarıyla TL üzerinden anlaşma yapabiliyorlar ve etkilenen kendileri olmuyorlar,
Söz açılmışken…
İstanbul-Bursa-İzmir Otoyolu’nda, İzmit Körfez Köprüsü ile Bursa arasındaki güzergahın, bu yıl sonuna kadar bitirilmesi hedefleniyor.
Şimdiye kadar…
Dövüz kuru değil, hava muhalefeti var!

Eskişehir değil Gemlik

Eskişehir’i, “Türkiye’deki Avrupa Şehri” olarak tanımlayanlar oluyor ve turizmde böyle bir algıyı kuruyorlar.
Farklı düşünüyoruz.
Kentsel projelere, altyapı düzenine bakmak gerekiyor. Kentsel unsurların varlığını ve çeşitliliğini konuşmalıyız.
Düşüncemizde, yalnız değiliz.
Dün, bir ilçemizdeydik.
Gemlik Belediye Başkanı Refik Yılmaz’la ilçesini dolaşırken, bir dönüşüme, bir değişime tanık oluyorduk.
Büyükşehir Belediyesi’nce altyapı ve çevre projeleri yürütülmekle beraber, birincil yerel yönetim konumundaki ilçe belediyesi de, kendi ağırlığını ve farkını gösteriyor.
Ticaretin canlanlığı, gayrimenkul piyasasının hareketliliği ve daimi yerleşim ilgisi, ilçe belediyesi ve başkanının başarısını da gözler önüne seriyor.
Halkın Başkan Yılmaz’la sohbetlerine tanık olurken, gördüğümüz ilgi ve beklentiler de, belediye başkanına güç ve moral oluyor.

Yeni tramvay hattı adım adım

Büyükşehir Belediyesi, kentin merkezindeki tramvayı Şehirlerararası Otobüs Terminali’ne götürmek için için süreci yürütmeye devam ediyor.
Dün, ihale yapıldı.
Yaygın tramvay politikası ve planlaması, sektöre yeni bir pazar oluştururken, Bursa’daki yeni ihale için 29 firma dosya aldı, 13’ü teklif verdi.
Yaklaşık maliyetin 210.9 milyon TL olduğu 8.5 kilometrelik projede, en ucuz ve pahalı teklifler arasında, 75.7 milyon TL fark bulunuyor.
Bursa’da raylı sistem için artık vagon yapılabildiği kadar, inşaat projelerini üstlenen, deneyim kazanan ve başka kentlere teklif veren bir firması da var.
Kentsel başlıca ve prestji projeleriyle bilinen Öztimurlar, en uygun teklifi verenler arasında dikkati çeken Bursa firması oldu.
Değerlendirme esaslarına göre, sonuç, daha sonra.