Bursa Hakimiyet

İlk “Türk Malı” otomobili, Bursa üretecek mi?

Gündeme gelmesiyle…
Çok tartışma türedi.
Hükümet politikasıyla…
Gelişen Türk sanayisi tarafından kendi markasıyla ilk “Türk Malı” otomobili hedefi konulunca, düşünce ve üretim için akıllara ilk gelen kent, Bursa olmuştu.
Epey zaman, geçti sayılır.
Bir süredir…
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, taşıtın özellikleri ve ön çalışmaları hakkında, yüzeysel ve imalı açıklamalar yapıyor.
Muamma yürütülüyor.
Bursa, Türk emek gücü ve donanım geneliyle taşıt üretiminin yapıldığı tek kentti, sonraki süreçle Kocaeli ve Sakarya da, sahneye çıktı.
Yüksek teknoloji ve böylelikle başka ihtisas üretimlerini hedefleyen Bursa, artık yeni otomobil fabrikalarını kaldıramayacak ve hatta istemeyen kent olsa da, “Türk Malı” üretim yapmak, yakışırdı.
Kocaeli ve Sakarya’nın, sanayi ve özellikle otomotivde konumunu güçlendirmek isteyen düşünce ve adım politikası görüyoruz.
Kent lobisi, sahnede!
Hükümette bilim, sanayi ve teknolojiden sorumlu olan Işık, Kocaeli’nin milletvekili ve öncesinde görevde bulunan Nihat Ergün de, aynı kentin milletvekiliydi. Sakarya’da da, otomotiv sektörü için yeni ve özel bir ihtisas sanayi bölgesi ilan edildi.
Dolaşan bilgilere göre…
İlk Türk Malı otomobilin AR-GE olarak Kocaeli, üretim için Sakarya ve test için de Yenişehir’e kurulacak test merkeziyle Bursa’nın olacağı konuşuluyor.
Bursa olarak...
Otomotivdeki konum ve misyonun taçlandırılması, Türk sanayisnde bir hedefin de gerçekleştirilmesi için son dakika girişimleri ve manevraları gerekiyor.
Bu arada…
Başka kentler sevdalanırken, özel sektör o kentleri isteyecek mi?
Son durumla ilgili…
Konuşan taraf yok!

GÖZLER, YİNE ARINÇ'TA OLACAK

Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç, Bursa’da vedası anlamına gelen köşe yazarlarıyla beraberliğinde, geçen 4 yılı ve son durumu konuşmuştu.
Otomotiv de, başlık oluşturuyordu.
2011’de…
Bursa’nın otomotivde özel roller üstleneceği ve “AR-GE Merkrezi” olacağından söz edilirken, “İlk yerli otomobil üretimi için özel çalışmalar gerçekleştirilecek.” deniliyordu. 
2015 yılı için…
Yerli otomobilin elektrikle çalışacağına karar verildiğini belirten Arınç, “Ve ULUTEK bünyesinde AR-GE çalışmaları yapılmaktadır.” bilgisini veriyordu.
Yenişehir’e Otomotiv Test Merkezi kurulacağını da belirterek, bu doğrultuda yer temini için kamulaştırma sürecinin devam ettiği de ifade ediyordu.
Uludağ Üniversitesi ve kapsamındaki teknopark bölgesi olan ULUTEK olarak, eski rektör dönemiyle de kamuoyuna somut durum açıklaması yoktu.
Makine Mühendisleri Odası Bursa Şubesi’ne göre, ilk Türk Malı otomobil için Bursa’da yapıldığı bilinen bir çalışma veya süreç bulunmuyor.
Son dakikayla…
Gözler, Arınç’ta! 

BU TRAFİĞE, OTORİTE GEREK

Bursa’nın başlıca kavşakları, kilitleniyor.
Çünkü…
Projelerin geneli, tam çözüm getirmedi.
Milyonlarca TL harcanan Orhaneli ve Yüksek İhtisas bat-çık kavşakları tıkanıyor, Acemler ve Eski Hal kavşakları da, tıkanıklık yaşıyor.
Sorunlu yerler için…
İl Emniyet Müdürlüğü’nün trafik polisleri niye bulunmuyor? Kenarda polis otomobilini tutmak, çözüm olmuyor.
Müdahaleci gözetim şart!