Bursa Hakimiyet

Karayolları’na, icraat çözümü

Birkaç yıldır…  Karayolları, işbaşında! Merkezi yönetimin başlıca icracı hizmet kurumlarından Karayolları, Bursa’nın hem kent merkezi ve yakın çevresi hem de ilçeleri için çalışmalar yürütüyor.
Kurumlar arası işbirliği oluyor.
Böylesine olağan bir durum ve işleyiş, ancak geçtiğimiz yıllarda özellikle Bursa Çevre Otoyolu’nun yapımını önemseyen kent olarak, diğer beklentiler ortada kalıyordu.
Görev, yetki ve sorumluluklarından Mudanya karayolunu yeniden asfaltlayan ve yakında Mudanya Köprülü Kavşağı’nın yenisine başlayacak olan Karayolları…
Dahası…
Yıldırım’la ulaşıma soluk aldıran; Bursa Çevre Otoyolu’ndan Samanlı Bağlantısı’nı sağlayan Karayolları, bu yılın sonuna kadar da, yeni İstanbul-Bursa-İzmir Otoyolu’nun Bursa Etabını’nı açmayı hedefliyor.
Proje ve işbirliği sürecek!
Dün…
Büyükşehir Belediye Meclisi’nin gündeminde bulunan ve karara bağlanan dosya, Karayolları’nın yeni ve önemli yatırım müjdesini veriyor.
Gemlik Serbest Bölgesi’nin bağlantıyı sağlayan yol, kendi görev, yetki ve sorumlulukları kapsamında olması nedeniyle Karayolları tarafından yenilenecek.
Kolay olmadı, olamazdı.
Yol sorunundan söz edilirken, “Sadece 2 kilometre…” denilen yolun iyileştirilmesi, geliştirilmesi ve yüksek kapasiteli bir standartla yapılabilmesi, ciddi bütçe gerektiriyordu.
Edinilen bilgi...
100 milyon TL!
Gemlik Serbest Bölgesi’nde büyük firmalar bulunabilir ve büyük ihracat olabilir, ancak hizmeti gerçekleştirme ve yürütme tarafı görülen devletten beklenti bulunuyordu.
Son durum….
Gemlik Belediyesi’nin şuyulandırma adı verilen ve kamuya özel mülkiyetlerden kamuya terklerin uygulandığı yöntemle çözüme, hizmete gidiliyor.
Büyükşehir Belediye Meclisi’nde, ilçe belediyesine ait bütünsel yeni imar kararları alınırken, şuyulama yöntemiyle yol için gerekli alanların bedelsiz elde edilmesi sağlandı.
Mülkiyet değerlerinin yüksek olduğu bölgede, birkaç yıldır yolun yenilenmesine engel olan kamulaştırma maliyeti de, engel olmaktan çıkıyor.
Böylece…
Yaklaşık 2 kilometre uzunluğundaki mevcut yolun 35 metre genişliğinde yenilenmesi ve modern bir duruma getirilmesi, Karayolları tarafından gerçekleştirilecek.
Kurumlararası işbirliği, yeni çözüm ve kazanımı getiriyor.

Bursa’nın refleksine,
“Bakanlık” mesajı!


Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın, düzenleyeceği Şehir Kimliği Çalıştay’ın duyurmak için Bursa’da düzenlediği kitlesel tanıtım buluşmasını, 2.5 süreyle izlemiştik.
Kaleme alırken…
Gündeme getirdiğimiz gözlem, düşünce ve tespitler, kamuoyunda ve ilgili çevrelerce yankı buldu.
Kentsel kimlik için ortaya çıkılması ve kente düşüncesinin sorulması, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın üst yetkisi, bazı karar ve uygulamaları açısından özellikle tereddüt oluşturuyordu.
Bakan İdris Güllüce adına…
Buluşmayı yöneten Bakan Danışmanı İbrahim Acar, süreç yönetimi için davetle görev verilen 2 akademisyenle beraber, programı gerçekleştirdi.
Çalıştaya yönelik soruların alınmak istediği bölümde, üslubunca eleştirel düşünce ve tepkisel tutumlarla karşılaştı.  Notlar aldı ve aydınlatmaya çalıştı.
İlbank Yönetim Kurulu’nun üyeliğini de yürüten Acar, Bursa’da kentlilerle olan buluşmasında, sağduyulu davranmıştı ve polemik de yaşanmamıştı.
Dün…
Bizimle iletişim kuran Acar, öncelikle buluşmaya katılımcı olmamız ve kamuoyuna duyurmamız, Bursa’yı gözetmeyi amaç edinme hassasiyetimiz nedeniyle teşekkür etti.
Ardından…
Bu sütunlar aracılığıyla Bursa kamuoyuna da seslenmek isteyerek, “Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, bir merkezi yönetim kurumu olarak, dışarıdan bir kente kimlik tanıması yapma düşüncemiz ve amacımız yok.” diyordu.
Sözlerinin devamı…
“Şehir Kimliği Çalıştayı uygulamamızı, Bakanlığımızın bürokratlarından soyut olarak, özellikle de akademisyenlere görev veren bir yöntemle yürütüyoruz.
Demokratik ve kentsel katılımı esas alan çalışmamızla ortaya çıkacak sonuç raporu eserini, yönetimsel yetkililere, kurumlara bırakmayı hedefliyoruz.”