Bursa Hakimiyet

Masaya oturdular!

Başlıca kamusal hizmet olan Bursa’nın toplu ulaşımındaki ihtilafı ve hatta gerilimi, birkaç haftadan beri kaleme alıyoruz.
…Ve!
Dünkü makalemizde, Bursa Özel Halk Otobüsçüleri Odası’na seslenmiştik. Hizmet sırasındaki bazı önemli, sabit ve süren olumsuzluklara dikkati çekerek, özeleştiri gereğini vurgulamıştık.
Büyükşehir Belediyesi, dün bir adım attı ve Bursa Özel Halk Otobüsçüleri Odası’na davette bulundu ve kabul de gördü.
Karma toplantı yapıldı!
Büyükşehir Belediyesi…
Başkan Danışmanı Fahreddin Yıldırım, Genel Sekreter Yardımcısı Mustafa Altın, Hukuk Müşaviri Semra Yalçın Yılmaz, Başkan’ın yakın çalışma arkadaşı ve BESAŞ Genel Müdürü Mustafa Bektaş da hukukçu kimliğiyle…
Toplu ulaşım otobüsçüleri…
Özel Halk Otobüsçüleri Odası Başkanı Ramazan Çalan, BURUTAŞ Başkanı ve Bursa Özel Halk Otobüsçüleri Odası Başkanvekili Ramazan Umur, yönetim kurulu üyeleri ve Nilüfer Taşan…
Akşam saatlerinde yaklaşık 2 saat süren toplantıda, Büyükşehir Belediyesi’nce 5 maddelik yazılı öneri sunuldu ve müzakereleri için ortam oluşturuldu.
Kamusal hizmetin paydaşlığı esasıyla özel halk otobüslerine ait yolculuk, gelirler ve kesintilere ilişkin bilgilerin paylaşımı…
Büyükşehir Belediyesi’nin veya Bursa Özel Halk Otobüsçüleri Odası ve işletme şirketi BURUTAŞ’ın belirleyeceği, ancak masrafının Büyükşehir Belediyesi’nce karşılanacağı bağımsız denetçilerin görev yapması… Çalışmalarda, geriye yönelik incelemenin de yapılabilmesi…
Toplu ulaşımın raylı sisteme kayma eğilimi de dikkate alınarak, öne sürülen işletme mağduriyetine karşılık, 3 “S” plakayla takas…
Öne sürülen aylık 16-17 bin TL’lik hak ediş hizmetinde, 11-12 bin TL akaryakıt gideri, 2 şoför çalıştırılması, KASKO ve amortismanların öne sürülmesine karşılık, plaka ve otobüslerin 5’er bin TL’ye kiralanması…
Otobüslerin alınması karşılığında, işletme sahiplerinin maaş karşılığında çalışabilmeleri…
Bir süre önce bu sütunlarda bazılarını duyurduğumuz öneriler, farklı önerilerle geliştirilirken, ikna edici aylık sabit gelir, plaka takası veya kiralama formülleri yeniden ortaya konuldu.
Büyükşehir Belediyesi, tekliflerinin değerlendirilebilmesini ve olumlu yanıt alabilmeyi ümit ederken, bugün tarafların yeniden bir araya gelebilmesi öngörülüyor.
Bu arada…
Çözüm gerekçesiyle Büyükşehir Belediyesi’nin bazı mevcut hatları ve oluşturulacak yeni hatlarına istekli olan Bursa Özel Halk Otobüsçüleri Odası, sürpriz bir başka istekte bulundu.
Kent merkezinde Atatürk Caddesi- İnönü Caddesi- Kent Meydanı- Darmstadt Caddesi- Altıparmak Caddesi olarak planlanan ve yapımı süren “T 1” isimli tramvay hattının yapımı ve işletmesi istendi.
“Bursa Özel Halk Otobüsçüleri Odası Başkanvekili” konumuyla esnaf adına süreç yönetimini yürütmesi ve kamuoyuna taşımasıyla dikkati çeken Ramazan Umur, henüz anlaşmaya varılamadığını açıkladı.
Büyükşehir Belediyesi’nin çözüm düşüncesiyle kaydettiği ilerleme ve adımlardan memnun olduklarını ifade eden Umur, bağımsız denetim mekanizması dışında, diğer önerileri kabul edilebilir veya değerlendirilebilir bulmadıklarını söylüyor.
Umur, “Plaka hakkımızı kaybetmek, araçlarımızı kiraya vermek veya belediyenin bir personeli durumuna düşmek istemiyoruz. 20 Ocak’tan itibaren kendi sistemimizi yürütme düşüncemiz devam ediyor.” diyor.
Ayrıca…
Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe’nin uyarısına rağmen, “Hukuka aykırı düşünce ve adım içinde değiliz.” diyor.