Bursa Hakimiyet

Otogara tramvayla

Berlin’den yazıyoruz!                    
Farklı duygularla…
Dünyanın raylı toplu ulaşım araçları ve sistemlerinin üreticileri ile kentlerin özgün çalışmalarını buluşturan InnoTrans 2014, Türkiye ve Bursa için tarihe geçti.
Başka ülkelerin ürettiği ulaşım sistemi ve araçlarını görmek, tanımak ve getirebilmek için gidilen Avrupa’da, artık Bursa’nın imzası bulunuyor.
Büyükşehir Belediyesi’nin gündeme getirdiği yerli tramvay, çoktan gerçek olmakla da beraber, dış piyasaya açıldı.
Bursa’da, İpekböceği adı verilen tramvayı üreten ve markalaştıran Durmazlar’la varılan bu durum, Bursa’nın yerel yatırım politikası ve bütçesini de doğrudan bağladı.
Berlin’in akşamı…
Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe ve Durmazlar Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Durmaz’la, akşam yemeğindeydik.
En önemli sonuç…
Yerli üretimin, yatırım maliyetini düşürmesi!
Bursa’nın kent içi seferleri için tesis edilen tramvay hattı, tramvay aracının alımını gerektirirken, 6 İpekböceği de raylarda gezinmeyi elde etti.
Düzenlenen ihalede, en uygun fiyat teklifi Bursa’nın firmasından gelirken, dış piyasanın fiyatlarını etkilemiş ve düşük maliyet sonucuna ulaşılmıştı.
Altepe, Şehirlerarası Otobüs Terminali’ne yönelik T2 adlı hattının yapım ihalesinin, en geç kasıma kadar yapılacağını açıkladı.
Kentin her saati için…
Önemli ve gerekli!
Yeni hatta, 18 araç alınacak.
İnşaat ihalesine paralel olarak, vagon temin süreci de başlatılacak.
Başkan Altepe, “Düne kadar bize inanmayanlar, bugün gerçeklere baksınlar. Büyükşehir Belediyesi tarafından Bursa için düşünülen adımın ne kadar doğru olduğu ve fayda getireceği, dış piyasadaki yankısı ve yeni ihalelerle düşen fiyatlardan anlaşılıyor.” diye konuştu.
Yerli üretimin yarattığı rekabet, yabancı firmaların fiyat indirimlerini gündeme getirirken, elde edilen her Euro tasarruf, daha fazla raylı sistem yatırımı olacaktır.
InnoTrans 2014’te yerli üretimin standı, Durmazlar Hol-ding Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Durmaz ile Durmazlar Holding Yönetim Kurulu Üyeleri Fatma Durmaz Yılbirlik ve Sinan Durmaz ile Raylı Sistem Müdürü Ahmet Civan’la üst düzeyde temsil edildi.
Altepe, yerel yönetim olarak da stant açılan InnaTrans 2014’te, Raylı Sistem ve Vagon Üretimi’nden sorumlu danışmanı Mehmet Taha Aydın’la gelinen noktanın memnuniyetini yaşadı.



Devler arasında

Raylı sistem sanayisi, özellikle kentleşmenin artması ve hızlı trenlere ve-rilen önemle giderek daha da büyüyecek.
Öngörüler ve beklentiler böyle!
Türkiye’deki bin 603 raylı sistem aracının 802’si metro, 437’sinin hafif metro ve 364’ünün tramvay olduğunu bilgi edindik.
Büyük kentler daha da büyüyecek ve alt büyük kentler daha da artacak. Kentleşmedeki bu seyir, toplu ulaşım sorununa çözümde, yolu raylı sisteme çıkaracak.
Gidişata göre…
Türkiye’de 600 tramvay, 300 metro ve 2 bin 500 hafif tramvay aracı gerekecek.
Böyle bir durum, ana üreticilikte 9 milyar ABD Doları ve yan sektörlerle 20 milyar ABD Doları yeni iş hacmi olarak ifade ediliyor.
Bursa’daki doğuş, Türkiye’nin milli ekonomisi ve cari açığın aşağıya çekilebilmesi açısından da çok önemli bir fırsat ve gelecek olarak yorumlanıyor.



Bursa’dan dünyaya, hafif metro aracı

Durmazlar, InnoTrans 2012’ye tramvay aracıyla katılırken, ürettiği Türkiye’nin ilk yerli ve hafif metro aracını da bu yıl Berlin’de sahneye çıkardı.
Otomotiv merkezi Bursa’nın, ayrıca raylı sistem sektöründeki yeri de sağlamlaştı. 
Durmazlar Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Durmaz, cesaretle girdikleri raylı sistemin Türkiye ve Bursa firması olarak,  “Dünyanın 100 yıllık devlerinin yer aldığı bir sektöre girmiş ve kendisini göstermiş olmanın gurur ve heyecanı içerisindeyiz.”  diyor.
Çin’in, kendi firmalarına, üstlendikleri projelerin %20’sini karşılama desteği vermesi, Almanya’nın % 60, ABD ve Çin’in % 65 yerli imalat arama zorunluluğunu dikkate alırsak…
Bir başarı öyküsü yazılıyor.
Devlet ve hükümet politikalarıyla da kulak verilmesi gerekiyor.
Bir not…
Alman Siemens, ülkesindeki önemli bir kentin ihalesine katılabilmek için Durmazlar’ı vagon üretici olarak, partner görmek istiyor.