Bursa Hakimiyet

Raylı ulaşımda Atatürk Caddesi’ne tünel ve Yıldırım’a 2. hat vaadi…

CHP Büyükşehir adayı Necati Şahin, toplu ulaşım politikasına ilke değişikliği ve radikal çözümler vaat ediyor.
İnşaat Mühendisleri Odası Bursa Şubesi’ne başkanlığı süresince, yerel yönetimin tramvay politikası ve uygulama düşüncelerine muhalefet ediyordu.
Radikal düşünceyle Doğanbey’i yıkabilmeyi gündeme getiren Şahin’e, dün “Tramvay hattını kaldıracak mısınız?” diye sorduk.
Bursa’nın ulaşımı için gerçekçi bir bilimsel master plan hazırlatmak istediğini, daha önce aktarmıştık.
Böyle bir yol haritasıyla yürümeyi anımsatırken, “Tramvay hattı, bir ana ulaşım aracı olarak değil, turistik hizmet vermeye devam edebilir.” diyor.
Sözlerinin devamında, Bursa’nın raylı sistemine tünel dönemini başlatacatlarını açıklıyor.
Kent merkezi için…
Delme yöntemiyle Merinos-Altıparmak Caddesi-Atatürk Caddesi-Gökdere arasında bir yeraltı raylı sistem hattını    öngörüyor.
Büyükşehir Belediyesi’nin DYP döneminde, raylı sistemin yöntemi ve yol haritası için master plan hazırlatılmıştı.
Şahin, esas almış oluyor.
Şahin, “Bursa’nın raylı sisteminde artık tünel yöntemi, temel uygulama yöntemimiz olacaktır.” diye konuşuyor.
Raylı sistem için böyle ilkesel değişiklikle yeni bir hizmet vaadini de kentliye duyurdu.
Kentin doğusuna Gökdere Kavşağı’ndan Ankara yoluyla bağlanan hattın, yine Gökdere Kavşağı’ndan direkt devamlı artırılması hedefleniyor.
Böylelikle…
Büyükşehir Belediyesi’nin Anavatan’lı döneminde önemsenen ve mevcut hattın yerine ilk etapta yapılması planlanan hat, doğuya 2. hat olarak vaat ediliyor.
Şahin, Gökdere Kavşağı-Kasım Önadım Bulvarı-Mimar Sinan Bulvarı üzerinden kentin doğusuna planlanan yeni hat için tünel yöntemini kullanacak.
İzmir ve Ankara yollarında, kenti ikiye ayırdığı gerekçesiyle tartışılan yerüstü geçişi dönemi kapatılıyor.
Merinos-Altıparmak Caddesi-Atatürk Caddesi-Gökdere Bulvarı arasına tünel hat ile Yıldırım’a 2. hat, böylelikle öncelik  oluşturacak.
Büyükşehir Belediyesi’nin tramvay için çalışmalarını sürdürdüğü Yalova Yolu hattı ise, öncelikten çıkarılıyor.
Şahin, Şehirlerarası Otobüs Terminali’nin hedeflendiği güzergahta, raylı sistemli hat yerine, öncelikle Metrobüs yöntemini gündemine alacak.
Metrobüs için Yalova Yolu’nun ortasına özel koridor oluşturulacak. Raylı sistemin zamanla gündeme gelmesi durumunda, ilkesel kararın doğrultusunda tünel yönteminin uygulanması ele alınacak.
Bu arada…
Şahin, ulaşıma çözüm uygulamaları arasında, taşıtlar için tünel yol ve katlı yol yöntemlerini de gündeme taşıyacak.
Hatta…
Atatürk Caddesi’ndeki tünel geçişte, raylı sistemle beraber yol uygulamasına da yer verilebilmesi hedefleniyor.