Bursa Hakimiyet

Tapu kayıtlarınızı kontrol edin, BUSKİ şerhi olabilir!

Bizden uyarması…
Bursa’da, gayrimenkullerini satmak için tapu dairelerine gidecek olanlar, mülkiyet kayıtlarında “Satılamaz” şerhiyle karşı karşıya kalabilirler.
Çünkü…
Söylediklerimizi, yaşayanlar var.
Büyükşehir Belediyesi’ne bağlı Bursa Su ve Kanalizasyon İdaresi (BUSKİ), Altyapı Katılım Bedeli nedeniyle borçlu gözükenlerin tapu kayıtlarına yaptırım uyguluyor.
Borçlu olduklarını, ancak mülkiyetleri için gittikleri taplu dairelerinde öğrenenler, kendilerine önceden bir ihbarneme veya başka bildirim ulaşmadığını ifade ediyorlar.
Bu durum nedeniyle…
Gayrimenkul satışlarının yapılamadığı ve alıcıların da sorun yaşadıklarına işaret ediliyor.
Çözüm için…
Ödeme yapılmak istense bile, tapu kaydına 1 günde konulabilen “Satılamaz” şerhinin kaldırılabilmesinin, birkaç haftayı bulabileceği ortaya atılıyor.
Özellikle…
Gayrimenkul ticaretinin yoğun olduğu Nilüfer ilçesinde, sorunun daha çok hissedildiği ve 100’ü aşkın satışın tıkandığı konuşuluyor.
Ödenmesi istenen alacağın, nedenleri de tartışılıyor. Bu nedenle de, “Bizim bölgede yapılan bir çalışma yok ki...” tepkisi veriliyor.
Edindiğimiz bilgilere göre…
İstanbul’da faturalar üzerinden Bakım Ücreti’nin içerisine iliştirilerek yürütülen tahsilatın, Bursa’da da yürütüldüğü, ancak Sayıştay’ın müfettişliğince, “yapılamayacağı” denildiği belirtiliyor.
Böyle olunca…
Altyapı Katılım Bedeli’nin belirlenmesi için yeni çalışma yürütüldüğü ve yapılan hesaplamaların doğrultusunda, tahsilata esas listelerin oluşturulduğuna işaret ediliyor.
Borçlu durumda bulunanların üzerlerindeki tapulara, alacağın tahsili yönünde ve ilgili yasa gereğince “Satılamaz” şerhi koydurulduğu bilgisini edindik.
Tapu dairelerinin, borç ödemesi yapılması bile, şerhi kaldırmak için BUSKİ’nin doğrudan kendi görevlileriyle gerekli bildirimi elden yürütmesini istediğini öğrendik.
BUSKİ’ye göre…
Şerhin kaldırılması için günler veya haftaların geçmesinin söz konusu olmadığı, en fazla 2 iş günü içerisinde de işlemin sağlandığı görüşü bulunuyor.
Bütünsel olarak…
Kamusal işleyişte, çelişkiler görüyoruz.
Özellikle…
Milyonlarca lira su parasını tahsil edemeyen ve bu doğrultuda icra veya tapu şerhine başvuramayan resmi kurum, birkaç yüz lira altyapı katılım bedeli alacağı için mülkiyete şerh düşebiliyor.
Yanı sıra…
MERNİS nüfus veri tabanı ile mülkiyete ve kurum beyanına dayalı abonelik verilerini dikkate aldığımızda, borçluluk bildirimi için ulaşamamayı anlayamadık.
 
Bu, nasıl bir trafik!..
Hayretimiz sürüyor.


Yıllardır…
Bursa’nın ulaşım soruna çözüm gerekçesiyle özellikle yeni ana ulaşım yollarının gerekliliğini konuşuluyoruz. Bu doğrultuda, yapılanlar var.
Önce..
Yakın çevre yolu.
Ardından…
Bursa Çevre Otoyolu.
Sırada…
Yeni otoyol.
Gelecek yıl…
Yeni İstanbul-Bursa-İzmir Otoyolu’nun özellikle Bursa’dan geçen güzergahının hizmete açılabilmesi, merkezi yönetimden hızlı trenle beraber, diğer önemli beklentiyi oluşturuyor.
Günlük hayatta…
Yakın ve ana çevre yollarına rağmen, ağır tonajlı araçların yani TIR ve kamyonların, kentin içerisine girdiklerini ve trafiği olumsuz etkilediklerini görüyoruz.
Yanınızda veya arkanızda TIR ve kamyon, hatta ağır iş makinelerinin bulunması, trafikte alışık olunan bir yaşam biçimi durumuna geldi.
Bir makalemizle…
İstanbul’da Boğaziçi Köprüsü’nün bile ağır tonajlı ve ticari araçlara yasaklandığını dikkate alırsak, Bursa’da denetim ve radikal önlemleri, gereklilik olarak yorumluyoruz.
MOBESE kameralarıyla dalgın veya umursamaz sürücelere tek merkezden takip ve para cezası uygulanması, caydırıcı yürütme olsa da…
Yoluna, kavşağına göre, dinamik denetim şart!
MOBESE’den söz açılmışken…
TOFAŞ Kavşağı’nda, Yalova’ya gidiş yönü için de MOBESE uygulaması, gerekli ve aciliyet oluşturuyor, çünkü basıyorlar gaza!