Bursa Hakimiyet

Tayan’dan AK Parti’ye,“kadrolaşma” suçlaması!

Milli Eğitim Bakanlığı’nın tüm il ve ilçe yöneticiliklerinde, en az 6 yıl kıdeme sahip olanlara il dışı rotasyon getirilmesine, ikna edici bir izah yapılabilir mi?
İdari yöneticiler, kurumsal yönetimsel konumlarıyla tüm yürütme, organizasyon, planlama ve uygulama görevleriyle yapı taşlarıdır.
Böyle bir gerçek var!
İl müdür yardımcıları ilçe milli eğitim ve şube müdürlerine yönelik uygulama, Bursa gibi büyük kentlerde, endişe yaratıyor.
Milli Eğitim sisteminde, özellikle 4+4+4 gibi yapısal düzenlemeye henüz yeni gidilen bir süreç içerisinde, tüm yönetimsel çatıyla oynanmış olacak.
Ayrıca…
Yaz ayına rağmen…
İdari konumlar için yeni eğitim ve öğretim dönemine hazırlık için de idari, teknik ve özellikle bütçe çalışmalarının yapılıyor olması da, ayrı bir koşul durumudur.
Ağustos sonu itibariyle tüm rotasyonların tamamlanması ve tercihte bulunmayanların re’sen atanmaları öngörülürken, yeni atananlarla yeni dönem için sadece birkaç haftalık bir zaman kalmış oluyor.
Şimdiden…
Büyük huzurluk var!
Vurguladığımız söz konusu durum ve gerekçelerle söz konusu uygulamanın acilen gelecek yıla ötelenmesi gerekiyor.
Aynı ilde ve aynı kurumda, çok uzun süreyle görev yürüten idari yöneticiler olabilir, böyle bir durumdan söz edilebilir.
Böyle bir rotasyon sistemi konulacak ise, eğitim ve öğretim döneminin bitimine birkaç ay kala gibi, bir döneme konulması uygun düşüyor. Ki böyle olursa, atanılacak il ve ilçeyi tanımak, adapte olmak, ailelerinin iş ve okul uyumu da gözetilmiş olacaktır.
Aksi durumda, söz konusu yönetmeliğin aynen gelecek yıla ertelenmesi de, açıkçası yine sıkıntı oluşturabilecektir.
Milli Eğitim Bakanlığı yapmış olan CHP Bursa Milletvekili Turhan Tayan, zorunlu toplu rotasyon uygulamasına büyük tepki gösteriyor.
Tayan, “Milli Eğitim’in sorunları var ve çözüm bekliyor. Böyle bir duruma rağmen, toplu rotasyon uygulaması, sorunlara yenisini katar ve artırır.” diyor.
Sözlerinin devamında, AK Parti iktidarının, Milli Eğitim’de kadrolaşmak ve bunun önünü açmak isteyen bir yol oluşturduğunu iddia ediyor.
Uygulamanın, idari yargı kararlarıyla itirazı ve dönüşü zorlayacağını da savunurken, “İşbaşındaki AKP iktidarı, Milli Eğitim’in yöneticilerini, istifaya, emekliliğe zorlayacak yöntemle kadrolaşmanın yolunu açmak istiyor. Ancak Milli Eğitim’e yanlış yapıyorlar.” görüşünde bulunuyor.
Tayan, çocukların ve gençlerin sınavlardaki sonuçlarının, eğitim ve öğretim niteliğine kötü sonuç göstergesi olduğunu savunuyor. Böyle bir tablonun da, iller arası ve ülkeler düzeyinde de, geçerli olduğundan söz ediyor.
Gelişen Türkiye’nin gelecek hedeflerine rağmen, matematik, fen ve Türkçe gibi temel ve en önemli derslerdeki başarısızlığı bile, köklü sorunlar arasında gösteriyor,