Bursa Hakimiyet

“Uludağ, rakipleri ürkütüyor!”

Erzurum’un Palandöken’i, Kocaeli’nin Kartalkaya’sı ve Kayseri’nin Erciyes’ini çok duymaya başlayınca, Uludağ için karamsar düşünceler gündeme geliyor.
Rakiplere bakarsak…
Sadece 20 santimetre kar alıp, sevinenleri görüyoruz.  Suni karlamayla beyazlara bürünüp, havai fişekler atılıyor. Ve yoğun ilgiden, turistlerden, pistlerden söz ediliyor.
İstanbul’u hedef müşteri kitlesi gören rakipler de, kara ve havayollarıyla 1.5. saatte ulaşılabildiklerini de, pazarlayıcı dille anlatıyorlar.
Sanki…
Avrupa’nın Alpler’i!
Rakiplerde yeni sezon açılışları yapılırken, Türkiye’nin 4. büyük kentinde bulunan ve İstanbul’un karşısındaki Uludağ’ın durumuna baktık.
Uludağ’da işletmecilik yapan Güney Marmara Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği Başkanı Haluk Beceren’le dün konuştuk.
Rakiplerin verdikleri görüntü ve konu alınan haberlere dikkati çektiğimizde, çok net ve soğukkanlılıkla “Uludağ, rakipleri ürkütüyor.” diyor.
Uludağ’ı medyaya taşıyacak kadar tanıtım bütçesi ve ilişkilerine sahip olmadıklarını, ancak özel ve farklı olmaya devam ettiklerini vurguluyor.
Koşullar ve hizmetler açısından…
Yapılabilecekler için çalışıldığını söyleyen Beceren, “Rakiplerimizde panik var. Anlattıklarından farklı durumdalar, ancak kendilerine çekmek için ortada görülmeye çalışıyorlar.” diyor.
Uludağ’ın sahip oldukları farklı, ayrı pistlere, ortak bilet sisteminin yürütüldüğü 22 mekanik tesise işaret ederek, “Uludağ, Türkiye’nin kış turizm merkezi, kayak merkezidir.” ifadesini kullanıyor.
Haluk Beceren’in Uludağ’a olan sevdasının çabaları ve çalışmalarında, oğlu Burak Beceren’in de yerini aldığını öğrendik ve anlattıklarıyla da sevindik.
Uludağ’ı anlatmak, paylaşmak ve gerek duyulan bilgileri aktarmak için kurulan www.uludaginfo.com adresli bir internet sitesi kurulurken, 50 bin ziyaretçisi olduğunu öğrendik.
Yanı sıra…
Sosyal medyanın popüler mecraları Facebook ve Twitter ile video paylaşım platformu Youtube ve fotoğraf paylaşım platformu Instagram’da, uludaginfo kullanıcı adıyla sayfalar yürütülüyor.
Cep telefonları ve tablet bilgisayarlara, AppStore ve Google Play platformlarından yüklenen Uludağ Kayak Merkezi adlı mobil uygulama da, 10 bin takipçi tarafından kullanılıyor.
Mobil iletişim ve sosyal paylaşım uygulamalarının günlük hayattaki yerini ve dünyada sınırları kaldırdığını dikkate alırsak, başarılı işler duymuş olduk.
Dahası var.
Oteller bölgesi ile pistlerinin canlı yayınla her an görülebileceği webcam ağı, 8 ayrı noktadan hem internet sitesi hem de mobil uygulamalar üzerinden önümüzdeki günlerde izlenime açılacak.

BAŞBAKAN'I TAKİPTE, MEDYAYA SINIRLAMA! 

Yeniden…
Başbakan Bursa’da!
Davutoğlu’nun son gelişiyle…
Günlük hayat, yasak ve kısıtlamalar nedeniyle çok olumsuz etkilenmiş. Halk tarafından eleştirilmişti. Tepkiler, kornalarla ifade edilmişti.
Gazeteciler, görevlerini zor şartlarda yapmaya çalıştı.
Başbakanlık Basın-Yayın ve Enformasyon Genel Müdürlüğü’nce düzenlenen Sarı Basın Kartı’nı taşıyanlar bile, ilgili yasa gereğinin aksine, zorluk içerisine düşürüldüler. 
Asıl mesleği gazetecilik olmayanların bile akreditasyona tabi tutuldukları ve izin aldıkları, ayrı bir tartışma konusu duruma gelmişti.
Bugünkü programla…
Davutoğlu’nun daha kolay izlenebileceği beklentisi vardı, ancak akreditasyonda daraltma yapılması da, beklenmedik, sürpriz gelişme oldu. 
Başbakan’ın programa geleceği, Başbakan Yardımcısı milletvekili bulunan, Başbakanlık Basın-Yayın ve Enformasyon Genel Müdürlüğü’nün bölge müdürlüğüyle faaliyet yürüttüğü, 4. büyük kenti ve medya kenti konumundaki Bursa’da, dar kapsamlı kurumsal temsil ve takip getirilmiş oluyor.
Başbakanlık BYEGM Bursa Bölge Müdürlüğü de sıkıntıya girerken, akredite olmak isteyen gazeteciler için elektronik posta yöntemiyle bireysel başvuru uygulamasını sürdürürken, gereğinin yerine getirildiğini öğrendik.

TURİZMCİLER BULUŞUYOR!

Bursa merkezli TÜRSAB Güney Marmara Bölgesel Yürütme Kurulu, konaklama tesisleri, seyahat  acentaları ve havayolu şirketlerinin temsilcilerini bir araya getiriyor.
Atatürk Kongre Kültür Merkezi’nde 5 A-ralık’ta yapılacak buluşma, kurumsal tanıtım ve karşılıklı iş görüşmeleri yapılabilmesini amaçlıyor.
Yabancı tur operatörleri de davet edildi. Arap ülkelerinden katılıma dikkat çekiliyor. Bölgesel kapsamda, 200’ü aşkın seyahat acentasına davet iletildi.