Bursa Hakimiyet

Uyarmıştı, yine uyardı!

Uludağ’a ulaşım kolaylığı için… Yamaçlık Dobruca’dan İnkaya’ya kadar gerçekleştirilen leri ana yol, trafik kazaları nedeniyle başlıca gündem konusu oldu.
Son 2 haftada, 2 trafik kazası.
Ölen ve yaralananlar…
Olası sürücü hatalarından ziyade, kavisli dik yokuşuyla projenin kendisi ortaya atılıyor. Olası yeni kazalara karşı da, kaygı ve düşünceleri öne sürülüyor.
İlk kaza olunca…
İnşaat Mühendisleri Odası Bursa Şubesi’nin eski başkanı ve CHP’nin büyükşehir adayı Necati Şahin, yeni bir açıklamayla “Uyarmıştık” diyordu.
Şahin, “İnşaat Mühendisi” imzasıyla son durumu değerlendirirken, “Akademik odaların ,üniversitelerimizin ,kamu yönetiminin bu konuyu mercek altına almalarını, ciddi mühendislik  hatalarının olduğunu ve yol yapım standartlarına uyulmadığını belirtmiştik...” diyor.
Sözlerinin devamında, “Ve gerekli hassasiyet ve ilginin gösterilmediğini üzülerek belirtmek isterim... Pazar günü tekrar daha üzücü bir kaza haberi ile irkildik...” ifadesini kullanıyor.
Teknik saptamaları var.
Bir…
“Söz konusu yol, 1/1000 ölçekli uygulama imar planlarında 15 metre genişliğinde. Ancak, yolun bütünü 15 metre olarak yapılmamış, bazı kesimlerde platform genişliği daha dar 8-10 metre civarında.”
İki…
“Yolun eğimi %15-16 mertebesinde. Ancak, Uludağ yoluna alternatif olarak yapılan bu özellikteki bir yolun, Karayolları standartlarına göre, maksimum  %9-12 mertebesinde olması gerekir.”
Üç…
“Yolda, 3 noktada keskin yatay kurblar bulunmakta. Buradaki, kurb yarıçapları takribi 20 metre mertebesinde. Ancak, bu yatay kurb değerlerinin minimum 30-35 metre mertebesinde olmalı.”
Dört…
“Ayrıca, yol yapımındaki standartların yetersiz  olması ile birlikte trafik güvenliğine yönelikte gerekli tedbirlerin alınmadığı görülmekte. Şöyle ki; güzergahtaki otokorkuluklar küçük araçlar için olan basit otokorkuluk (75 cm yüksekliğinde) , bu korkulukların kamyon, otobüs gibi araçları önleyecek dayanımı ve yüksekliği bulunmamakta. Ancak, bu tür yerlerde aşağıda  resimde gösterildiği gibi ağır hizmet tipi otokorkuluk (117 cm yüksekliğinde)  yapılmalıydı. Hem dayanım olarak hem de yüsekliğinin fazla olması nedeniyle çarpışma anında etkisinin olabilmesi için.”
Son söz…
“Tabii ne kadar trafik güvenlik önlemi alınırsa alınsın, yol geometrisinin Karayolu standartlarında olmadığı müddetçe yolda üzücü olayların yaşanması kuvvetle muhtemeldir.”

 

SİYASİ PARTİ YOKSA, “KOMİSYON” DA YOK!

 

İktidar açısından…
Belediyeler, idari ve siyasi tartışmaların odağında oluyorlar.
Böyle, 5 yıl sürer. Halk iradesiyle…
Kentsel yönetimi oluşturan sandıklardan, sadece belediye başkanları çıkmıyor. Meclis üyeleri de seçiliyor ve ana karar mekanizması oluşuyor.
Belediye meclisleri, iktidarı ve muhalefetiyle bütünsel bir demokratik yerel yasama ve yürütmenin tesisi olsa da, bu yapılar da tartışma konusu olmuştur.
Özellikle…
Siyasi partisinden istifa eden üye, seçimle geldiği üyeliğini de sonlandırmadığı için siyaset kurumunca eleştiri konusu ediliyor.
Çünkü… Siyasi parti tarafından aday gösterilmesi ve seçilmesi sayesinde elde edilen üyeliğin, siyasi partinin oylarıyla mümkün olduğuna işaret ediliyor.
Belediye meclislerinin işleyişini düzenleyen yönetmelikte yapılan yeni bir değişiklik, böyle üyeleri meclisten uzaklaştırmasa bile, sınırlayıcı bir müdahele getirdi.
TBMM örnek alındı.
Siyasi partisinden istifa eden bir belediye meclis üyesi, ayrıldığı siyasi partisini temsilen yer aldığı komisyon veya komisyonlardaki görevlerine devam edemeyecekler.
Böyle bir durumda, temsili düşürülen üyenin yerine, görev dönemini tamamlamak üzere, aynı siyasi partiden yeni üye seçimi yapılacak.
Söz konusu üyenin, ihtisas komisyonu veya komisyonlarına yeniden girebilmesi, yeni görev dönemi için ancak başka siyasi partiye geçmesi ve adaylığıyla gündeme gelebilecek.