Bursa Hakimiyet

Ve Bursa, bunu da gördü!

Bursa'da Yenişehir Havalimanı'yla yaşanan hayal kırıklığının, Yunuseli Havalimanı'yla giderilmek istendiği süreçte, kentin başına gelene bakın!
Nihayetinde 2 havalimanımız var, ancak İstanbul'un Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı (İSG) işletmeciliği, dün Bursa'da kendisini pazarladı.
Limak-GMR-Malaysia Airports ortak girişimiyle yürütülen İSG yönetimi, havayolu şirketlerini, tur operatörleri ve bilet acenteleriyle buluşturdu. 
Yereldeki havalimanı tartışmaları sürerken, tesadüfün böylesi… Benzer organizasyonun, İzmit'te yapıldığını öğrendik ve “Düşündüğünüzden daha yakınız…” sloganı kullanılıyordu.
Davete, önemli sayılabilecek katılım vardı.
ISG Ticari Havacılık Müdürü Asiyat Khasanova, Yalova üzerinden deniz yoluyla erişim kolaylığına özellikle değindi. Atatürk Havalimanı'na kıyasla tercih edilme gerekçelerini anlattı.
Yerel gündemdeki havalimanı tartışmalarını, Khasanova'ya anlattık. Şaşırdı, nihayetinde bir ticari kurum olarak, iş hacmini artırabilmeye yönelik politikayı vurguladı.
Gazetecilerin önceden yaptıkları röportajda, “Bursa'nın havalimanına ihtiyacı var mı?” sorusuna, “Ben bilmiyorum. Siz Bursalısınız, daha iyi bilirsiniz.” yanıtını verdi.
Kendisiyle özel konuştuk.
Bursa'daki havalimanı faaliyetlerine karşı, ISG işletmeciliğince lobi ve lobi baskısı yürütüldüğüne ilişkin söylemleri aktardık. Böyle bir düşüncenin Bursa kamuoyunda dolaşmasına şaşırdı ve kabul etmedi.
TÜRSAB'ın daha önce Bursa'da Güney Marmara Bölgesel Yürütme Kurulu'na başkanlık yürüten Hasan Erdem, tur operatörü olarak buluşmaya katılmıştı.
Erdem, Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı'nın özel sektör eliyle kaydedilen ilerlemesinden etkilendiğini söyledi ve “Yenişehir Havalimanı'nı da, böyle marka haline getirmeyi düşünmüyor musunuz?” diye sordu.
Khasanova, Erdem'in sorusuna yanıtın, ancak işletme sahiplerince verilebileceğini söyledi, ancak sonradan kendisine şöyle özel bir sorumuz oldu. Bursa'daki havalimanı işletmeciliği, özel sektör eliyle yapılmalı mı?
Özel sektörün, bir yandan verimliliği, diğe yandan iş hacmini geliştirebilmeyi düşündüğünden söz ediyor. Hareket kabiliyetinin yüksek olmasıyla dinamik işleyişe dikkati çekiyor.
Dünkü bu buluşmayla bir başka kentsel trajedi yaşadık.
Bursa, sıcaksu turizmde Afyon ve Balıkesir gibi gelişme kaydedemedi. Bu kentlerdeki işletmeler tarafından Bursa'da tanıtım stantları ve konaklama hediyeli anketler düzenlendi.
Bugün Bursa'nın 2 havalimanı var. İstanbul'daki havalimanı işletmecisi, Bursa'da bir pazarlama organizasyonu düzenledi.



Dündar'a milli görev!

Osmangazi Belediye Başkanı Mustafa Dündar, Türkiye'yi temsilen Avrupa Konseyi Yerel ve Bölgesel Yönetimler Genel Kurulu'nda konuşacak.
21 Mart'taki buluşmada, “Çok kültürlü şehirleşme ve kent kimliğinin oluşumu” konusunda 30 ülkeden 200 belediye başkanı ve yerel siyasetçiye sunum yapacak.
Türkiye'de önceleri 3 büyük kent çok duyulurdu. Osmangazi ilçesinin geldiği nokta, Dündar'ın temsili ve yapacağı konuşma, kaydedilen ilerlemeyi gösteriyor.



Kaya, yeniden iddialı!

Mimarlar Odası Bursa Şubesi'nde kongre yaklaşıyor. Başkan Nizamettin Kaya, yeniden iddialı ve dün adaylığını açıkladı.
Kaya'nın döneminde, kent gündemi de yakından takip edildi. Devam eden 10 konudaki davalar, mesleki iç hususlar… Ayrıca meslek odası olarak yürütülen hizmet ve uygulamalar…
Özgüven oluşturan 2 yıllık dönemin ardından adaylığını açıkladı. Dün de, “Kamu adına hareket edecek çok fazla kurumun kalmadığını üzülerek söylemek istiyorum. Bizler mesleki bir bakış açısıyla Bursa'nın geleceğinin planlamasında etkin bir rol almak istiyoruz.” açıklamasıyla dikkati çekti.