Bursa Hakimiyet

Allah’ın verdiği aklı, fikri özgür irademle kullanmak istiyorum!

Çok şükür bugüne kadar böyle kullandım, ömrümün geri kalan bölümünde de böyle kullanmak istiyorum. Daha önemlisi çocuklarım belli yaşa geldiler onlar da böyle kullandılar elbette bundan sonrasını da böyle kullanmak istiyorlar. En önemlisi torunlarım da daha buna akıl erdirecek yaşta değiller ama Cumhuriyetin ve laikliğin faziletlerini görerek yaşamış  büyükleri olarak onların da böyle yaşamalarını istiyoruz. 
Toplumlar ancak ve ancak iyi eğitimle yücelirler. İyi eğitimin temeli gelecek nesilleri de  özgür iradeleriyle hareket edebilecek şekilde  yetiştirmektir.  100 yıla yakındır uygulanan eğitim sistemimiz yüzümüzü hep Batı’ya yönelik tutmuştur . Bu anlayış dışındaki eğitim gerici eğitimdir, toplumu felakete götürür. Gerici eğitim sisteminin temelinde “özgür iradenin” yerini “biat kültürü” almakta, bu kültürle de ülkemiz ancak Ortadoğu’da cehalet içinde çırpınan ülkelerin arasında yer almaya zorlanmaktadır. Allah’ın bahşettiği petrol gelirleri ile hac turizmi gelirleri olmasa dondurmayı dahi dışarıdan ithal eden Suudi Arabistan’ın bu gerici eğitimle durumu ne olurdu acaba?
Cumhuriyet döneminin en iyi öğrenci yetiştiren, en başarılı, en kaliteli okullarını “proje okul” adı altında imam hatip okullarına dönüştürme çabalarının temelinde bu gerçek yatmaktadır. Gelecek nesilleri itaat kültürü ile yetiştirmenin temelinde iki neden vardır. 
1. Onları yetiştirmeye çalışan eğitimcilerin ve  devlet yöneticilerinin çağdaş eğitimle yetişecek öğrenciler karşısında yetersiz kalacakları.
2. Biat kültürü ile yetişecek gelecek nesillerin elindeki ülkemizin emperyalizme bilerek veya bilmeyerek kolayca yem olacakları.
Ama yağma yok, bu toplum laik cumhuriyeti sokakta bulmadı, sokakta bırakmayacaktır.