
Fransız demiryolu devi Alstom’un 2024 yılında Bursa’da kurduğu Alstom İleri Endüstri Merkezi, ilk büyük katkısını Türkiye’nin en kritik ulaşım projelerinden biri olan Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren Projesi ile veriyor.
DURAY’I SATIN ALARAK BURSA’YI ÜRETİM ÜSSÜNE DÖNÜŞTÜRDÜLER
Alstom, 2024’te Duray Ulaşım Sistemleri’ni bünyesine katarak Bursa’da güçlü bir üretim ve teknoloji merkezi oluşturdu. Kurulan merkez, Afrika, Orta Doğu ve Orta Asya başta olmak üzere pek çok uluslararası projeye raylı sistem komponentleri sağlamayı hedefliyor.
Alstom Türkiye Genel Müdürü Kerem Bugay, bu yatırımı "Türkiye’nin modern raylı sistem hedeflerine katkı" olarak tanımlarken, Avrupa projelerine hizmet verecek stratejik bir üretim üssü kurduklarını vurguladı.
HALKALI-KAPIKULE HIZLI TREN PROJESİ İLE İLK BÜYÜK KATKI
Alstom’un Bursa’daki yatırımının ilk önemli meyvesi, Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren Projesi oldu. Proje, Türkiye’nin Avrupa Birliği ile ulaşım entegrasyonunu güçlendirmeyi ve Yeşil Mutabakat hedeflerine katkı sunmayı amaçlıyor.
Alstom, projede İstanbul’un yoğun yapılaşmış bölgelerinin altından geçecek iki adet 7 kilometrelik tünel için yangına dayanıklı, düşük bakım gerektiren rijit katener sistemlerini sağlayacak. Bu sistemler, dar alanlarda yüksek verim sağlama özelliğiyle öne çıkıyor. Katener ekipmanları, Alstom’un İtalya’daki Valmadrera tesislerinde üretilecek.
SAATTE 200 KİLOMETRE HIZ
Proje kapsamında trenlerin saatte 200 km hıza ulaşması hedefleniyor.
Bu sayede: yolcu kapasitesinde yüzde 80, yük taşımacılığında yüzde 45 artış sağlanması bekleniyor.
Karayolu trafiği azalacak, karbon emisyonları düşecek.
Ayrıca hat, Trans-Avrupa Ulaşım Ağı (TEN-T) ve Demir İpek Yolu bağlantısı ile Türkiye’nin Avrupa ile olan demiryolu entegrasyonunu güçlendirecek.