
Dijital yayın devi Netflix, Warner Bros. Discovery’yi satın alma hamlesinin ardındaki stratejiyi eş üst yöneticileri (CEO) Ted Sarandos ve Gregory Peters imzasıyla çalışanlarına gönderilen bir mektupla detaylandırdı. Şirket yönetimi, bu birleşmenin tüketicilere daha fazla seçenek ve değer sunacağına ve Netflix'in uzun vadeli büyümesini destekleyeceğine inandıklarını vurguladı.
PARAMOUNT'UN KARŞI TEKLİFİ "BEKLENEN GELİŞME"
Ekonomim'in haberine göre Netflix CEO’ları, Warner Bros. Discovery için Paramount’un yaptığı karşı teklifin "tamamen beklenen bir gelişme" olduğunu belirterek, anlaşmanın sağlamlığına olan güvenlerini dile getirdi. Mektupta, "Elimizde sağlam bir anlaşma var. Anlaşma, hissedarlarımız ve tüketiciler için çok iyi ve sektörde istihdam yaratmanın ve korumanın güçlü bir yolu. Süreci başarıyla tamamlayacağımızdan eminiz," ifadeleri kullanıldı.
REKABET ENDİŞELERİ REDDEDİLDİ
Birleşmenin sektördeki rekabeti azaltacağı yönündeki endişeleri yanıtlayan Netflix yönetimi, elde edilecek pazar payının hala rakiplerin gerisinde kalacağına dikkat çekti:
"Warner Bros. ile birleşsek bile ABD'deki izlenme payımız yalnızca yüzde 8'den yüzde 9'a çıkıyor. Bu da hala YouTube'un (yüzde 13) ve olası bir Paramount-Warner Bros. Discovery birleşmesinin (yüzde 14) gerisinde."
Yönetim, anlaşmanın tüketici, inovasyon, çalışan ve büyüme yanlısı olduğunu vurgularken, satın almanın "Hollywood'un sonu olacağı" söylentilerinin aksine, eğlence sektörü için büyük bir kazanım olacağını iddia etti. Ayrıca, Warner Bros. Discovery'nin dağıtım modelinde sinema gösterimlerinin korunmaya devam edeceği kaydedildi.
SATIN ALMA SÜRECİ VE REKABET
Netflix, 5 Aralık'ta, Warner Bros.'u film ve televizyon stüdyoları ile HBO Max ve HBO'yu kapsayacak şekilde 82,7 milyar dolarlık toplam şirket değeri üzerinden satın almak için anlaşmaya vardığını duyurmuştu. Bu anlaşmanın ardından Paramount, hisse başına 30 dolar nakit karşılığında, toplam 108,4 milyar dolarlık işletme değerine denk gelen bir karşı teklifle sürece dahil olmuştu.