Bursa'da üretilen yerli otomobil kaç farklı model olacak?

Bursa'da üretilen Yerli otomobil TOGG için artık son düzlüğe girildi. 2022 yılının son çeyreğinde seri üretime geçmesi ve 2023'in ilk çeyreğinde yollara çıkması beklenen TOGG için milyonların merakla beklediği açıklama TOGG CEO'su Gürcan Karakaş'tan geldi. Karakaş, Türk halkının otomobil tercihinde başı çeken 'Sedan' modeli için çalışmaların başladığını duyurdu. Bununla beraber yıllara sari bir şekilde TOGG 5 farklı model ile dünya piyasasına girecek. İlk etapta üretilen model, kırmızı rengiyle dikkat çeken SUV modeli olacak.

Haber Giriş Tarihi:
Haber Güncellenme Tarihi:
https://www.bursahakimiyet.com.tr

Dünya basınında kendine yer bulunan Türkiye'nin doğuştan elektrikli yerli otomobili TOGG için merakla beklenen açıklama geldi. TOGG CEO'su Gürcan Karakaş, ülkemizde en çok tercih edilen 'Sedan' modeli hakkında dikkat çeken açıklamalar yaptı. Karakaş, "Şimdiden C Segment Sedan çalışmaları başladı" dedi.

Devletin her kademesi TOGG ve elektrikli araçlar için yasal düzenlemelere operasyonel faaliyetlere hız verdi. TOGG'un dikkat çeken özellikleriyle beraber son gelişmeler haberin detayında...

*TOGG modelleri

*Şarj İstasyonları

*Üretim süreci

*Yasal düzenlemeler

"5 MODELİ ADIM ADIM PİYASAYA SÜRECEĞİZ"

TOGG (CEO) Gürcan Karakaş, "Araç piyasasında yeni bir oyuncu olarak biz beş tane model belirledik kendimize ve bunların üzerinde de adım adım uygulamalarımız olacak. Hatta şimdiden C segmentindeki sedanımızın çalışmalarının da başladığından bahsedebilirim" dedi.

"OTOMOBİLLER YAŞAM ALANINA DÖNÜŞÜYOR"

Karakaş, mobilite ekosisteminde oyunun kurallarının ve müşteri beklentilerinin değiştiğini belirterek, müşteri beklentilerinin değişmesinin temelinde ise teknolojinin gelişmesinin, teknolojinin gelişmesinin temelinde de bağlantılı teknolojilerin, dijital yaklaşımların hızla yayılmasının ve otomobilin, otomotivin bir yaşam alanına dönüşmesinin yattığını dile getirdi.

"TOGG İÇİN 20 ŞİRKETİ MERCEK ALTINA ALDIK"

TOGG olarak yola çıktıklarında stratejik danışmanlarıyla beraber bir araştırma yaptıklarını ve 20'ye yakın şirketi kıyasladıklarını aktaran Karakaş, bu kıyaslamada birkaç noktanın dikkatlerini çektiğini belirterek, şöyle devam etti:

"GELECEKTE BÜYÜK OLMAK DEĞİL HIZLI-YARATICI OLMAK ÖNE ÇIKACAK"

"Birincisi, gelecekte klasik otomobil alanında büyük şirketlerin çok fazla büyük avantajları olmayacak. Yani gelecekte büyük olmak çok önemli olmayacak. Ama hızlı olmak, yaratıcı olmak, bu hızlı ve yaratıcı olmanın yanında kullanıcı odaklı hareket edebilmek, organizasyonu onun etrafında organize edebilmek ve çevik iş birliği ön planda olacak. Çünkü hızlı hareket edebilmek, hızlı bir şekilde yenilikleri hayata geçirebilmek için bu çerçeve gerekli. O anlamda da yeni şirketlerin, gerçek anlamda bir potansiyelleri olmasının ve oyunun kurallarının değiştirmesinin de önemi var."

"YURT DIŞINDAN 27 ARKADAŞIMIZI ÜLKEMİZE GERİ KAZANDIRABİLDİK"

Temelde bir iş birliği modelinde TOGG'un ekosistemini kurguladıklarını ve kurduklarını belirten Karakaş, projeyi hayata geçirecek ekibin de özenle seçildiğini vurguladı.

"EKİBİMİZDE SAVUNMA SANAYİ TECRÜBESİ OLAN ARKADAŞLARIMIZ VAR"

Karakaş, "Bulduğumuz yetkinlikleri tabii ki önce ülkemizden, bulamadıklarımızda yurt dışından getirdik. Sadece Türkiye'den değil, sadece otomobil dünyasından, otomotiv dünyasından değil, yurt dışından ve farklı alanlardan ki özellikle altını çizmek istediğim savunma sanayi tecrübesi olan arkadaşlardan oluşturduğumuz ekibimiz var" diye konuştu.

"KADIN ÇALIŞAN SAYIMIZI ARTIRACAĞIZ"

TOGG'da çalışanların yüzde 24'ünün kadınlardan oluştuğuna dikkat çeken Karakaş, "Buradaki hedefimiz yüzde 30 civarında. Bunun yanında yüzde 44'ün üzerinde master ve doktora derecesi olan arkadaşlarımız var. Övündüğümüz konulardan bir tanesi de yurt dışından 27 çalışanımızı, arkadaşımızı ülkemize geri kazandırabildik. Bunun yanında bizimle beraber, bizim için çalışan ve dışarıdan hizmet olarak aldığımız 250'ye yakın mühendis de projelerimizde bize destek veriyor" dedi.

BAKAN VARANK: TÜRKİYE'NİN 2 MİLYON ARAÇ ÜRETME KAPASİTESİ VAR

2022 yılının sonunda TOGG'un seri üretim bandından inmiş olacağını aktaran Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, "Orada Sanayi Komisyonu'muzun farklı partilerden milletvekilleri vardı. Onlara da bilgilendirme yaptık. Onlar da gördüklerinden eminim hoşlanmışlardır. Türkiye'nin otomobili projesi Türkiye'de otomotiv endüstrisini dönüştürecek ivmeyi bize kazandıracak proje. Türkiye'de 2 milyon araç üretme kapasitesi var" diye konuştu.

"AVRUPA'NIN DOĞUŞTAN ELEKTRİKLİ İLK SUV'U TOGG OLACAK"

Bakan Varank, Türkiye'nin fikri ve sınai mülkiyet haklarına sahip olduğu ve küresel ölçekte rekabetçi bir otomobil markası oluşturma hedefiyle ortaya çıkan TOGG'un 2022'in son çeyreğinden banttan indirilmesin hedeflendiğini hatırlatarak, "Avrupa'nın doğuştan elektrikli ilk SUV'u olacak TOGG'un 2030 yılına kadar 5 farklı modelinin piyasaya sürülmesi planlanıyor. TOGG, ilk etapta yüzde 51 yerlilik oranına sahip olacak. Gemlik'te 1.2 milyon metrekare alana kurulu fabrikada üretilecek TOGG; elektrikli, bağlantılı ve yeni nesil olmasıyla dikkat çekiyor" diye konuştu.

TOGG'DA 5 MODEL BELİRDİ

C Segment SUV, Sedan, Hatchback, MPV ve B Segment SUV olmak üzere 5 farklı modelde üretilecek yerli elektrikli otomobil TOGG modüler yapısı ile dikkat çekiyor. Bu özelliği sayesinde yeni yazılım ve teknolojiler, otomobile entegrasyon konusunda kolaylık sağlayacak.

Yerli otomobil TOGG'un dünyanın ileri gelen batarya üreticilerinden Farasis ile iş ortaklığı birlikte özellikle bataryası rakiplerinin çok ilerisinde bir teknoloji sunacak. Buna göre yerli otomobil TOGG, kullanıcı deneyimlerinde hızlı şarj konusunun öne çıktığı elektrikli araç piyasasında 30 dakikadan az sürede yüzde 80 şarj olma özelliği ile rakiplerine fark atacak.

İlerleyen yıllarda dünyada otonom sürüş teknolojisinin öne çıkacak olması nedeniyle, yerli otomobil TOGG modüler yapısı sayesinde bu teknolojiyi de bünyesinde barındırabilecek.

Bütün bu üstün özelliklerinin yanında elektrikli yapısı sayesinde doğa dostu olmasıyla da dikkat çeken TOGG, sıfır emisyon yapısına sahip olacak.

Öye yandan yeşil kalkınma sürecinin önemli bir ayağını oluşturacak elektrikli otomobiller için Türkiye'nin altyapısı hazır hale getirilmeye başlandı.

T.C. Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, SABAH TV'ye yerli otomobil TOGG, elektrikli otomobillerin alt yapısı, imar planları ve şarj istasyonları hakkında önemli açıklamalarda bulundu.

Bakan Kurum, yeşil kalkınma sürecinin Türkiye için bir fırsat olduğunu, TOGG ve elektrikli araçların burada öneminin büyük olduğunu ifade ederken, "Yerli otomobil TOGG 2023 yılında yollarda olacak. Biz elektrikli araçların yaygınlaşması için gerek şarj istasyonları, gerek elektrikli araçlarla alakalı vatandaşların ihtiyaçlarını giderecek nagivasyon sistemleri ve CBS altyapısıyla birlikte üzere uygulamaları 2023 yılında hayata geçireceğiz" diye konuştu.

"OTOPARKLARDA ELEKTRİKLİ ŞARJ İSTASYONU ZORUNLU OLACAK"

Bakan Kurum Otopark Yönetmeliği'nin revize edildiğini belirterek, 2023'den başlamak üzere 2030'a kadar yıllara sari bir şekilde, elektrikli araçlara uygun yapıya geçileceğini ifade etti. Kurum, otoparklarda elektrikli şarj ünitelerinin zorunlu hale geleceğini bildirerek, "2023 yılına geldiğimizde elektrikli aracı olan her vatandaşımız gerek sokakta gerek konutlarının bulunduğu alanda gerekse ulaşım güzergâhı üzerinde elektrikli aracını şarj edebilecek" açıklamasında bulundu.