
Çin ve Güney Kore başta olmak üzere Uzak Doğu ülkelerinden ithal edilen araçlar, Türkiye'nin Hatay ilindeki İskenderun Limanı üzerinden Suriye’ye gönderiliyor. Taşımalar, Reyhanlı ilçesindeki Cilvegözü Sınır Kapısı aracılığıyla yapılıyor.
ARAÇLAR TÜRKİYE ÜZERİNDEN SURİYE’YE GEÇİYOR
Uzak Doğu ülkelerinden gemilerle İskenderun’a getirilen araçlar, limanda tırlara yükleniyor. Bu araçlar daha sonra Cilvegözü Sınır Kapısı üzerinden tampon bölgeye ulaştırılarak Suriyeli tüccarlara teslim ediliyor. Araçlar burada teslim alındıktan sonra Şam, Halep gibi nüfusu yoğun şehirlere dağıtılıyor.
TIR ŞOFÖRLERİ SEVKİYATI ANLATIYOR
27 yıllık tır şoförü Aydın Eker, “Araçları İskenderun Limanı’ndan yüklüyoruz, Cilvegözü’nden geçirip tampon bölgeye bırakıyoruz. Ayda 3-4 sefer yapıyoruz. Her seferde 6 araç taşıyoruz. Savaştan sonra buraya geçişler düzenli hale geldi,” dedi.
Bir diğer şoför Mehmet Ay ise ayda yaklaşık 150 araç taşıdıklarını belirterek, “Ayda 4 sefer yapıyorum. Araçları 4 kilometre içeriye bırakıyoruz. Taşımalar düzenli olarak sürüyor,” ifadelerini kullandı.
SURİYE’YE AYDA ORTALAMA 1.500 İKİNCİ EL ARAÇ GİDİYOR
22 yıldır tır şoförlüğü yapan Abdulali Ay ise araç sevkiyatındaki artışı şu sözlerle anlattı: “Eskiden gıda ve inşaat malzemesi taşırdık, şimdi ikinci el araba taşıyoruz. Ayda yaklaşık 1.500 araç karşı tarafa geçiyor. Yoğunluk çok arttı. Günde bir sefer yapmamız gerekirken 5 gün beklediğimiz oluyor.”
CİLVEGÖZÜ’NDE TIR TRAFİĞİ HER GEÇEN GÜN ARTIYOR
Suriye’ye yönelik ikinci el otomobil sevkiyatının giderek artması, Cilvegözü Sınır Kapısı’ndaki tır yoğunluğunu da beraberinde getiriyor. Her gün ortalama 350 ila 400 tırın sınırdan geçiş yaptığı bildiriliyor. Bu artış, Suriye'deki iç ticaretin canlanmaya başladığının da bir göstergesi olarak değerlendiriliyor.