
Ticaret Bakanlığı'nın lokanta, restoran, kafe, pastane ve benzeri yiyecek içecek hizmeti sunan işletmelerin tüketicilerden zorunlu olarak servis, masa ücreti veya benzeri isimler altında ücret talep etmesinin önüne geçecek yeni düzenlemeyi hayata geçireceği öğrenilmişti.
Türkiye Gazetesi'nde yer alan habere göre; söz konusu karar, tüketici tarafından bir süredir dile getirilen şikayetlerin çözümü olarak görülürken vatandaşlar, hesap sonuna ilave edilen yüzde 10'luk servis bedelinin şeffaf olmadığını ve maliyetleri artırdığını belirtiyordu. Ticaret Bakanlığı'nın aldığı kararla bu uygulama ortadan kalkacak.
Bu sayede vatandaşlar sadece sipariş ettikleri ürünlerin ücretini ödeyecek. Söz konusu karardan vatandaşlar memnuniyet duyarken konunun bir de çalışan boyutu olduğu öğrenildi. Pandeminin ardından işletmelerin maliyet yükünü hafifletmek adına servis ücretlerini gelir dengeleyici bir araç olarak kullandığı, bu durumun garson ve komilerin gelir yapısını değiştirdiği aktarıldı. Çalışanların zaman içinde servis ücreti uygulamasına âdeta bağımlı hâle geldiği belirtildi.
GARSONLARIN MAAŞLARINDA SERVİS ÜCRETİNİN PAYI
Mevcut durumda aylık geliri yaklaşık 50 bin TL seviyesinde olan bir çalışanın 8-10 bin TL arasındaki bölümünün, direkt servis ücretlerinden geldiği kaydedildi. Kararın uygulanmasıyla beraber servis ücreti kaleminin ortadan kalkmasının bu ek gelirin de kaybolmasına yol açacağı belirtildi. Bu nedenle garsonların, kararın kendilerini olumsuz etkilememesi adına adım atılmasını istediği aktarıldı.