
Trafik sigortası sisteminin en çok tartışılan konularından biri olan hasarsızlık indirimi basamakları, yayımlanan yeni genelge ile köklü bir değişime uğradı. Özellikle ikinci araç alan iyi sürücüleri cezalandıran mevcut sistem tamamen değiştirildi.
İKİNCİ ARAÇ ALAN İYİ SÜRÜCÜYE ARTIK CEZA YOK
Mevcut uygulamada, sürücü ikinci bir araç aldığında trafik sigortası poliçesi otomatik olarak 4. basamaktan başlatılıyordu. Bu durum, en üst seviye olan 8. basamaktaki kazasız sürücülerin, yeni araçları için daha yüksek prim ödemesine neden oluyordu.
Buna karşılık, sürekli kaza yapan ve 1. basamakta yer alan riskli sürücüler, yeni araç aldıklarında otomatik olarak 4. basamağa yükseliyor, adeta ödüllendiriliyordu.
Yeni düzenleme ile bu adaletsizlik tamamen sona erdi. Artık sürücüler, yeni araçlarında da mevcut basamak seviyelerinden devam edecek. Örneğin;
8. basamaktaki sürücü yeni aracı için de 8. basamaktan poliçe yaptırabilecek.
basamaktaki riskli sürücü ise yeni aracı için yine 1. basamaktan sigortalanacak.
Bu kural, yalnızca ikinci araç alan sürücüler için geçerli olacak. Mevcut aracını satıp yeni araç alanlar ise zaten mevcut basamaklarını korumaya devam edecek.
POLİÇESİNİ ERKEN YENİLEYENLERE YENİ KURAL
Genelgede yapılan bir diğer kritik değişiklik ise poliçesini erken yenileyen sürücülerle ilgili. Önceden, erken yenileme sonrası yeni poliçenin başlangıcına kadar kaza yapan sürücüler, bu kazadan dolayı hasarsızlık indirimi kaybetmiyordu.
Yeni düzenleme ile artık erken yenileme sonrası kaza yapan sürücülerin basamakları da etkilenecek. Yani bu kazalar kayıt altına alınacak ve sürücünün bir sonraki poliçe döneminde hasarsızlık basamağı bir kademe aşağı düşürülecek.
DAHA ADİL BİR SİSTEM
Uzmanlara göre yeni uygulama, hem iyi sürücüyü koruyacak hem de riskli sürücüyü ödüllendiren çelişkili durumu ortadan kaldıracak. Bu sayede trafik sigortası sisteminde daha adil bir denge sağlanmış olacak.