Bursa’da bitmeyen tünel hikayesi son buldu: Doğancı Tüneli açıldı
Bursa’da bitmeyen tünel hikayesi son buldu: Doğancı Tüneli açıldı
Bursa’nın dağ ilçelerinden merkeze ulaşımı 15 dakikadan 3 dakikaya indirmesi planlanan Doğancı Tüneli Projesi, 6 yıl sonra tamamlandı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, tünelin açılışını gerçekleştirdi.
Haber Giriş Tarihi: 26.07.2025 12:11
Haber Güncellenme Tarihi: 26.07.2025 12:13
Kaynak:
Ceren Sümbül
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın 650 gün yapım hedefiyle 2018 yılında temelini attığı 2 bin 36 metre uzunluğundaki Doğancı Tüneli, 6 yıl sonra hizmete açılıyor. Orhaneli,Harmancık ve Büyükorhan ilçelerinin Bursa şehir merkezi arasındaki ulaşım süresini 15 dakikadan 3 dakikaya indirmesi hedeflenen tünelin açılışını, bir dizi etkinlik için Bursa’ya gelen Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu yaptı.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, toplam 3,2 kilometre uzunluğundaki, 2,7 kilometresi tek yol standardında ve tamamı sıcak karışım kaplama olan yolun projesini tamamladıklarını ifade eden Uraloğlu, “2.344 metre uzunluğunda tek tüplü Doğancı Tüneli, 220 metre uzunluğunda bir viyadük ve bir hemzemin kavşak inşa ettik. Şu anda da bulunduğumuz kesim, o viyadüğümüzün üzeridir.” diyerek Doğancı Tüneli’nin sadece bir mühendislik harikası olmadığını, aynı zamanda Orhaneli ve Keles’in geleceğine açılan bir kapı olduğunu açıkladı.
“YAŞAM KALİTESİ ARTACAK”
Tünelin mühendislik anlamında Türkiye’deki en zor tünellerden biri olduğunu aktaran Uraçoğlu, “Burası santim santim kazdığımız, ilmek ilmek işlediğimiz tünellerden biridir. Özellikle zorlu şartlarda geçilen dik ve virajlı yolları ortadan kaldırıp, güzergâhtaki trafik güvenliğini artırarak konforlu ve güvenli yolculuklar tesis etmiş olduk. Proje; bölge ticaretinin ve turizminin daha da canlanmasına, bölgenin kalkınmasının önünü açarak insanımızın yaşam kalitesinin artmasına inşallah katkı sağlayacaktır.” diye konuştu.
Tünelimiz sayesinde, mevcut Doğancı Barajı geçişini bin 600 metre kısaltarak bu kesimdeki seyahat süresini 15 dakikadan sadece 3 dakikaya düşürdüklerini söyleyen Uraloğlu, “Bu sayede zamandan 324 milyon lira, akaryakıttan ise 29 milyon lira olmak üzere toplam 353 milyon liralık yıllık bir tasarruf elde etmiş olacağız. Bu da buraya harcadığımız paranın birkaç yıl içinde amorti edilmesi anlamına gelir. Ayrıca karbon salınımını yıllık bin 725 ton azaltarak Bursa’nın eşsiz doğasını ve tabiatını da böylece korumuş olacağız. Tünelin giriş ve çıkış portallerine 10 bin adet peyzaj bitkisi diktik. Tünel içerisinden drene edilen geri dönüşüm suyuna damlama sulama sistemi kurarak çevreci bir yaklaşım sergiledik. Böylece, Bursa’nın yeşil doku koruma misyonuna sadık kalarak sürdürülebilir bir geleceğe katkı sağladık ve bu eşsiz şehri nesiller boyu yaşatacak bir miras bıraktık.” dedi.
“ŞEHİR HASTANESİ METROSU 2026 YILINDA AÇILACAK”
Uraloğlu, Şehir Hastanesi Metrosu hakkında da konuşarak, “Saatte 88 km hızıyla günde 4 bin kişiye hizmet verecek. Bu projemizde 2026 yılında Bursa’mıza kazandıracak.” diye ifade etti.
“TASARRUF ELDE EDİLECEK”
Bursa Valisi Erol Ayyıldız, tünelin kentin su kaynaklarının, mermer ocaklarının ve diğer ekonomik değerlere lojistik anlamda daha etkin kullanılmasına da katkı sağlayacağını belirterek, “Bu anlamda, ülke ekonomisi için hayati önem taşıyan bu hat sayesinde hem taşıma maliyetleri düşürülmüş hem de ulaşımda kolaylık sağlanmış olacaktır. Projenin hizmete alınmasıyla birlikte trafikte ve ulaşımda büyük kolaylık sağlanacak, insanlarımızın zaman ve akaryakıt tüketiminde de ayrıca tasarruf elde edilecektir.” şeklinde konuştu.
“TRAFİK GÜVENLİĞİ ARTTIRILDI”
Karayolları Genel Müdürü Ahmet Gülşen, tünelle birlikte kış aylarında güçlükle aşılan mevcut yolun yerini daha güvenli ve konforlu bir ulaşım hattının aldığını söyledi. Gülşen, toplam uzunluğu 3,2 kilometreye ulaşan projenin 500 metresinin bölünmüş yol, 2,7 kilometresininse tek yol standartında olduğunu ifade ederek iş kapsamında ayrıca 220 metre uzunluğunda bir viyadük ve bir adet hemzemin kavşak hizmete alınmakta olduğunu açıkladı. Gülşen, “Bursa-Keles-Orhaneli ayrımında inşa edilen kavşak ile bu kesimdeki trafik güvenliği de önemli ölçüde artırılmıştır.” dedi.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Bursa’da bitmeyen tünel hikayesi son buldu: Doğancı Tüneli açıldı
Bursa’nın dağ ilçelerinden merkeze ulaşımı 15 dakikadan 3 dakikaya indirmesi planlanan Doğancı Tüneli Projesi, 6 yıl sonra tamamlandı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, tünelin açılışını gerçekleştirdi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın 650 gün yapım hedefiyle 2018 yılında temelini attığı 2 bin 36 metre uzunluğundaki Doğancı Tüneli, 6 yıl sonra hizmete açılıyor. Orhaneli, Harmancık ve Büyükorhan ilçelerinin Bursa şehir merkezi arasındaki ulaşım süresini 15 dakikadan 3 dakikaya indirmesi hedeflenen tünelin açılışını, bir dizi etkinlik için Bursa’ya gelen Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu yaptı.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, toplam 3,2 kilometre uzunluğundaki, 2,7 kilometresi tek yol standardında ve tamamı sıcak karışım kaplama olan yolun projesini tamamladıklarını ifade eden Uraloğlu, “2.344 metre uzunluğunda tek tüplü Doğancı Tüneli, 220 metre uzunluğunda bir viyadük ve bir hemzemin kavşak inşa ettik. Şu anda da bulunduğumuz kesim, o viyadüğümüzün üzeridir.” diyerek Doğancı Tüneli’nin sadece bir mühendislik harikası olmadığını, aynı zamanda Orhaneli ve Keles’in geleceğine açılan bir kapı olduğunu açıkladı.
“YAŞAM KALİTESİ ARTACAK”
Tünelin mühendislik anlamında Türkiye’deki en zor tünellerden biri olduğunu aktaran Uraçoğlu, “Burası santim santim kazdığımız, ilmek ilmek işlediğimiz tünellerden biridir. Özellikle zorlu şartlarda geçilen dik ve virajlı yolları ortadan kaldırıp, güzergâhtaki trafik güvenliğini artırarak konforlu ve güvenli yolculuklar tesis etmiş olduk. Proje; bölge ticaretinin ve turizminin daha da canlanmasına, bölgenin kalkınmasının önünü açarak insanımızın yaşam kalitesinin artmasına inşallah katkı sağlayacaktır.” diye konuştu.
Tünelimiz sayesinde, mevcut Doğancı Barajı geçişini bin 600 metre kısaltarak bu kesimdeki seyahat süresini 15 dakikadan sadece 3 dakikaya düşürdüklerini söyleyen Uraloğlu, “Bu sayede zamandan 324 milyon lira, akaryakıttan ise 29 milyon lira olmak üzere toplam 353 milyon liralık yıllık bir tasarruf elde etmiş olacağız. Bu da buraya harcadığımız paranın birkaç yıl içinde amorti edilmesi anlamına gelir. Ayrıca karbon salınımını yıllık bin 725 ton azaltarak Bursa’nın eşsiz doğasını ve tabiatını da böylece korumuş olacağız. Tünelin giriş ve çıkış portallerine 10 bin adet peyzaj bitkisi diktik. Tünel içerisinden drene edilen geri dönüşüm suyuna damlama sulama sistemi kurarak çevreci bir yaklaşım sergiledik. Böylece, Bursa’nın yeşil doku koruma misyonuna sadık kalarak sürdürülebilir bir geleceğe katkı sağladık ve bu eşsiz şehri nesiller boyu yaşatacak bir miras bıraktık.” dedi.
“ŞEHİR HASTANESİ METROSU 2026 YILINDA AÇILACAK”
Uraloğlu, Şehir Hastanesi Metrosu hakkında da konuşarak, “Saatte 88 km hızıyla günde 4 bin kişiye hizmet verecek. Bu projemizde 2026 yılında Bursa’mıza kazandıracak.” diye ifade etti.
“TASARRUF ELDE EDİLECEK”
Bursa Valisi Erol Ayyıldız, tünelin kentin su kaynaklarının, mermer ocaklarının ve diğer ekonomik değerlere lojistik anlamda daha etkin kullanılmasına da katkı sağlayacağını belirterek, “Bu anlamda, ülke ekonomisi için hayati önem taşıyan bu hat sayesinde hem taşıma maliyetleri düşürülmüş hem de ulaşımda kolaylık sağlanmış olacaktır. Projenin hizmete alınmasıyla birlikte trafikte ve ulaşımda büyük kolaylık sağlanacak, insanlarımızın zaman ve akaryakıt tüketiminde de ayrıca tasarruf elde edilecektir.” şeklinde konuştu.
“TRAFİK GÜVENLİĞİ ARTTIRILDI”
Karayolları Genel Müdürü Ahmet Gülşen, tünelle birlikte kış aylarında güçlükle aşılan mevcut yolun yerini daha güvenli ve konforlu bir ulaşım hattının aldığını söyledi. Gülşen, toplam uzunluğu 3,2 kilometreye ulaşan projenin 500 metresinin bölünmüş yol, 2,7 kilometresininse tek yol standartında olduğunu ifade ederek iş kapsamında ayrıca 220 metre uzunluğunda bir viyadük ve bir adet hemzemin kavşak hizmete alınmakta olduğunu açıkladı. Gülşen, “Bursa-Keles-Orhaneli ayrımında inşa edilen kavşak ile bu kesimdeki trafik güvenliği de önemli ölçüde artırılmıştır.” dedi.
Kaynak: Ceren Sümbül
GÜNÜN EN ÇOK OKUNAN HABERLERİ
BAKMADAN GEÇME...
POPÜLER VİDEOLAR