İYİ Parti Bursa Milletvekili Türkoğlu: Doğancı Tüneli neden bitirilemiyor?
İYİ Parti Bursa Milletvekili Türkoğlu: Doğancı Tüneli neden bitirilemiyor?
İYİ Parti Bursa Milletvekili Selçuk Türkoğlu, yıllardır tamamlanası beklenen ve temmuz ayında açılacağı duyurulan Doğancı Tüneli hakkında basın açıklaması gerçekleştirdi. Türkoğlu, “Vatandaşın yıllarca beklediği bu proje neden bitirilemiyor? Bizim sözümüz çok net: yol yapanlardan değil, halkı yolda bırakanlardan hesap soracağız” dedi.
Haber Giriş Tarihi: 14.06.2025 16:10
Haber Güncellenme Tarihi: 14.06.2025 16:11
Muhabir:
Ceren Sümbül
Doğancı Tüneli girişinde basınla bir araya gelen İYİ Parti Bursa Milletvekili Selçuk Türkoğlu, dağ yörelerinde yaşanan altyapı eksikliğinin artık tahammül edilemez bir noktaya ulaştığını açıkladı.
Türkoğlu, “Orhaneli, Keles, Büyükorhan, Harmancık ilçelerimiz ve Osmangazi’ye bağlı dağ köylerimiz; sadece sıradan birer yerleşim yerleri değildir. Buralar, yani dağ yöremiz; bu milletin direncinin, çalışkanlığının ve vakarlı duruşunun yansımasıdır. Anadolu irfanının, Türk milletinin mayasının hâlâ yaşadığı, hâlâ direnç gösterdiği topraklardır buralar. Ancak ne yazık ki bu kadim coğrafya, yıllardır hak ettiği ilgiyi ve yatırımı maalesef göremiyor. Özellikle altyapı eksikliği artık tahammül edilemez bir noktaya ulaşmıştır. 2025 yılına gelmiş bulunuyoruz ama hâlâ birçok dağ köyümüz çamurla, tozla, virajla ve stabilize yollarla boğuşuyor” dedi.
“TÜNEL ENKAZI VAR”
Yıllardır ertlenen tünelin açılışına dair Türkoğlu, “Her konuda atıp tutan eski Bakan Mustafa Varank Bursalılara ne söz vermişti? ‘Doğancı Tüneli 2023 yılı sonunda bitecek.’ Yıl oldu 2025’in Haziran ayı. Ortada bitmiş bir proje değil, adeta halen daha bir tünel enkazı var. Şimdiki Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu ise çıkıp diyor ki: ‘2025 yıl sonunu tahmin ediyoruz.’ Bakın, ‘bitecek’ bile diyemiyor. ‘Tahmin ediyoruz’ diyor. Çünkü bu iktidar ne planlayabiliyor ne de hesap verebiliyor. Doğancı Tüneli için 2017 yılında ilk ihale 93 milyon TL bedelle yapıldı. 2021 yılında ‘tamamlama’ ihalesi açıldı; bu defa 232 milyon TL daha harcandı. 2023’te ‘ikmal’ adı altında üçüncü bir ihale açıldı; bedel tam 2 milyar 720 milyon TL olarak kayıtlara geçti.
2024 yılına gelindiğinde ‘elektromekanik sistemler’ için bir ihale daha açıldı ve bu kalem için de 188 milyon TL harcandı. Toplamda bu tünelin kamuya maliyeti şu an için tam tamına 3 milyar 233 milyon TL’yi aştı.
Ezcümle; Tam 8 yıl önceki ilk ihaleden bu yana maliyet tam yüzde 3.375 oranında artmıştır” şeklinde konuştu.
“BECERİKSİZLİĞİN SOMUT ÖRNEĞİDİR”
Türkoğlu yetkililere sorularını yöneltti: “Bu tünelin tamamlanamamasının hesabını kim verecek 3,2 milyar lirayı aşan bu harcamanın kalem kalem dökümü nerede? Vatandaşın yıllarca beklediği bu proje neden bitirilemiyor? Bizim sözümüz çok net: yol yapanlardan değil, halkı yolda bırakanlardan hesap soracağız. Doğancı Tüneli, bu iktidarın beceriksizliğinin somut örneğidir. Dağ yöresinde yol yoksa; orada devlet yoktur, halk da kaderine terk edilmiştir. Bakın; Keles’in nüfusu 1980’de 22 bin 453’tü, 2024’e 11 bin 171’e indi. Yani yüzde 50 düştü.
Harmacık’ın nüfusu 1980’de 12 binlerdeydi, 2024 sayımındaki tespit 6 bin 204. Yani burada da yüzde 50 kayıp var. Büyükorhan da benzer şekilde yüzde 50’den fazla nüfus kaybetmiş. 2024 sayımı sayısı; Orhaneli’de de durum çok farklı değil; 1980’lerdeki 30 bin küsürlük nüfus, 2024’te 19 bin 069’a düşmüş durumda. Burada da yüzde 40’a yakın bir azalma var. Sonuç; göç, yaşlanan nüfus ve kırsal zayıflama, bu ilçelerdeki demografik durumu gerçekten çok değiştirmiş durumda” şeklinde konuştu.
“İNADINA SÖYLEYECEĞİM”
Türkoğlu, “Peki bu nüfus düşüşü neye mal oldu? Özellikle 2000’lerden itibaren kamu hizmetlerinde ciddi eksilmelere yol açtı. Mesela eğitimde; Köy okulları sayıca yetersiz hale gelerek taşımalı sisteme geçişle birlikte kapandı veya birleştirildi. Mesela sağlıkta; Kırsal sabit sağlık ocakları kapatıldı, basit mobil sağlık birimleri yaygınlaştı, onlar da sağlıklı bir hizmet veremiyor. Örneğin PTT ve Bankacılıkta; şube sayıları azaltıldı; pek çok köyde operasyonlar haftalık olarak sınırlandırıldı ya da merkez şubelere devredildi. Örneğin Adli Hizmetlerde; Adliye ve icra daireleri kapatıldı, işlemler Bursa’ya taşındı. Şimdi biz bunları söylemeyelim mi? Söyleyince siyaset mi yapmış oluyoruz. Bilinsin ki; İnadına söyleyecek, hizmet istemek siyasetse şayet, inadına hem de daha yüksek sesle yapmaya devam edeceğim” dedi.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
İYİ Parti Bursa Milletvekili Türkoğlu: Doğancı Tüneli neden bitirilemiyor?
İYİ Parti Bursa Milletvekili Selçuk Türkoğlu, yıllardır tamamlanası beklenen ve temmuz ayında açılacağı duyurulan Doğancı Tüneli hakkında basın açıklaması gerçekleştirdi. Türkoğlu, “Vatandaşın yıllarca beklediği bu proje neden bitirilemiyor? Bizim sözümüz çok net: yol yapanlardan değil, halkı yolda bırakanlardan hesap soracağız” dedi.
Doğancı Tüneli girişinde basınla bir araya gelen İYİ Parti Bursa Milletvekili Selçuk Türkoğlu, dağ yörelerinde yaşanan altyapı eksikliğinin artık tahammül edilemez bir noktaya ulaştığını açıkladı.
Türkoğlu, “Orhaneli, Keles, Büyükorhan, Harmancık ilçelerimiz ve Osmangazi’ye bağlı dağ köylerimiz; sadece sıradan birer yerleşim yerleri değildir. Buralar, yani dağ yöremiz; bu milletin direncinin, çalışkanlığının ve vakarlı duruşunun yansımasıdır. Anadolu irfanının, Türk milletinin mayasının hâlâ yaşadığı, hâlâ direnç gösterdiği topraklardır buralar. Ancak ne yazık ki bu kadim coğrafya, yıllardır hak ettiği ilgiyi ve yatırımı maalesef göremiyor. Özellikle altyapı eksikliği artık tahammül edilemez bir noktaya ulaşmıştır. 2025 yılına gelmiş bulunuyoruz ama hâlâ birçok dağ köyümüz çamurla, tozla, virajla ve stabilize yollarla boğuşuyor” dedi.
“TÜNEL ENKAZI VAR”
Yıllardır ertlenen tünelin açılışına dair Türkoğlu, “Her konuda atıp tutan eski Bakan Mustafa Varank Bursalılara ne söz vermişti? ‘Doğancı Tüneli 2023 yılı sonunda bitecek.’ Yıl oldu 2025’in Haziran ayı. Ortada bitmiş bir proje değil, adeta halen daha bir tünel enkazı var. Şimdiki Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu ise çıkıp diyor ki: ‘2025 yıl sonunu tahmin ediyoruz.’ Bakın, ‘bitecek’ bile diyemiyor. ‘Tahmin ediyoruz’ diyor. Çünkü bu iktidar ne planlayabiliyor ne de hesap verebiliyor. Doğancı Tüneli için 2017 yılında ilk ihale 93 milyon TL bedelle yapıldı. 2021 yılında ‘tamamlama’ ihalesi açıldı; bu defa 232 milyon TL daha harcandı. 2023’te ‘ikmal’ adı altında üçüncü bir ihale açıldı; bedel tam 2 milyar 720 milyon TL olarak kayıtlara geçti.
2024 yılına gelindiğinde ‘elektromekanik sistemler’ için bir ihale daha açıldı ve bu kalem için de 188 milyon TL harcandı. Toplamda bu tünelin kamuya maliyeti şu an için tam tamına 3 milyar 233 milyon TL’yi aştı.
Ezcümle; Tam 8 yıl önceki ilk ihaleden bu yana maliyet tam yüzde 3.375 oranında artmıştır” şeklinde konuştu.
“BECERİKSİZLİĞİN SOMUT ÖRNEĞİDİR”
Türkoğlu yetkililere sorularını yöneltti: “Bu tünelin tamamlanamamasının hesabını kim verecek 3,2 milyar lirayı aşan bu harcamanın kalem kalem dökümü nerede? Vatandaşın yıllarca beklediği bu proje neden bitirilemiyor? Bizim sözümüz çok net: yol yapanlardan değil, halkı yolda bırakanlardan hesap soracağız. Doğancı Tüneli, bu iktidarın beceriksizliğinin somut örneğidir. Dağ yöresinde yol yoksa; orada devlet yoktur, halk da kaderine terk edilmiştir. Bakın; Keles’in nüfusu 1980’de 22 bin 453’tü, 2024’e 11 bin 171’e indi. Yani yüzde 50 düştü.
Harmacık’ın nüfusu 1980’de 12 binlerdeydi, 2024 sayımındaki tespit 6 bin 204. Yani burada da yüzde 50 kayıp var. Büyükorhan da benzer şekilde yüzde 50’den fazla nüfus kaybetmiş. 2024 sayımı sayısı; Orhaneli’de de durum çok farklı değil; 1980’lerdeki 30 bin küsürlük nüfus, 2024’te 19 bin 069’a düşmüş durumda. Burada da yüzde 40’a yakın bir azalma var. Sonuç; göç, yaşlanan nüfus ve kırsal zayıflama, bu ilçelerdeki demografik durumu gerçekten çok değiştirmiş durumda” şeklinde konuştu.
“İNADINA SÖYLEYECEĞİM”
Türkoğlu, “Peki bu nüfus düşüşü neye mal oldu? Özellikle 2000’lerden itibaren kamu hizmetlerinde ciddi eksilmelere yol açtı. Mesela eğitimde; Köy okulları sayıca yetersiz hale gelerek taşımalı sisteme geçişle birlikte kapandı veya birleştirildi. Mesela sağlıkta; Kırsal sabit sağlık ocakları kapatıldı, basit mobil sağlık birimleri yaygınlaştı, onlar da sağlıklı bir hizmet veremiyor. Örneğin PTT ve Bankacılıkta; şube sayıları azaltıldı; pek çok köyde operasyonlar haftalık olarak sınırlandırıldı ya da merkez şubelere devredildi. Örneğin Adli Hizmetlerde; Adliye ve icra daireleri kapatıldı, işlemler Bursa’ya taşındı. Şimdi biz bunları söylemeyelim mi? Söyleyince siyaset mi yapmış oluyoruz. Bilinsin ki; İnadına söyleyecek, hizmet istemek siyasetse şayet, inadına hem de daha yüksek sesle yapmaya devam edeceğim” dedi.
Kaynak: Ceren Sümbül
GÜNÜN EN ÇOK OKUNAN HABERLERİ
BAKMADAN GEÇME...
POPÜLER VİDEOLAR