Dev otomobil markasından kötü haber! Tek darbeyle her şey değişti...
Dev otomobil markasından kötü haber! Tek darbeyle her şey değişti...
Toyota, ABD'nin ithal araçlara uyguladığı yeni gümrük tarifeleri, artan hammadde maliyetleri nedeniyle 2025 mali yılına ilişkin faaliyet karı tahminini yüzde 16 oranında aşağı çekti. Kâr beklentisindeki aşağı yönlü revizyon, Toyota hisselerinin değer kaybetmesine neden oldu.
Haber Giriş Tarihi: 07.08.2025 16:20
Haber Güncellenme Tarihi: 07.08.2025 17:08
Kaynak:
Haber Merkezi
ABD'nin uygulamaya aldığı yeni gümrük tarifeleri dev şirketlerin kar beklentilerini düşürmeye başladı. ABD’deki gümrük vergileri nedeniyle 9,5 milyar dolar zarara uğraması beklenen Toyota, 2026 mali yılı faaliyet kârı tahminini yüzde 16 düşürerek 3,2 trilyon yene çekti.
Dünyanın en büyük otomobil üreticisi Toyota, bu yıl gümrük vergilerinden 1,4 trilyon yen (9,5 milyar dolar) zarar göreceğini öngörmesinin ardından yıllık kâr tahminini düşürdü. Toyota, ABD'nin otomobil ithalatına uyguladığı gümrük vergilerini yüzde 27,5'ten yüzde 15'e düşürme anlaşmasına rağmen Mart 2026'da sona erecek mali yıl için faaliyet kârı tahminini yüzde 16 aşağı yönlü revize ederek 3,8 trilyon yenden 3,2 trilyon yene düşürdü.
YÜZDE 11 DEĞER KAYBETTİ!
Gümrük vergisi etkisinin Toyota'ya etkisinin General Motors için tahmin edilen 5 milyar dolarlık ve Ford için 3 milyar dolarlık maksimum değerden daha büyük olması bekleniyor. Kâr beklentisindeki aşağı yönlü revizyon, Toyota hisselerinin Tokyo'da yüzde 1 değer kaybetmesine neden oldu. Şirket hisseleri, yıl başından bu yana yüzde 11 değer kaybetti.
EN ÇOK ARAÇ SATAN MARKA UNVANI ONDA!
Toyota ilk yarıda satış rekoru kırmasına rağmen faaliyet kârı tahminini yüzde 16 aşağı yönlü revize etti. Otomobil devinin dünya geneli araç satışları bu yılın ilk yarısında, 2024'ün aynı dönemine kıyasla yüzde 7,4 artarak 5,5 milyona yükselmişti. Böylece şirket, Ocak-Haziran 2025'te 5,5 milyon satışla "küresel bazda en çok araç satan" unvanını üst üste 6. kez korumuştu.
Ayrıca yılın ilk yarısındaki bu rakam Japon şirket için şimdiye kadarki en yüksek küresel bazdaki ilk 6 aylık satış rakamı olmuştu.
Otomobil üreticisinin ilk yarı faaliyet kârı ise geçen yılki 1,308 trilyon yenden 1,166 trilyon yene (7,92 milyar dolar) düştü. Ancak yine de Reuters’ın 902 milyar yen tahmininin üzerinde gerçekleşti.
Ancak Toyota, ilk yarıda 450 milyar yen tutarında gümrük vergisi maliyetine maruz kaldı ve net geliri yüzde 37 düşüşle 841 milyar yene geriledi.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Dev otomobil markasından kötü haber! Tek darbeyle her şey değişti...
Toyota, ABD'nin ithal araçlara uyguladığı yeni gümrük tarifeleri, artan hammadde maliyetleri nedeniyle 2025 mali yılına ilişkin faaliyet karı tahminini yüzde 16 oranında aşağı çekti. Kâr beklentisindeki aşağı yönlü revizyon, Toyota hisselerinin değer kaybetmesine neden oldu.
ABD'nin uygulamaya aldığı yeni gümrük tarifeleri dev şirketlerin kar beklentilerini düşürmeye başladı. ABD’deki gümrük vergileri nedeniyle 9,5 milyar dolar zarara uğraması beklenen Toyota, 2026 mali yılı faaliyet kârı tahminini yüzde 16 düşürerek 3,2 trilyon yene çekti.
Dünyanın en büyük otomobil üreticisi Toyota, bu yıl gümrük vergilerinden 1,4 trilyon yen (9,5 milyar dolar) zarar göreceğini öngörmesinin ardından yıllık kâr tahminini düşürdü. Toyota, ABD'nin otomobil ithalatına uyguladığı gümrük vergilerini yüzde 27,5'ten yüzde 15'e düşürme anlaşmasına rağmen Mart 2026'da sona erecek mali yıl için faaliyet kârı tahminini yüzde 16 aşağı yönlü revize ederek 3,8 trilyon yenden 3,2 trilyon yene düşürdü.
YÜZDE 11 DEĞER KAYBETTİ!
Gümrük vergisi etkisinin Toyota'ya etkisinin General Motors için tahmin edilen 5 milyar dolarlık ve Ford için 3 milyar dolarlık maksimum değerden daha büyük olması bekleniyor. Kâr beklentisindeki aşağı yönlü revizyon, Toyota hisselerinin Tokyo'da yüzde 1 değer kaybetmesine neden oldu. Şirket hisseleri, yıl başından bu yana yüzde 11 değer kaybetti.
EN ÇOK ARAÇ SATAN MARKA UNVANI ONDA!
Toyota ilk yarıda satış rekoru kırmasına rağmen faaliyet kârı tahminini yüzde 16 aşağı yönlü revize etti. Otomobil devinin dünya geneli araç satışları bu yılın ilk yarısında, 2024'ün aynı dönemine kıyasla yüzde 7,4 artarak 5,5 milyona yükselmişti. Böylece şirket, Ocak-Haziran 2025'te 5,5 milyon satışla "küresel bazda en çok araç satan" unvanını üst üste 6. kez korumuştu.
Ayrıca yılın ilk yarısındaki bu rakam Japon şirket için şimdiye kadarki en yüksek küresel bazdaki ilk 6 aylık satış rakamı olmuştu.
Otomobil üreticisinin ilk yarı faaliyet kârı ise geçen yılki 1,308 trilyon yenden 1,166 trilyon yene (7,92 milyar dolar) düştü. Ancak yine de Reuters’ın 902 milyar yen tahmininin üzerinde gerçekleşti.
Ancak Toyota, ilk yarıda 450 milyar yen tutarında gümrük vergisi maliyetine maruz kaldı ve net geliri yüzde 37 düşüşle 841 milyar yene geriledi.
Kaynak: Haber Merkezi
GÜNÜN EN ÇOK OKUNAN HABERLERİ
BAKMADAN GEÇME...
POPÜLER VİDEOLAR