Hava Durumu

Lüks AVM kapanıyor! Türkiye'de bir ilkti: Mali zorlukları kaldıramadı...

AVM sektöründe yaşanan mali kriz büyüyor. Türkiye'nin ilk butik ve lüks alışveriş merkezlerinden biri olan İstanbul Bahçeşehir'deki Prestige Mall, kapanıyor. Bazı mağazalar çoktan kepenk kapattı.

Haber Giriş Tarihi: 17.06.2025 15:35
Haber Güncellenme Tarihi: 17.06.2025 15:38
Kaynak: Haber Merkezi
Lüks AVM kapanıyor! Türkiye'de bir ilkti: Mali zorlukları kaldıramadı...

İstanbul Bahçeşehir’in ilk lüks alışveriş merkezlerinden biri olan Prestige Mall, faaliyetlerine son veriyor. Gelir-gider dengesi bozulan AVM, mağazaların tek tek kapanmasıyla birlikte haziran sonunda tamamen kapanacak.

İSTANBUL BAHÇEŞEHİR’DE AVM KAPANIŞI: PRESTİGE MALL TARİHE KARIŞIYOR

Türkiye’nin ilk butik ve lüks konseptteki alışveriş merkezlerinden biri olan Prestige Mall, haziran ayı sonunda tamamen kapanıyor. Bahçeşehir Gölet bölgesinde 2007 yılından bu yana faaliyet gösteren AVM, artan maliyetler, düşen müşteri trafiği ve finansal sıkıntılar nedeniyle artık faaliyetlerini sürdüremiyor.

FİLE MARKET KEPENK İNDİRDİ, DİĞER MAĞAZALAR HAZIRLIKTA

AVM içerisinde faaliyet gösteren mağazalardan File Market, geçtiğimiz hafta sonu itibarıyla kapandı. Geriye kalan 10 ila 15 mağazanın da ay sonuna kadar tahliye edileceği öğrenildi. AVM çalışanları, uzun süredir maaşların düzensiz ödendiğini ve yönetim tarafından sürecin sessizce yürütüldüğünü ifade ediyor. Yönetim cephesinden ise henüz resmi bir açıklama yapılmış değil.

55 MİLYON DOLARLIK SATIŞTAN BUGÜNE: BİR AVM’NİN SERÜVENİ

Prestige Mall, 2007 yılında Süzer Grubu tarafından inşa edildi ve aynı yıl 55 milyon dolara İrlandalı Quinn Grubu’na satıldı. 2013’te Rus sermayeli MSFD Gayrimenkul A.Ş. devraldı. Ancak bu süreçten sonra AVM’nin yıldızı giderek sönmeye başladı. Zamanla doluluk oranı %50’nin altına düştü, müşteri sayısı azaldı, marka karması daraldı.

UZMANLARA GÖRE KAPANIŞ SÜRPRİZ DEĞİL

Uzmanlar, Türkiye genelinde 450’ye yakın AVM bulunduğunu, bunlardan en az 50’sinin sürdürülebilir doluluk oranına ulaşamadığını belirtiyor. Pandemi sonrası hız kazanan e-ticaret, ekonomik daralma, artan işletme giderleri ve değişen tüketici alışkanlıkları, geleneksel AVM yapısını sarsmaya devam ediyor.

"DEĞİŞİME AYAK UYDURAMAYANLAR AYAKTA KALAMAZ"

Gayrimenkul sektörü uzmanları, Prestige Mall gibi örneklerin, hedef kitleye uygun marka karmasını oluşturamayan, dijital dönüşüme uyum sağlayamayan ve müşteri beklentilerine yanıt veremeyen AVM’lerin gelecekte daha da zorlanacağını vurguluyor.

Kaynak: Haber Merkezi

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar (0)
logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.