Hava Durumu

Otomotivin lüks devi adeta eriyor: Geleceği karanlık!

Ferrari hisseleri, Milano Borsası’nda yüzde 14’e varan düşüşle 2016’dan bu yana en sert kaybını yaşadı. Şirket, gelir ve kâr tahminlerinde sınırlı artış açıklarken 2030 hedefleri yatırımcıları hayal kırıklığına uğrattı.

Haber Giriş Tarihi: 10.10.2025 09:27
Haber Güncellenme Tarihi: 10.10.2025 09:31
Kaynak: Haber Merkezi
Otomotivin lüks devi adeta eriyor: Geleceği karanlık!

Dünyanın en prestijli otomobil markalarından Ferrari, yatırımcılarını sarsan bir tabloyla karşı karşıya kaldı.

Milano Borsası’nda işlem gören Ferrari hisseleri, yüzde 14’e varan kayıpla 2016’dan bu yana en sert günlük düşüşünü yaşadı.

DEV MARKANIN GELECEĞİ KARANLIK

Maranello’daki sermaye piyasaları gününde yatırımcılara seslenen Ferrari yönetimi, bu yılki gelir ve kâr tahminlerinde yalnızca sınırlı bir artış açıkladı. Bloomberg verilerine göre, şirket 2024 yılı net gelirini 7,1 milyar avro veya daha fazla, düzeltilmiş faiz, vergi ve amortisman öncesi kârını (FAVÖK) ise en az 2,72 milyar avro olarak öngördü.

Ancak 2030’a ilişkin yeni projeksiyonlar yatırımcı beklentilerini karşılamadı. Ferrari, uzun vadeli planında gelirini 9 milyar avroya, FAVÖK’ünü ise 3,6 milyar avro veya üzerine çıkarmayı hedefliyor. Analistlere göre bu rakamlar, şirketin büyüme hızında belirgin bir yavaşlamaya işaret ediyor.

RBC Capital Markets analisti Tom Narayan, açıklanan hedeflerin yıllık bileşik büyüme oranını yalnızca yüzde 6’ya çektiğini belirterek, “Bu oran, 2022’deki yüzde 10 hedefinin oldukça altında” ifadelerini kullandı.

YATIRIMCILARIN TEPKİSİ BÜYÜDÜ

Ferrari’nin temkinli yaklaşımı piyasada olumsuz karşılandı. Yatırımcılar, şirketin fazla ihtiyatlı davranarak büyüme potansiyelini sınırladığını düşünüyor. Geçmişte hedeflerini aşmakta ustalaşan Ferrari, bu kez küresel durgunluk, yüksek ticaret tarifeleri ve Çin pazarındaki yavaşlama nedeniyle daha kontrollü adımlar atmayı tercih etti.

ELEKTRİKLİ ARAÇ STRATEJİSİNDE GERİ ADIM

Şirket, aynı gün ilk elektrikli modeli Elettrica’nın 2025 lansman tarihini açıkladı. Ancak elektrikli araç stratejisinde beklenmedik bir değişikliğe gitti. Ferrari, 2030 itibarıyla elektrikli modellerin ürün gamındaki payını yüzde 40’tan yüzde 20’ye düşürdü.

Porsche ve Mercedes-Benz gibi diğer lüks üreticiler de benzer zorluklarla karşı karşıya. Ferrari, özellikle satışların durma noktasına geldiği Çin pazarında yeniden ivme kazanmak için yeni stratejik adımlar planlıyor.

Kaynak: Haber Merkezi

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar (0)
logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.