Tüketicilerin sorunları Ticaret Bakanlığının konseyinde ele alındı
Tüketicilerin sorunları Ticaret Bakanlığının konseyinde ele alındı
Tüketicilerin sorunları ve çözüm önerileri, Ticaret Bakanlığınca gerçekleştirilen 28. Tüketici Konseyi'nde masaya yatırıldı.
Haber Giriş Tarihi: 07.09.2024 10:40
Haber Güncellenme Tarihi: 07.09.2024 10:41
Kaynak:
AA
Ticaret Bakanlığı'ndan yapılan yazılı açıklamaya göre, tüketicilerin uyuşmazlık çözüm mekanizmalarına erişiminde yeni önlemler hayata geçirilirken, bu kişilerin taraf olduğu her türlü sözleşmeyi ve işlemi kapsayan alanlarda yoğun denetimlere aralıksız devam ediliyor ve böylece sağlıklı bir piyasa dengesi oluşturuluyor.
Bu kapsamda, Bakanlığa bağlı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü koordinasyonunda 28. Tüketici Konseyi gerçekleştirildi.
Ticaret Bakan Yardımcısı Mahmut Gürcan başkanlığındaki konseyde tüketici örgütlerinin başkan ve üyeleri, özel sektörün ve ilgili kamu kurum ve kuruluşların temsilcileri katıldı.
Tüketicilerin sorunlarının ve çözüm önerilerinin ele alındığı konseyin ilk bölümünde ilgili derneklerin temsilcileri, tüketicilerin güncel sorunlarını ifade ettiler.
İkinci bölümde ise "Avrupa Birliği Dijital Hizmetler düzenlemeleri ve Türkiye'deki gelişmeler ile Dijital Çağda Yeni İhtiyaçlar ve Tüketicilerin Kolektif Düzeyde Korunmaları", "AB'nin Dijital Dönüşüm Politikalarının Ürün Güvenliği Mevzuatına Yansımaları" ve "Konsey Gündemine İlişkin İlgili Kurum ve Kuruluşlardan Gelen Gündem Önerilerinin Görüşülmesi" başlıklı konularda çalıştay grupları oluşturuldu ve çalıştayların sonuçları konseye sunuldu.
Tüketici sorunlarını gidermeye yönelik kararlar alındı
Söz konusu sonuçlara ilişkin genel değerlendirme yapılmasının ardından delegelerce konseyin kararları oluşturuldu.
Tüketici Konseyi, bugüne kadar tüketicilerin haklarını geliştirmeye ve uygulamada yaşanan tüketici sorunlarını gidermeye yönelik birçok karar alırken, bu yıl da tüketicinin korunmasına yönelik alınacak önemli kararlar ilgili kurum ve kuruluşlara bildirilecek ve kararların takibi Ticaret Bakanlığınca gerçekleştirilecek.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Tüketicilerin sorunları Ticaret Bakanlığının konseyinde ele alındı
Tüketicilerin sorunları ve çözüm önerileri, Ticaret Bakanlığınca gerçekleştirilen 28. Tüketici Konseyi'nde masaya yatırıldı.
Ticaret Bakanlığı'ndan yapılan yazılı açıklamaya göre, tüketicilerin uyuşmazlık çözüm mekanizmalarına erişiminde yeni önlemler hayata geçirilirken, bu kişilerin taraf olduğu her türlü sözleşmeyi ve işlemi kapsayan alanlarda yoğun denetimlere aralıksız devam ediliyor ve böylece sağlıklı bir piyasa dengesi oluşturuluyor.
Bu kapsamda, Bakanlığa bağlı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü koordinasyonunda 28. Tüketici Konseyi gerçekleştirildi.
Ticaret Bakan Yardımcısı Mahmut Gürcan başkanlığındaki konseyde tüketici örgütlerinin başkan ve üyeleri, özel sektörün ve ilgili kamu kurum ve kuruluşların temsilcileri katıldı.
Tüketicilerin sorunlarının ve çözüm önerilerinin ele alındığı konseyin ilk bölümünde ilgili derneklerin temsilcileri, tüketicilerin güncel sorunlarını ifade ettiler.
İkinci bölümde ise "Avrupa Birliği Dijital Hizmetler düzenlemeleri ve Türkiye'deki gelişmeler ile Dijital Çağda Yeni İhtiyaçlar ve Tüketicilerin Kolektif Düzeyde Korunmaları", "AB'nin Dijital Dönüşüm Politikalarının Ürün Güvenliği Mevzuatına Yansımaları" ve "Konsey Gündemine İlişkin İlgili Kurum ve Kuruluşlardan Gelen Gündem Önerilerinin Görüşülmesi" başlıklı konularda çalıştay grupları oluşturuldu ve çalıştayların sonuçları konseye sunuldu.
Tüketici sorunlarını gidermeye yönelik kararlar alındı
Söz konusu sonuçlara ilişkin genel değerlendirme yapılmasının ardından delegelerce konseyin kararları oluşturuldu.
Tüketici Konseyi, bugüne kadar tüketicilerin haklarını geliştirmeye ve uygulamada yaşanan tüketici sorunlarını gidermeye yönelik birçok karar alırken, bu yıl da tüketicinin korunmasına yönelik alınacak önemli kararlar ilgili kurum ve kuruluşlara bildirilecek ve kararların takibi Ticaret Bakanlığınca gerçekleştirilecek.
Kaynak: AA
GÜNÜN EN ÇOK OKUNAN HABERLERİ
BAKMADAN GEÇME...
POPÜLER VİDEOLAR