Oluşturulma Tarihi: 28 Ekim 2021, Perşembe 15:26
Uçağın icadı zamanı hepimizi etkiledi. Olumlu ya da olumsuz oldu bu etki. Ulaşım için iyi olurken, savaş alanlarında binlerce kişinin ölümüne de neden oldu.
Dünyanın her yerine gidiyoruz Dünyanın dört bir tarafına uçaklarla gidiyoruz. Trenle, otobüsle, gemiyle günler sürecek yolculuklar artık saatler içerisinde gerçekleşebiliyor. Peki, dünyanın her yerine gerçekten gidebiliyor muyuz?
Tibet diğerlerinden farklı Dünyanın her yerine gitmeye çalışıyoruz ancak Tibet bu kategorinin dışında. Uçakla Tibet'e gitmek oldukça, üzerinden geçmek ise neredeyse imkansız. Haliyle insanlar da merak ediyor "Uçaklar neden Tibet'in üzerinden geçemiyor?" diyerekten. Bunun birkaç nedeni var.
Radarda da görülüyor Öncelikle uçakların geçiş yollarına bakalım. Flight Radar sitesinde de görüldüğü gibi uçaklar yollarını Tibet'in üzerinden geçmeyecek şekilde planlarlar. Böylece büyük bir riskin önüne geçmiş olur pilotlar ve havayolları. Nedir o risk peki?
Çok yüksek yeryüzü şekilleri var Uçaklar zaman zaman kabin basıncı sorunları yaşayabiliyor. Kabin basıncı düşünce oksijen maskelerini kullanır yolcular. Uçak da o arada 10 bin feet (3 bin metre) irtifaya inerek basıncı dengelemeye çalışır. Ancak Tibet dünyanın en yüksek yerlerinden birisi. 5 - 6 bin metre yükseklikte dağların bulunduğu bir alan. Haliyle uçaklar bu bölgede rahatlıkla hareket edemez. Acil bir durumda uçaklar için sıkıntılı bir an.
Motor bozulursa sıkıntı Uçaklar tek motorla uçmaya devam edebilir ancak aynı irtifayı korumakta zorlanabilir. Olası bir motor arızasında sabit bir yükseklikte kalamayacağı için yine sıkıntı yaşayabilir. Bu yüzden de uçaklar Tibet üzerinden geçmek istemiyor.
Dengesiz bir hava akımı mevcut Uçuşların çok az olmasının bir sebebi ise Tibet üzerindeki hava akımlarının çok dengesiz olmasıdır. Açık hava türbülansı veya dengesiz hava akımları bölgenin sıkıntı yaşattığı bir diğer olaydır. Yaşanan bu hava olayları ise uçakların sorun yaşamasına sebep olacaktır.
Havalimanı çok fazla yok Bunların dışında bir diğer etmen de Tibet bölgesindeki havalimanı yetersizliğidir. Acil durumlarda uçakların inebileceği havalimanları sayısı sadece 2. Onların pistlerinin uzunluğu da yeteri kadar değil. Birçok pilotun tecrübe etmediği bu havalimanları risk teşkil etmektedir.
Askeri üsler çok fazla Özellikle Hindistan'ın bölgedeki askeri varlığı sivil uçaklar için risk teşkil etmektedir. Askeri bölgelerin üzerinden geçmenin yasak ve tehlikeli olması uçakların oradan geçmesine mani oluyor.