Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç, Manisa'da bazı derneklere yapılan operasyonlara tepki gösterdi.
Haber Giriş Tarihi: 06.05.2015 15:05
Haber Güncellenme Tarihi: 06.05.2015 15:05
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.bursahakimiyet.com.tr
''Manisa’da son günlerde bir şeyler oluyor'' diyen Arınç, ''Ben şimdi Manisa’ya oy verin diyeceğim, dedim de zaten. Bana demezler mi biz seni tanıyoruz, seviyoruz. Ama sen de bizim sevdiğimiz adamları basıyorsun. Örgütçü gibi emniyet müdürü şöyle yapıyor, böyle yapıyor dese ben ne diyeceğim? Ayıptır günahtır. Haklarında yeterli delil bulunmadıkça, makul şüphe bunların ötesine geçmek lazım'' ifadelerini kullandı.
NTV canlı yayınında Oğuz Haksever'in sorularını yanıtlayan Arınç, şunları söyledi:
BALYOZ DAVASI'NDA BERAAT KARARININ GEREKÇESİ
Bugün de Balyoz'un gerekçeli kararı açıklandı. Delillerin sahte olduğu ifadesi var. Bunun yanı sıra Hanefi Avcı'nın hakkında verilen ceza da bozuldu. Soracağım soru hukuk güvenliği için daha yapılacak işler var mı gerçekten? Son bir tahliye tartışması olmuştu.
5-6 yıldır geçmiş olan önemli bir davaydı. Yüksek rütbeli subaylardan başlayarak devam eden bir davaydı. Adına belge denilen bir takım kağıtlar konuşulduğu zaman bunalrın ciddiyeti üzerine dava açıldı. Mahkumiyet kararları verildi. Yargıtay kararları tasdik etti. AYM bireysel başvurular ve sonunda beraat.
Eğer deliller sahte ise, üretilmiş ise, deliller üzerinde oynanmış ise mahkemenin vereceği başka karar yok. Buna benzer Ergenekon davası var bildiğiniz gibi. Hanefi Avcı için verilen karar, o da 4 küsür yıl yattıktan sonra bir şekilde tahliye edilmişti.
Özellikle son 10 yıl içerisinde bu davalar çok önemlidir. Bir yargılanan kişiler, iki iddialar, üçüncüsü de yargının durumuna bakmamız gerekiyor. Bu kararları veren mahkemeler önceden özel yetkili mahkemeler olarak biliniyordu. ÖYM'lerin yargılama usulleri de çok farklıydı.
Buradaki önemli iddia şudur, bu hakim ve savcıların emniyette hazırlanan bilgi ve belgelerle hareket ettikleri ve sonunda delil mahiyetinde sayılmaması gerekirken sanıkların aleyhlerine kullanılan delil durumuna geldi.
Şüphesiz bunu yapabilecek durumda değilim ama bu kararları vermiş olan hakimler, irade birliği içinde olan savcılar, zaman zaman tahliye kararlarının redleri, duruşma dışındaki davranışlar böyle bir sonucu hazırlamışsa, yargı makamlarının adaletsizliğinden şüphelenebilecek bir iddia varsa, belki onların aleygine dönecek bir süreçten bahsedebiliriz.
Yargı tarihimiz içinde bir ilk yaşandı. geçtiğimiz günlerde bazı kişiler için, yetkileri dahilinde olmamasına rağmen işlemler yapıldı.
Sulh ceza hakimlikleri var, yargı dışında o hakimin karar vermesi gereken durumunda, kim varsa reddi hakim talebinde bulunuldu. Asli ceza hakimi bunların tamamını kabul etti. Tam tahliye edilecekken bir başka sulh ceza hakimi, bu yok hükmünde karardır, böyle talebin bize gelmesi gerekirdi, reddedileceksek bir kaçımız bunu yapmalıydı dedi. Adalet Bakanlığı HSYK el koydu.
Kararlar yok farz edildi ama o iki hakim görevden el çektirildi, müfettiş raporlarıyla da mahkemeye sevk edilip tutuklandı.
Bu son verilen kararları birlikte düşünmek mümkün. Geçmişe dönük, cezaların bu kadar yüksek verilmesine göz yuman insanlar hakkında en azından HSYK'nın yapacğaı şeyler vardır. Suç teşkil ediyorsa dava açılabilir diye düşünüyorum
KIRMIZI KİTAP'TA YENİ DÜZENLEME
MGK üyesiyim. Tabi MGK anayasamızda yer alan bir kuruluş. Yalnız oralardaki görüşmeler ve kararlar tamamen gizli. Sonradan yayınlanan bilgi hangi konuların görüşüldüğüne dair bilgidir. Alınmış olan MGK kararının herhangi birinin açıklanması, MGK’nın kendi içinde toplanıp buna da karar vermesi lazım.
Cumhurbaşkanımızın yaptığı konuşmalarda bazı açıklamaları var paralel devlet yapılanmasına ilişkin. Bu doğrudur. MGK kanununun galiba ikinci maddesinde, Milli Güvenlik Siyaset belgesini hazırlar ve Bakanlar Kurulu'na sevk eder diyor. Şu anda MGK’da yapılan şey Bakanlar Kurulu'na gönderilmesi olmuştur. Ancak burada yani Türkiye’nin milli menfaatleri savunma politikaları komşularıyla ilişkileri, ayrıntılarıyla yazılıdır. Ben bunun 2010’lu yılını da gördüm. Bu sefer de yine rutin olarak 2015’te çok az bazı değişiklikler yapıldı.
Legal görünümlü illegal yapılanmalar adıyla, sadece cemaatten örgüte dönmüş, paralel devlet yapılanmasıyla ilgili değil, gelecekte de başka cemaatler sosyolojik birikimler olabilir, farklı düşüncelere sahip gruplaşmaların, adeta devlete ikinci bir alternatif gibi...
Yoksa Fethullah Gülen ile ilgili olarak alınacak tedbir gibi münhasıran bir tabir getirmedi. Sadece böyle bir tehdit söz konusu değil, bunun benzerleri de bugün vardır. Bundan dolayı kimsenin devletine bağlı, yasaya bağlı hiçbir kimsenin kurum ve kuruluş korkmaması gerektiğini ifade etmek için söylüyorum. Yasal zeminde faaliyetini yürüten herkes, cemaatte olsa…
Ama devleti ele geçirmek, hükümete paralel yapı kurmak, bürokrasiyi kendi emirleriyle yönetebilmek için bir oluşum meydana gelmişse onun korkması lazım.
GÜLEN CEMAATİNE BENZER BAŞKA TOPLULUKLAR DA VAR AMA ONLAR DEVLETE TALİP OLMADILAR
Yine de bu tür bir karar milli güvenlik siyaset belgesine giren ifade karşısında, istihbarat teşkilatının, emniyetin bazı refleksleri olur diye değerlendirmeler var. Sonuçları ne olur?
Bu tür yapılar, gücünü medyadan alabilir, yurtiçi yurtdışından alabilir, okul dershaneden olabilir. Yaşadığımız gerçeklerden hareket ederek, adanmışlık ruhu içinde, size talimat veren kişinin bürokratik yapılanma içindeki amiriniz değil de kendi yapılanmanızın içerisindeki hiç yargıyla ilgili olmayan kişiler ise bunların bir tehlike olduğunu düşünmemiz lazım.
Öyle bir numara yapayım ki ben buraya imza atayım sonuç çıksın. E buna kim talimat veriyor? O kişi kim? Ahmet isimli, Mehmet isimli biri, şu dosyaya şöyle karar vereceksin diyor. O kendi planlamasını yapmış, kendi hedefi için bir proje yapmış. O hakimi, o valiyi, o kaymakamı ne bileyim, o şef müdürü kullanabiliyorsa bu bir illegal yapılanmadır. E bugün bunlar Gülen cemaati üzerinden gidiyor derseniz, emin olun ki onlara benzer başka topluluklar da vardır. Ama onlar siyasete, devlete talip olmadılar.
Ha bundan sonra onların da iştahları kabarır da böyle bir şey yapmaya kalkarlarsa... Hiç dini hizmet eksenli toplulukta olmayabilir. Her şeyi planlamışlardır. Maddi güçleri olmalıdır, diyelim ki bankaları, medyası güçlü olmalıdır, bürokraside güçlü olmalıdır. Bunları düşünen projesini çizenler bu kapsam içinde değerlendirilecek.
Yani geçmişte düşman güçler, kuvvetler diye irtica komünizm hedeflenirken, irtica tehdit suç olmaktan çıkmıştı. Şu anda da gözümüzü açtığımızda gördüğümüz, Türkiye’de ciddi bir oyun oynanmış, hamle yapılmış. Deşifre edilmiş. Şimdi de yaranın açıldığı, dışarı taştığı bir durumdayız. Biz bundan habersiz yaşasaydık, belki ilerde daha büyük tehlike haline gelebilecekti.
YARGIYA GÜVEN DİP YAPTI
Farkına varmasaydınız ne olurdu?
Hükümetler yıkılırdı, siyaset çökerdi. TBMM güçsüzleşirdi. Yargı elden çıkmış olsaydı, zaten şu anda yüzde 20’lerde yargıya güven. İnsanların adalete olan güveni çok zayıfladı. Hukuk kendi kendini restore etmeli. En güvenilir 10 kurum hakkında anketler yapardık. Yargıya güven bizim üstümüzdeydi, şimdi dip yaptı. 78 milyon insan bu adaletin yargının hali ne olacak diye gittikçe ümitsizleşiyor. Yargının kendi içinde bir ahlak reformunu gerçekleştirmesi lazım.
Ne olurdu, adalet ortadan kalkardı. Siyaset kalkardı. Bir seçilmiş hükümet var birileri darbe yapıyor. Bir bakan bir vekil bir başbakan hakkında tutuklama kararının çıkması. MİT Müsteşarı, kanun diyor ki başbakan izniyle yargılayabilrsin. Ona rağmen bir savcı gel bakalım senin ifadeni alacağız diyor. “Gel seni içeri atacağım” demektir bu.
Hiç yetkisi olmadığı halde tahliye kararına imza atan hakim, tutuklama kararı çıkarsa, al bunu infaz et diye birisine verse...Bir bakanın yargılanması için Meclis soruşturmasından geçmiş olması lazım. Bir bürokratın da, soruşturma izni verilip ondan sonra yargılanması. Ben bunları dinlemiyorum, tutuklayın. Biz geçmişte bunu gördük. Sayın Tayyip Erdoğan hakkında, AK Parti’yi kurduğumuz günlerde biliyorum, bir gün Rize’de 10 yıl önce yaptığı konuşmayı bulmuşlar. Seni ifade çağırıyor dediler. Biz toplandık, ne düşünüyorsunuz dedi. Efendim hiçbir şey olmaz, zaman aşımı var, siz burada suç işlememişsiniz merak etmeyin. O zaman hep beraber gidelim dedi. Nuh Mete Yüksel de ifade alacak. Herhalde 10 dakika sonra çıkacak. 1 saat, 2 saat oldu Tayyip Bey çıkmıyor. Bir haber geldi ki mahkemeye sevk ediyor tutuklama talebiyle. Hiç olacak şey değil, suratımız düştü. Bereket akıllı, vicdanlı bir hakime denk geldik, adam güldü geçti serbest bırakma kararı verdi.
Şimdi bunları yaşayan bir insan, böyle hakimlerin varolabildiğini düşünebildiğimizde, darbenin arkasından hükümet ne hale gelecekti düşünmek lazım. Otorite kalmazdı ve amaçları neyse, ben hala onları bilemiyorum. Olağanüstü dönem içinde kendi güç mekanizmalarını harekete geçirebilirdi. Çok şükür ki bir badire yaşamadan Türkiye farkına vardı.
BU DEVLETİ BEN YÖNETECEĞİM DEDİKLERİ ANDA...
Paralel yapı mücadelesinin neresindesiniz?
Hükümetlere devlete karşı mücadele eden bir grup bir cemaat bir oluşum bir paralel devlet yapılanması varsa, bununla her hükümet mücadele eder. Varlık sebebi buna bağlıdır. Bu sadece AK Parti meselesi değildir. Geçmişte bu insanlara güven duymam, bazı hizmetlere katılmış olmam, benim bu düşüncemi değiştirmez. Her cemaatin bir dini topluluk olarak hayırdan başka bir şey düşünmeyen insanların bir araya geldiği bir topluluk olarak, devlete talip olmaması gerektiğini düşünüyorum.
Bu devleti ben yöneteceğim dedikleri anda bunu her hükümetin karşı çıkması lazım. Bugün yapılan mücadele bundan sonraki iktidarların da mücadelesidir. Ama onlar AK Parti’nin hedef alındığı bir işte onlarla iş birliği yapmayı da arzu edebilirler. Bir mücadele yürüyor. Bu mücadelenin hukuka ve vicdana uygun olması lazım. Bu ara kurunun yanında yaş da yanabiliyor. Bunları bizzat görmek de mümkün.
Fakat böylesine eşeledikçe derinleştikçe altından daha kirli ve zor ilişkilerin çıktığını gördüğümüz meselede bunlara sabretmemiz lazım. Bunları bugüne kadar ne yaptıklarını delillerle getirmemiz gerekir. Ama sırf mücadele ediyorum diye masum insanlara da zarar verecek noktaya gelmemeliyiz.
Bu güzel hizmetler devam etmiş diyerek sempati duymuş olabilir. Suçlu kabul ederseniz eski yanlışa düşersiniz.
Kürt kardeşlerimizle PKK’lı kardeşlerimizi bir araya getirmemeniz lazım. Bu topraklarda bin yıldır kardeş olarak yaşadığımız Kürt kardeşlerimizi bağrımıza basmalıyız. Terörizmle meşgul elindeki silahlı insanlara da hasım olmalıyız. Aynı mücadeleyi de burada yapmamız lazım. Okullarına gitmiş olabilir, vaazları kitapları hoşlarına gitmiş olabilir. O bu insanların aynı zamanda bu kötülükleri bildiği anlamına gelmez. Onları ayırmamız lazım.
Derler ki, bir gemide 10 kişi olsa 9’u cani olsa, birisi masum olsa, o masum için gemiyi batıramazsınız derler.
ÇÖZÜM SÜRECİ MASADA DEVAM EDİYOR
Çözüm süreci masada devam ediyor. Ama fiilen seçim sürecindeyiz. Ne bizim her gün düşünüp şunu yapalım diyecek halimiz var, eğer Nevruz'da verilen sözler hemen yerine getirilebilseydi, PKK silahları bırakma kararı alabilseydi bu sürecin çok iyi noktaya geldiğini gösterebilirdi. Bu olmadı. Bugünlerde de olmaz tahmin ediyorum. PKK tarafından yapılan ifadelerde de bunun mümkün olmadığı söyleniyor.
Doğrusu şu anda bizde böyle bir toplantı yapılacak, karar alınacak beklentisi içinde değiliz. Ama bu sürecin iyi devam etmesini istiyoruz. Burada bizim partnerimiz HDP ise onun da aynı samimiyeti göstermesi lazım. Göstermiyorlar. HDP’yi de Genel Başkanı'nı da eleştirdik. Çelişkilerine dikkat çektik ama en sonunda da Başbakan Yardımcımız temsilcileri bir araya geldiler 10 madde üzerinde konuştular. Arkasındaki gelişmeler umduğumuz kadar çıkmadı.
Süreç hep inişli çıkışlıdır. Zaman zaman durur, zaman zaman harekete geçer. Biliyorsunuz Demirtaş, 'Biz hükümete zerre kadar güvenmiyoruz' demişti. E güvenmiyorsanız çözüm süreci sizin için bitmiş demektir. Ondan sonra da devam ediyor 10 madde anlaşıldı. Günü birlik siyaset yapıyor HDP tarafı. Bir tek şeye riayet ediliyor. Kamu düzenini bozacak hiçbir şeye göz yummuyoruz.
BİZ NE KADAR SÖZ SAHİBİYSEK, BELLİ KİŞİ DE O KADAR SÖZ SAHİBİ
HDP’nin Parlamento'da olamama durumu da var. Bu etkiler mi çözüm sürecini?
Etkilemez, çözüm sürecini başlatan bizdik. Partner olarak onlara ihtiyaç oldu. Bizim MİT vasıtasıyla başlattığımız, onların da ikili gitmek suretiyle devam ettirdiği bir süreç vardı. Bu süreci başka aktörle de içerde de dışarda da götürecek noktadayız. Biz ne kadar söz sahibi isek, belli kişi de o kadar söz sahibi. Onun istedikleri gidiyor istemedikleri gidiyor. Canı nasıl isterse bir şekilde götürüyor.
4 YIL VEKİL DEĞİLİZ
Ara veriyorsunuz. Bu ara mı gerçekten? Bir dönem bekledikten sonra milletvekilliğini düşünür müsünüz?
Biz fiilen yaptığımız şey bu dönemde aday değiliz ve en azından bir 4 yıl kendi hayatımızı parlamento dışında götürmeye çalışacağız. Ben eskiden eşimle verdiğim karar oydu. Biz siyasi hayatımızı bir noktada bitirelim, kendimize dönelim diye düşünmüştük. Sonra dediler ki insan hayatını bağlayıcı bir şey söylememesi lazım. Dört sene sonrasına ömrümüz var mı, Türkiye’de ne olur ne olmaz diye düşünmek size yakışmaz dediler. Sorunuzun cevabı 4 yıl vekil değiliz.
Başbakanımız bizlerle bir araya geldi, evinde yemek verdi. Sonra vekil tanıtım toplantısında bizleri övücü ifadeler kullandı. Ödüller verdi grup toplantısında. Bunlar bu dönem ara verecek vekiller açısından da onurlandırıcıdır. Sayın Başbakanımız bizlerden Genel Merkez'de istifade edebileceği, MKYK üyeliğinde, danışman olarak istifade edebileceği, yeni genç vekillerimizin hizmet içi eğitimi mekanizması kurulursa, ifade etti.
Siyasetten kopmak istemiyorlar, arkadaşlarımız irtibatlarını devam ettirmek istiyor. Bana sorarlarsa fikrimi söylerim. Ben Meclis Başkanlığı'ndan ayrıldıktan sonra, bakanlık düşünmediğimi ifade etmiştim. Sağ olsun Tayyip Bey bu fırsatı verdiler bana. Ama pek çok vekil arkadaşımız bu dönemde seçilmese ara verse bile Genel Merkez'de parti teşkilatında, vekillerle daha yakın olabilecek görev alabilecekler. Bunu Başbakanımız arzu ediyorlar.
BU PARTİ UZUN ÖMÜRLÜ OLMASIN DİYE ÇALIŞANLAR VARDI
AK Parti iktidarının önemli isimlerinden birisiniz. En zor olay neydi AK Parti için?
AK Parti’de hep başarı zafer gördüm. Ben Refah, Fazilet dönemlerini de bilen insanım. O zaman da sıkıntımız olur, seçim başarısını az kazanırdık. Biz 2002’den sonra 9 seçimi başarıyla geçirmiş bir partiyiz. Ama ilk 2002’de parlamentoya girdikten sonra beklediklerimiz, sıkıntıları burnumuzun dibinde bulduk. TSK ile ilişkilerimiz, parti içerisinde yeni bir araya gelmiş arkadaşlarımızın üzerine oynayabilecek mekanizma vardı. Bu parti uzun ömürlü olmasın diye çalışanlar vardı.
Adalet başka, yargı başka bir şey. Ceza hukukunda da delil çok önemlidir. En ufak tereddüt sanığın lehine yorumlanır. İslamda da vardır. Sanığın suçunu şüpheyle hafifletiniz. Verilen karar yanlıştır diye söylemiyorum. Ama hak ve hukuk derseniz onların başka bir yere oturtmanız lazım. Meclis Başkanı'nın elini sıkmayan, düşmanca bakan. Bize laiklik irtica üzerinden ders vermeye kalkan bazı edepsiz tavırları hala hatırlıyorum.
2007'DEN SONRA SİYASETE ARA VERMEYİ DÜŞÜNDÜM
Abdullah Gül’ün aday olduğu gündemde, Meclis Başkanı olarak Cumhurbaşkanı’nı seçmek isterdim. 2007’den sonra siyasete ara vermeyi düşündüm, çok üzüldüm. Devam dediler nasıl olsa seçeceğiz dediler nitekim seçtik.
AK PARTİ'Yİ KAPATACAKLAR DİYE DÜŞÜNMÜŞTÜM
Özel yaşadığımız acılar var. Sorarsanız 3-4 şey var. 27 Nisan çok önemliydi, çok büyük bir haksızlıktı. Anayasa parlamentoya görev veriyor özde mi sözde mi tartışması yapıyorsun. Eşinin başı örtülü değil mi tartışması yapıyorsun. Yaşadığımız güzel ve acı şeyler var. Mesela kapatma davası. 4 partisi kapatılmış biri olarak Ak Parti’yi kapatacaklar diye düşünmüştüm.
MANİSA'DA SON GÜNLERDE BİR ŞEYLER OLUYOR
Manisa’da son günlerde bir şeyler oluyor. STK örgütlerine baskın yapılıyor. İş adamları örgütü var, aktif öğretmen derneğiydi galina, eğitimciler derneğiydi. Giriyorlar dosyalarına bakacaklar ama polisler geliyor güpegündüz. Acaba bunlar ne arıyorlar? Bunlar masum STK’lar. Bunların bir terör evi gibi basılıp deşifre edilmesi, o insanlar için çok hayati önemli. Bugün de ayrıca 5 tane derneğe baskın yapılmış. Bunlar kurban derisi topladı mı, bağış öbür tarafa mı gitti. Bunların yanlış olduğunu düşünüyorum. Bunlar bir hükümete karşı komplo yapılmış olabilir.
BEN ŞİMDİ MANİSA'YA OY VERİN DİYECEĞİM
Ben şimdi Manisa’ya oy verin diyeceğim, dedim de zaten. Bana demezler mi biz seni tanıyoruz, seviyoruz. Ama sen de bizim sevdiğimiz adamları basıyorsun. Örgütçü gibi emniyet müdürü şöyle yapıyor, böyle yapıyor dese ben ne diyeceğim? Ayıptır günahtır. Haklarında yeterli delil bulunmadıkça, makul şüphe bunların ötesine geçmek lazım.
Bunların hepsi mimar, öğretmen, esnaf. Manisa’nın eşrafı hakkında. Makul şüphe var basayım, derileri nereye vermişler. Bütün bunlar bu mücadeleyi de yolundan saptıracak şeylerdir. Emniyet müdürünü çağırıp soramadım ama, akıllı bir mücadele hukuk içinde bir mücadele, yargı kararına bağlanmadıkça herkesi masum sayan bir mücadele yapmamız lazım.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Arınç'tan bomba itiraf! 2007'de...
Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç, Manisa'da bazı derneklere yapılan operasyonlara tepki gösterdi.
NTV canlı yayınında Oğuz Haksever'in sorularını yanıtlayan Arınç, şunları söyledi:
BALYOZ DAVASI'NDA BERAAT KARARININ GEREKÇESİ
Bugün de Balyoz'un gerekçeli kararı açıklandı. Delillerin sahte olduğu ifadesi var. Bunun yanı sıra Hanefi Avcı'nın hakkında verilen ceza da bozuldu. Soracağım soru hukuk güvenliği için daha yapılacak işler var mı gerçekten? Son bir tahliye tartışması olmuştu.
5-6 yıldır geçmiş olan önemli bir davaydı. Yüksek rütbeli subaylardan başlayarak devam eden bir davaydı. Adına belge denilen bir takım kağıtlar konuşulduğu zaman bunalrın ciddiyeti üzerine dava açıldı. Mahkumiyet kararları verildi. Yargıtay kararları tasdik etti. AYM bireysel başvurular ve sonunda beraat.
Eğer deliller sahte ise, üretilmiş ise, deliller üzerinde oynanmış ise mahkemenin vereceği başka karar yok. Buna benzer Ergenekon davası var bildiğiniz gibi. Hanefi Avcı için verilen karar, o da 4 küsür yıl yattıktan sonra bir şekilde tahliye edilmişti.
Özellikle son 10 yıl içerisinde bu davalar çok önemlidir. Bir yargılanan kişiler, iki iddialar, üçüncüsü de yargının durumuna bakmamız gerekiyor. Bu kararları veren mahkemeler önceden özel yetkili mahkemeler olarak biliniyordu. ÖYM'lerin yargılama usulleri de çok farklıydı.
Buradaki önemli iddia şudur, bu hakim ve savcıların emniyette hazırlanan bilgi ve belgelerle hareket ettikleri ve sonunda delil mahiyetinde sayılmaması gerekirken sanıkların aleyhlerine kullanılan delil durumuna geldi.
Şüphesiz bunu yapabilecek durumda değilim ama bu kararları vermiş olan hakimler, irade birliği içinde olan savcılar, zaman zaman tahliye kararlarının redleri, duruşma dışındaki davranışlar böyle bir sonucu hazırlamışsa, yargı makamlarının adaletsizliğinden şüphelenebilecek bir iddia varsa, belki onların aleygine dönecek bir süreçten bahsedebiliriz.
Yargı tarihimiz içinde bir ilk yaşandı. geçtiğimiz günlerde bazı kişiler için, yetkileri dahilinde olmamasına rağmen işlemler yapıldı.
Sulh ceza hakimlikleri var, yargı dışında o hakimin karar vermesi gereken durumunda, kim varsa reddi hakim talebinde bulunuldu. Asli ceza hakimi bunların tamamını kabul etti. Tam tahliye edilecekken bir başka sulh ceza hakimi, bu yok hükmünde karardır, böyle talebin bize gelmesi gerekirdi, reddedileceksek bir kaçımız bunu yapmalıydı dedi. Adalet Bakanlığı HSYK el koydu.
Kararlar yok farz edildi ama o iki hakim görevden el çektirildi, müfettiş raporlarıyla da mahkemeye sevk edilip tutuklandı.
Bu son verilen kararları birlikte düşünmek mümkün. Geçmişe dönük, cezaların bu kadar yüksek verilmesine göz yuman insanlar hakkında en azından HSYK'nın yapacğaı şeyler vardır. Suç teşkil ediyorsa dava açılabilir diye düşünüyorum
KIRMIZI KİTAP'TA YENİ DÜZENLEME
MGK üyesiyim. Tabi MGK anayasamızda yer alan bir kuruluş. Yalnız oralardaki görüşmeler ve kararlar tamamen gizli. Sonradan yayınlanan bilgi hangi konuların görüşüldüğüne dair bilgidir. Alınmış olan MGK kararının herhangi birinin açıklanması, MGK’nın kendi içinde toplanıp buna da karar vermesi lazım.
Cumhurbaşkanımızın yaptığı konuşmalarda bazı açıklamaları var paralel devlet yapılanmasına ilişkin. Bu doğrudur. MGK kanununun galiba ikinci maddesinde, Milli Güvenlik Siyaset belgesini hazırlar ve Bakanlar Kurulu'na sevk eder diyor. Şu anda MGK’da yapılan şey Bakanlar Kurulu'na gönderilmesi olmuştur. Ancak burada yani Türkiye’nin milli menfaatleri savunma politikaları komşularıyla ilişkileri, ayrıntılarıyla yazılıdır. Ben bunun 2010’lu yılını da gördüm. Bu sefer de yine rutin olarak 2015’te çok az bazı değişiklikler yapıldı.
Legal görünümlü illegal yapılanmalar adıyla, sadece cemaatten örgüte dönmüş, paralel devlet yapılanmasıyla ilgili değil, gelecekte de başka cemaatler sosyolojik birikimler olabilir, farklı düşüncelere sahip gruplaşmaların, adeta devlete ikinci bir alternatif gibi...
Yoksa Fethullah Gülen ile ilgili olarak alınacak tedbir gibi münhasıran bir tabir getirmedi. Sadece böyle bir tehdit söz konusu değil, bunun benzerleri de bugün vardır. Bundan dolayı kimsenin devletine bağlı, yasaya bağlı hiçbir kimsenin kurum ve kuruluş korkmaması gerektiğini ifade etmek için söylüyorum. Yasal zeminde faaliyetini yürüten herkes, cemaatte olsa…
Ama devleti ele geçirmek, hükümete paralel yapı kurmak, bürokrasiyi kendi emirleriyle yönetebilmek için bir oluşum meydana gelmişse onun korkması lazım.
GÜLEN CEMAATİNE BENZER BAŞKA TOPLULUKLAR DA VAR AMA ONLAR DEVLETE TALİP OLMADILAR
Yine de bu tür bir karar milli güvenlik siyaset belgesine giren ifade karşısında, istihbarat teşkilatının, emniyetin bazı refleksleri olur diye değerlendirmeler var. Sonuçları ne olur?
Bu tür yapılar, gücünü medyadan alabilir, yurtiçi yurtdışından alabilir, okul dershaneden olabilir. Yaşadığımız gerçeklerden hareket ederek, adanmışlık ruhu içinde, size talimat veren kişinin bürokratik yapılanma içindeki amiriniz değil de kendi yapılanmanızın içerisindeki hiç yargıyla ilgili olmayan kişiler ise bunların bir tehlike olduğunu düşünmemiz lazım.
Öyle bir numara yapayım ki ben buraya imza atayım sonuç çıksın. E buna kim talimat veriyor? O kişi kim? Ahmet isimli, Mehmet isimli biri, şu dosyaya şöyle karar vereceksin diyor. O kendi planlamasını yapmış, kendi hedefi için bir proje yapmış. O hakimi, o valiyi, o kaymakamı ne bileyim, o şef müdürü kullanabiliyorsa bu bir illegal yapılanmadır. E bugün bunlar Gülen cemaati üzerinden gidiyor derseniz, emin olun ki onlara benzer başka topluluklar da vardır. Ama onlar siyasete, devlete talip olmadılar.
Ha bundan sonra onların da iştahları kabarır da böyle bir şey yapmaya kalkarlarsa... Hiç dini hizmet eksenli toplulukta olmayabilir. Her şeyi planlamışlardır. Maddi güçleri olmalıdır, diyelim ki bankaları, medyası güçlü olmalıdır, bürokraside güçlü olmalıdır. Bunları düşünen projesini çizenler bu kapsam içinde değerlendirilecek.
Yani geçmişte düşman güçler, kuvvetler diye irtica komünizm hedeflenirken, irtica tehdit suç olmaktan çıkmıştı. Şu anda da gözümüzü açtığımızda gördüğümüz, Türkiye’de ciddi bir oyun oynanmış, hamle yapılmış. Deşifre edilmiş. Şimdi de yaranın açıldığı, dışarı taştığı bir durumdayız. Biz bundan habersiz yaşasaydık, belki ilerde daha büyük tehlike haline gelebilecekti.
YARGIYA GÜVEN DİP YAPTI
Farkına varmasaydınız ne olurdu?
Hükümetler yıkılırdı, siyaset çökerdi. TBMM güçsüzleşirdi. Yargı elden çıkmış olsaydı, zaten şu anda yüzde 20’lerde yargıya güven. İnsanların adalete olan güveni çok zayıfladı. Hukuk kendi kendini restore etmeli. En güvenilir 10 kurum hakkında anketler yapardık. Yargıya güven bizim üstümüzdeydi, şimdi dip yaptı. 78 milyon insan bu adaletin yargının hali ne olacak diye gittikçe ümitsizleşiyor. Yargının kendi içinde bir ahlak reformunu gerçekleştirmesi lazım.
Ne olurdu, adalet ortadan kalkardı. Siyaset kalkardı. Bir seçilmiş hükümet var birileri darbe yapıyor. Bir bakan bir vekil bir başbakan hakkında tutuklama kararının çıkması. MİT Müsteşarı, kanun diyor ki başbakan izniyle yargılayabilrsin. Ona rağmen bir savcı gel bakalım senin ifadeni alacağız diyor. “Gel seni içeri atacağım” demektir bu.
Hiç yetkisi olmadığı halde tahliye kararına imza atan hakim, tutuklama kararı çıkarsa, al bunu infaz et diye birisine verse...Bir bakanın yargılanması için Meclis soruşturmasından geçmiş olması lazım. Bir bürokratın da, soruşturma izni verilip ondan sonra yargılanması. Ben bunları dinlemiyorum, tutuklayın. Biz geçmişte bunu gördük. Sayın Tayyip Erdoğan hakkında, AK Parti’yi kurduğumuz günlerde biliyorum, bir gün Rize’de 10 yıl önce yaptığı konuşmayı bulmuşlar. Seni ifade çağırıyor dediler. Biz toplandık, ne düşünüyorsunuz dedi. Efendim hiçbir şey olmaz, zaman aşımı var, siz burada suç işlememişsiniz merak etmeyin. O zaman hep beraber gidelim dedi. Nuh Mete Yüksel de ifade alacak. Herhalde 10 dakika sonra çıkacak. 1 saat, 2 saat oldu Tayyip Bey çıkmıyor. Bir haber geldi ki mahkemeye sevk ediyor tutuklama talebiyle. Hiç olacak şey değil, suratımız düştü. Bereket akıllı, vicdanlı bir hakime denk geldik, adam güldü geçti serbest bırakma kararı verdi.
Şimdi bunları yaşayan bir insan, böyle hakimlerin varolabildiğini düşünebildiğimizde, darbenin arkasından hükümet ne hale gelecekti düşünmek lazım. Otorite kalmazdı ve amaçları neyse, ben hala onları bilemiyorum. Olağanüstü dönem içinde kendi güç mekanizmalarını harekete geçirebilirdi. Çok şükür ki bir badire yaşamadan Türkiye farkına vardı.
BU DEVLETİ BEN YÖNETECEĞİM DEDİKLERİ ANDA...
Paralel yapı mücadelesinin neresindesiniz?
Hükümetlere devlete karşı mücadele eden bir grup bir cemaat bir oluşum bir paralel devlet yapılanması varsa, bununla her hükümet mücadele eder. Varlık sebebi buna bağlıdır. Bu sadece AK Parti meselesi değildir. Geçmişte bu insanlara güven duymam, bazı hizmetlere katılmış olmam, benim bu düşüncemi değiştirmez. Her cemaatin bir dini topluluk olarak hayırdan başka bir şey düşünmeyen insanların bir araya geldiği bir topluluk olarak, devlete talip olmaması gerektiğini düşünüyorum.
Bu devleti ben yöneteceğim dedikleri anda bunu her hükümetin karşı çıkması lazım. Bugün yapılan mücadele bundan sonraki iktidarların da mücadelesidir. Ama onlar AK Parti’nin hedef alındığı bir işte onlarla iş birliği yapmayı da arzu edebilirler. Bir mücadele yürüyor. Bu mücadelenin hukuka ve vicdana uygun olması lazım. Bu ara kurunun yanında yaş da yanabiliyor. Bunları bizzat görmek de mümkün.
Fakat böylesine eşeledikçe derinleştikçe altından daha kirli ve zor ilişkilerin çıktığını gördüğümüz meselede bunlara sabretmemiz lazım. Bunları bugüne kadar ne yaptıklarını delillerle getirmemiz gerekir. Ama sırf mücadele ediyorum diye masum insanlara da zarar verecek noktaya gelmemeliyiz.
Bu güzel hizmetler devam etmiş diyerek sempati duymuş olabilir. Suçlu kabul ederseniz eski yanlışa düşersiniz.
Kürt kardeşlerimizle PKK’lı kardeşlerimizi bir araya getirmemeniz lazım. Bu topraklarda bin yıldır kardeş olarak yaşadığımız Kürt kardeşlerimizi bağrımıza basmalıyız. Terörizmle meşgul elindeki silahlı insanlara da hasım olmalıyız. Aynı mücadeleyi de burada yapmamız lazım. Okullarına gitmiş olabilir, vaazları kitapları hoşlarına gitmiş olabilir. O bu insanların aynı zamanda bu kötülükleri bildiği anlamına gelmez. Onları ayırmamız lazım.
Derler ki, bir gemide 10 kişi olsa 9’u cani olsa, birisi masum olsa, o masum için gemiyi batıramazsınız derler.
ÇÖZÜM SÜRECİ MASADA DEVAM EDİYOR
Çözüm süreci masada devam ediyor. Ama fiilen seçim sürecindeyiz. Ne bizim her gün düşünüp şunu yapalım diyecek halimiz var, eğer Nevruz'da verilen sözler hemen yerine getirilebilseydi, PKK silahları bırakma kararı alabilseydi bu sürecin çok iyi noktaya geldiğini gösterebilirdi. Bu olmadı. Bugünlerde de olmaz tahmin ediyorum. PKK tarafından yapılan ifadelerde de bunun mümkün olmadığı söyleniyor.
Doğrusu şu anda bizde böyle bir toplantı yapılacak, karar alınacak beklentisi içinde değiliz. Ama bu sürecin iyi devam etmesini istiyoruz. Burada bizim partnerimiz HDP ise onun da aynı samimiyeti göstermesi lazım. Göstermiyorlar. HDP’yi de Genel Başkanı'nı da eleştirdik. Çelişkilerine dikkat çektik ama en sonunda da Başbakan Yardımcımız temsilcileri bir araya geldiler 10 madde üzerinde konuştular. Arkasındaki gelişmeler umduğumuz kadar çıkmadı.
Süreç hep inişli çıkışlıdır. Zaman zaman durur, zaman zaman harekete geçer. Biliyorsunuz Demirtaş, 'Biz hükümete zerre kadar güvenmiyoruz' demişti. E güvenmiyorsanız çözüm süreci sizin için bitmiş demektir. Ondan sonra da devam ediyor 10 madde anlaşıldı. Günü birlik siyaset yapıyor HDP tarafı. Bir tek şeye riayet ediliyor. Kamu düzenini bozacak hiçbir şeye göz yummuyoruz.
BİZ NE KADAR SÖZ SAHİBİYSEK, BELLİ KİŞİ DE O KADAR SÖZ SAHİBİ
HDP’nin Parlamento'da olamama durumu da var. Bu etkiler mi çözüm sürecini?
Etkilemez, çözüm sürecini başlatan bizdik. Partner olarak onlara ihtiyaç oldu. Bizim MİT vasıtasıyla başlattığımız, onların da ikili gitmek suretiyle devam ettirdiği bir süreç vardı. Bu süreci başka aktörle de içerde de dışarda da götürecek noktadayız. Biz ne kadar söz sahibi isek, belli kişi de o kadar söz sahibi. Onun istedikleri gidiyor istemedikleri gidiyor. Canı nasıl isterse bir şekilde götürüyor.
4 YIL VEKİL DEĞİLİZ
Ara veriyorsunuz. Bu ara mı gerçekten? Bir dönem bekledikten sonra milletvekilliğini düşünür müsünüz?
Biz fiilen yaptığımız şey bu dönemde aday değiliz ve en azından bir 4 yıl kendi hayatımızı parlamento dışında götürmeye çalışacağız. Ben eskiden eşimle verdiğim karar oydu. Biz siyasi hayatımızı bir noktada bitirelim, kendimize dönelim diye düşünmüştük. Sonra dediler ki insan hayatını bağlayıcı bir şey söylememesi lazım. Dört sene sonrasına ömrümüz var mı, Türkiye’de ne olur ne olmaz diye düşünmek size yakışmaz dediler. Sorunuzun cevabı 4 yıl vekil değiliz.
Başbakanımız bizlerle bir araya geldi, evinde yemek verdi. Sonra vekil tanıtım toplantısında bizleri övücü ifadeler kullandı. Ödüller verdi grup toplantısında. Bunlar bu dönem ara verecek vekiller açısından da onurlandırıcıdır. Sayın Başbakanımız bizlerden Genel Merkez'de istifade edebileceği, MKYK üyeliğinde, danışman olarak istifade edebileceği, yeni genç vekillerimizin hizmet içi eğitimi mekanizması kurulursa, ifade etti.
Siyasetten kopmak istemiyorlar, arkadaşlarımız irtibatlarını devam ettirmek istiyor. Bana sorarlarsa fikrimi söylerim. Ben Meclis Başkanlığı'ndan ayrıldıktan sonra, bakanlık düşünmediğimi ifade etmiştim. Sağ olsun Tayyip Bey bu fırsatı verdiler bana. Ama pek çok vekil arkadaşımız bu dönemde seçilmese ara verse bile Genel Merkez'de parti teşkilatında, vekillerle daha yakın olabilecek görev alabilecekler. Bunu Başbakanımız arzu ediyorlar.
BU PARTİ UZUN ÖMÜRLÜ OLMASIN DİYE ÇALIŞANLAR VARDI
AK Parti iktidarının önemli isimlerinden birisiniz. En zor olay neydi AK Parti için?
AK Parti’de hep başarı zafer gördüm. Ben Refah, Fazilet dönemlerini de bilen insanım. O zaman da sıkıntımız olur, seçim başarısını az kazanırdık. Biz 2002’den sonra 9 seçimi başarıyla geçirmiş bir partiyiz. Ama ilk 2002’de parlamentoya girdikten sonra beklediklerimiz, sıkıntıları burnumuzun dibinde bulduk. TSK ile ilişkilerimiz, parti içerisinde yeni bir araya gelmiş arkadaşlarımızın üzerine oynayabilecek mekanizma vardı. Bu parti uzun ömürlü olmasın diye çalışanlar vardı.
Adalet başka, yargı başka bir şey. Ceza hukukunda da delil çok önemlidir. En ufak tereddüt sanığın lehine yorumlanır. İslamda da vardır. Sanığın suçunu şüpheyle hafifletiniz. Verilen karar yanlıştır diye söylemiyorum. Ama hak ve hukuk derseniz onların başka bir yere oturtmanız lazım. Meclis Başkanı'nın elini sıkmayan, düşmanca bakan. Bize laiklik irtica üzerinden ders vermeye kalkan bazı edepsiz tavırları hala hatırlıyorum.
2007'DEN SONRA SİYASETE ARA VERMEYİ DÜŞÜNDÜM
Abdullah Gül’ün aday olduğu gündemde, Meclis Başkanı olarak Cumhurbaşkanı’nı seçmek isterdim. 2007’den sonra siyasete ara vermeyi düşündüm, çok üzüldüm. Devam dediler nasıl olsa seçeceğiz dediler nitekim seçtik.
AK PARTİ'Yİ KAPATACAKLAR DİYE DÜŞÜNMÜŞTÜM
Özel yaşadığımız acılar var. Sorarsanız 3-4 şey var. 27 Nisan çok önemliydi, çok büyük bir haksızlıktı. Anayasa parlamentoya görev veriyor özde mi sözde mi tartışması yapıyorsun. Eşinin başı örtülü değil mi tartışması yapıyorsun. Yaşadığımız güzel ve acı şeyler var. Mesela kapatma davası. 4 partisi kapatılmış biri olarak Ak Parti’yi kapatacaklar diye düşünmüştüm.
MANİSA'DA SON GÜNLERDE BİR ŞEYLER OLUYOR
Manisa’da son günlerde bir şeyler oluyor. STK örgütlerine baskın yapılıyor. İş adamları örgütü var, aktif öğretmen derneğiydi galina, eğitimciler derneğiydi. Giriyorlar dosyalarına bakacaklar ama polisler geliyor güpegündüz. Acaba bunlar ne arıyorlar? Bunlar masum STK’lar. Bunların bir terör evi gibi basılıp deşifre edilmesi, o insanlar için çok hayati önemli. Bugün de ayrıca 5 tane derneğe baskın yapılmış. Bunlar kurban derisi topladı mı, bağış öbür tarafa mı gitti. Bunların yanlış olduğunu düşünüyorum. Bunlar bir hükümete karşı komplo yapılmış olabilir.
BEN ŞİMDİ MANİSA'YA OY VERİN DİYECEĞİM
Ben şimdi Manisa’ya oy verin diyeceğim, dedim de zaten. Bana demezler mi biz seni tanıyoruz, seviyoruz. Ama sen de bizim sevdiğimiz adamları basıyorsun. Örgütçü gibi emniyet müdürü şöyle yapıyor, böyle yapıyor dese ben ne diyeceğim? Ayıptır günahtır. Haklarında yeterli delil bulunmadıkça, makul şüphe bunların ötesine geçmek lazım.
Bunların hepsi mimar, öğretmen, esnaf. Manisa’nın eşrafı hakkında. Makul şüphe var basayım, derileri nereye vermişler. Bütün bunlar bu mücadeleyi de yolundan saptıracak şeylerdir. Emniyet müdürünü çağırıp soramadım ama, akıllı bir mücadele hukuk içinde bir mücadele, yargı kararına bağlanmadıkça herkesi masum sayan bir mücadele yapmamız lazım.
GÜNÜN EN ÇOK OKUNAN HABERLERİ
BAKMADAN GEÇME...
POPÜLER VİDEOLAR