Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdülkadir Uraloğlu, tarihi Hicaz Demiryolu hattının İstanbul-Şam etabının restore edilmesi için proje geliştirdiklerini açıkladı.
Haber Giriş Tarihi: 26.12.2024 11:31
Haber Güncellenme Tarihi: 26.12.2024 11:33
Kaynak:
AA
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdülkadir Uraloğlu, Hicaz Demiryolu'nun İstanbul ile Şam arasındaki kısmının restore edileceğini duyurdu.
Hicaz Demiryolu'nun İstanbul-Şam arasındaki kısmı yenilenecek
Osmanlıdöneminin önemli ulaşım projelerinden biri olan Hicaz Demiryolu, 2. Abdülhamit'in öncülüğünde İstanbul'dan Medine'ye kadar uzanıyordu. Şimdi, Hicaz Demiryolu hattının İstanbul-Şam arasındaki önemli etabı, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdülkadir Uraloğlu'nun açıklamalarına göre restore edilecek. Bakan, bu tarihi hattın yenilenmesi ve modernize edilmesi için adımlar atılacağını belirtti.
HAVAYOLU VE TREN HATTI
Bakan Uraloğlu, öncelikle Şam Havalimanı'nı ayağa kaldırmakla ilgili projelerinin olduğunu ve beraberinde Hicaz Demiryolu hattının Şam'a kadar uzanan parçasıyla ilgili de vaziyet alacaklarını duyurdu. Böylece İstanbul'dan Şam'a uzanan demiryolu projesi gündeme geldi.
İSTANBUL-ŞAM TREN HATTI
Bakan Uraloğlu, "Orada Türkiye'den çıkıp Hicaz'a kadar giden demir yollarının parçaları var. Oralarda belli bir bütünün parçaları olarak uzun zamandır çalıştırılmadığını biliyoruz. Hızlıca tespiti yapıp demir yolu bütünlüğünü yine Şam'a kadar ilk etapta sağlama ile ilgili bir vaziyet alacağız. 2009-2010'larda oraya yolcu trenlerini uğurlamışız, bir yolculuk yapmışız. Orada bir altyapı var. Bazı bölgelerde, mesela Irak'ta, demir yollarının raylarını sıfırdan demir olarak çalınıp satıldığını biliyoruz Suriye'de de bununla karşılaşabiliriz." şeklinde konuştu.
OSMANLI'NIN SON BÜYÜK PROJESİ: HİCAZ DEMİRYOLU
Sultan 2. Abdülhamid tarafından 1900-1908 yıllarında Şam ile Medine arasında inşa ettirilen Hicaz Demiryolu, Osmanlı coğrafyasındaki demir yollarından en önemlisiydi.
İSTANBUL'DAN MEKKE'YE
Osmanlı padişahlarından 2. Abdülhamit'in projesi olan Hicaz Demiryolu, İstanbul'dan Mekke'ye giden hac yolunu kolaylaştırmayı hedefliyordu. Hattın inşası için Hindistan'dan Güney Afrika'ya kadar dünya Müslümanları bağışta bulundu.1900'lü yılların başında yapımına başlanan hat, 1908'de Medine'ye kadar ulaştı ve Sultan Abdülhamit tarafından açılışı yapıldı.
HİCAZ DEMİRYOLU NE ZAMAN DURDU?
1919 yılına kadar işlek olarak yolcu taşıyan Hicaz Demiryolu hattı, Medine'nin Osmanlı hakimiyetinden düşmesinden sonra durduruldu.
HİCAZ DEMİRYOLU HATTININ DURAKLARI
1750 kilometrelik Hicaz Demiryolu hattının durakları şöyleydi:
İSTANBUL'DAN ŞAM'A UZANAN KISIM
Şam'dan Amman'a uzanan kısım (Arada bugün Filistin'de yer alan Akka ve Hayfa bölümü de yer alıyor)
Devamı ise şu şekilde: Amman-Maan-Tebük-Medain Salih-Medine
1. DÜNYA SAVAŞI'NDAN SONRA HAT 4'E BÖLÜNDÜ
1. Dünya Savaşı'ndan sonra ise Hicaz Demiryolu 4 kısma ayrıldı ve parçaları farklı ülkelerin egemenliğinde kaldı:
Hayfa-Semah hattı Filistin'de
Müdevvere-Medine hattı Suudi Arabistan'da
Şam-Der'a, Der'a-Semah hattı Suriye'de
Der'a-Müdevvere hattı ise Ürdün'de.
TREN KULLANILIYOR MU?
Suudi Arabistan, Suriye ve Ürdün hattı yeniden kullanıma açmak için bir komite kurduysa da bölgedeki siyasi anlaşmazlıklar yüzünden tarihi hat metruk olarak kaldı.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Tarihi Hicaz Demiryolu yeniden hayat bulacak!
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdülkadir Uraloğlu, tarihi Hicaz Demiryolu hattının İstanbul-Şam etabının restore edilmesi için proje geliştirdiklerini açıkladı.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdülkadir Uraloğlu, Hicaz Demiryolu'nun İstanbul ile Şam arasındaki kısmının restore edileceğini duyurdu.
Hicaz Demiryolu'nun İstanbul-Şam arasındaki kısmı yenilenecek
Osmanlı döneminin önemli ulaşım projelerinden biri olan Hicaz Demiryolu, 2. Abdülhamit'in öncülüğünde İstanbul'dan Medine'ye kadar uzanıyordu. Şimdi, Hicaz Demiryolu hattının İstanbul-Şam arasındaki önemli etabı, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdülkadir Uraloğlu'nun açıklamalarına göre restore edilecek. Bakan, bu tarihi hattın yenilenmesi ve modernize edilmesi için adımlar atılacağını belirtti.
HAVAYOLU VE TREN HATTI
Bakan Uraloğlu, öncelikle Şam Havalimanı'nı ayağa kaldırmakla ilgili projelerinin olduğunu ve beraberinde Hicaz Demiryolu hattının Şam'a kadar uzanan parçasıyla ilgili de vaziyet alacaklarını duyurdu. Böylece İstanbul'dan Şam'a uzanan demiryolu projesi gündeme geldi.
İSTANBUL-ŞAM TREN HATTI
Bakan Uraloğlu, "Orada Türkiye'den çıkıp Hicaz'a kadar giden demir yollarının parçaları var. Oralarda belli bir bütünün parçaları olarak uzun zamandır çalıştırılmadığını biliyoruz. Hızlıca tespiti yapıp demir yolu bütünlüğünü yine Şam'a kadar ilk etapta sağlama ile ilgili bir vaziyet alacağız. 2009-2010'larda oraya yolcu trenlerini uğurlamışız, bir yolculuk yapmışız. Orada bir altyapı var. Bazı bölgelerde, mesela Irak'ta, demir yollarının raylarını sıfırdan demir olarak çalınıp satıldığını biliyoruz Suriye'de de bununla karşılaşabiliriz." şeklinde konuştu.
OSMANLI'NIN SON BÜYÜK PROJESİ: HİCAZ DEMİRYOLU
Sultan 2. Abdülhamid tarafından 1900-1908 yıllarında Şam ile Medine arasında inşa ettirilen Hicaz Demiryolu, Osmanlı coğrafyasındaki demir yollarından en önemlisiydi.
İSTANBUL'DAN MEKKE'YE
Osmanlı padişahlarından 2. Abdülhamit'in projesi olan Hicaz Demiryolu, İstanbul'dan Mekke'ye giden hac yolunu kolaylaştırmayı hedefliyordu. Hattın inşası için Hindistan'dan Güney Afrika'ya kadar dünya Müslümanları bağışta bulundu.1900'lü yılların başında yapımına başlanan hat, 1908'de Medine'ye kadar ulaştı ve Sultan Abdülhamit tarafından açılışı yapıldı.
HİCAZ DEMİRYOLU NE ZAMAN DURDU?
1919 yılına kadar işlek olarak yolcu taşıyan Hicaz Demiryolu hattı, Medine'nin Osmanlı hakimiyetinden düşmesinden sonra durduruldu.
HİCAZ DEMİRYOLU HATTININ DURAKLARI
1750 kilometrelik Hicaz Demiryolu hattının durakları şöyleydi:
İSTANBUL'DAN ŞAM'A UZANAN KISIM
Şam'dan Amman'a uzanan kısım (Arada bugün Filistin'de yer alan Akka ve Hayfa bölümü de yer alıyor)
Devamı ise şu şekilde: Amman-Maan-Tebük-Medain Salih-Medine
1. DÜNYA SAVAŞI'NDAN SONRA HAT 4'E BÖLÜNDÜ
1. Dünya Savaşı'ndan sonra ise Hicaz Demiryolu 4 kısma ayrıldı ve parçaları farklı ülkelerin egemenliğinde kaldı:
Hayfa-Semah hattı Filistin'de
Müdevvere-Medine hattı Suudi Arabistan'da
Şam-Der'a, Der'a-Semah hattı Suriye'de
Der'a-Müdevvere hattı ise Ürdün'de.
TREN KULLANILIYOR MU?
Suudi Arabistan, Suriye ve Ürdün hattı yeniden kullanıma açmak için bir komite kurduysa da bölgedeki siyasi anlaşmazlıklar yüzünden tarihi hat metruk olarak kaldı.
Kaynak: AA
GÜNÜN EN ÇOK OKUNAN HABERLERİ
BAKMADAN GEÇME...
POPÜLER VİDEOLAR